کد خبر 1108664
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست نوشت: سال 91 اولین شبکه تلویزیونی کودکان با نام پویا و 4 سال بعد شبکه نهال راه‌اندازی شد.

 کودکان نسل‌های قبل سهم اندکی از تلویزیون داشتند و برنامه‌های محبوبشان کارتون‌های خارجی بود تولیدات ایرانی معدودی مانند شهر موش‌ها و کلاه قرمزی توانستند مورد استقبال کودکان قرار گیرند.

اما ذائقه نسل فعلی تغییرات زیادی کرده و کلاه قرمزی و فیتیله‌ای‌ها چندان محبوب نیستند ضمنا تلویزیون در کنار سرگرم کردن می‌تواند بهترین بستر آموزش نسل کودک و خردسال باشد.

آمار جدید از مخاطبان شبکه پویا و نهال حکایت از موفقیت‌هایی در این زمینه دارد «خدا چه آفرید»، «مل مل» و «مهد پویا» پرطرفدارترین برنامه‌های شبکه کودک به شمار می‌روند این برنامه‌ها به تنهایی بین یک و نیم تا دو ملیون نفر مخاطب همیشگی دارند.

مخاطب همیشگی یا مخاطب وفادار کسی است که همه قسمت‌های یک برنامه را تماشا می‌کند برنامه «پاشو پاشو کوچولو» رکورد بی‌سابقه 40% بیننده خردسال وفادار را به خود اختصاص داده یعنی بیش از دو میلیون و سیصد هزار خردسال تماشاگر ثابت این برنامه هستند.

عملکرد شبکه کودک ثابت کرده رویکرد تولید محتوای هدفمند و آموزشی برای کودکان موثر است و در صورتی که با سلیقه و تخصص همراه باشد با استقبال مخاطب روبرو می‌شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.