کد خبر 1285004
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶

یواز پیکاپ که توسط سروش دیزل عرضه شده، به یک پیشرانه ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندری مجهز شده که می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار را در دور ۴۶۰۰ به هر چهار چرخ منتقل کند.

به گزارش مشرق، چند ماهی است که برند روسی یواز UAZ توسط سروش دیزل به بازار ایران آمده و در دو نسخه پاتریوت و پیکاپ عرضه شده است. یواز پیکاپ که با چهره ای کاملاً متفاوت به صورت تحویل بفروش می‌رسد، از جمله خودروهای قدیمی کشور روسیه است که به جان سخت بودن و مقاومت بالا در شرایط سخت کشور روسیه مشهور است. قد بلند این خودرو و همچنین شاسی مستقل و دو دیفرانسیل بودن آن، باعث شده تا یواز پیکاپ به خودرویی مناسب برای آفرود تبدیل شود. به دلیل اینکه این خودرو به تازگی به بازار عرضه شده، هنوز فرصت کافی برای تیونینگ این خودرو توسط آفرودرها بوجود نیامده اما خودروبانک در این زمینه صبور نیست و خود دست به کار شدیم تا این خودرو را برای آفرودهای سخت آماده کنیم.

یواز پیکاپ که توسط سروش دیزل عرضه شده، به یک پیشرانه ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندری مجهز شده که می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار را در دور ۴۶۰۰ به هر چهار چرخ منتقل کند. حداکثر گشتاور تولید شده توسط این موتور ۲۳۵ نیوتن‌متر است و گیربکس نصب شده روی آن ۵ سرعته دستی است.

به یواز پیکاپ بر می‌گردیم که توسط خودروبانک در این مقاله رندر شده و با یک طراحی دیجیتالی به یک آفرودر تمام عیار تبدیل شده است. یواز پیکاپی که در تصویر می‌بینید، از نظر ارتفاع از حالت استاندارد (که ۱۹۱۵ میلی‌متر است) باز هم بلندتر شده تا بتواند در آفرودهای سنگین قابلیت‌های بهتری داشته باشد. همچنین از رینگ‌ها و لاستیک‌های مخصوصی استفاده شده که در شرایط سخت آفرودی بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

روی یواز پیکاپ یک اسنورکل و گارد در جلو قرار داده شده است. با اسنورکل بکار رفته می‌تواند در رودخانه‌ها و یا آب‌های پرعمق نیز بدون مشکل عبور کند و برای روشنایی بهتر جاده، در بالای سقف یک ردیف افقی چراغ‌های مخصوص آفرود قرار داده شده است.

در عقب خودرو نیز تغییراتی کم اما مفید انجام شده است. چراغ‌های این خودرو تعویض شده‌اند و یک چراغ ترمز سوم روی درب صندوق عقب نصب شده است. همچنین یک رول بار پشت کابین قرار داده شده تا استفاده از فضای بار عقب راحت‌تر باشد. از دیگر تغییرات بکار رفته روی این خودرو می‌توانیم به دودی کردن شیشه‌های عقب نیز اشاره کنیم که در محیط‌های پرنور می‌تواند برای سرنشینان عقب مفید باشد.

اگرچه در بخش‌های اولیه این مقاله، به بخش فنی یواز پیکاپ اشاره کردیم، اما بی‌شک گشتاور تولید شده توسط این خودرو برای آفرودهای سنگین جذاب نخواهد بود و بسیاری از صاحبین این خودرو با نصب سیستم توربوشارژ، می‌توانند توان خروجی آن را به راحتی به مرز بیش از ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور را نیز به راحتی به نزدیک ۳۰۰ نیوتن‌متر برسانند. اگرچه نصب توربوشارژ مشکلات و نگهداری های خود را خواهد داشت.

در انتها جا دارد مجدد متذکر شویم که عکس‌های این مقاله تنها یک رندر دیجیتالی توسط خودروبانک هستند.

منبع: خودروبانک