کد خبر 1285016
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹

نسخهٔ هیبریدی این سوپراسپرت آمریکایی که E-Ray نام دارد هم در حال آزمایش در اطراف این پیست شکار عکاسان جاسوس شده است.

به گزارش مشرق، درحالی‌که تاکنون بارها شورلت کوروت C۸ Z۰۶ در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش‌های مختلف دیده شده است، حال نسخهٔ هیبریدی این سوپراسپرت آمریکایی که E-Ray نام دارد هم در حال آزمایش در اطراف این پیست شکار عکاسان جاسوس شده است. این نسخه با پوشش‌های استتاری سنگینی پنهان و در کنار Z۰۶ پارک شده است.

تفاوت‌هایی بین این دو نسخه دیده می‌شوند که نشان می‌دهند این پروتوتایپ جدید همان Z۰۶ نیست.اولین تفاوت، سر اگزوزها هستند زیرا درحالی‌که Z۰۶ چهار سر اگزوز در وسط دارد، در این نسخه مثل استینگری معمولی دو سر اگزوز در هر طرف دیفیوزر دیده می‌شود. تفاوت بعدی هم می‌تواند ترمزها باشد که به نظر می‌رسد در Z۰۶ از نوع کربن سرامیکی باشند اما E-Ray به ترمزهای فولادی معمولی مجهز است؛ و در آخر نیز لاستیک‌های Z۰۶ از نوع پرفورمنس بالای میشلن کاپ ۲ هستند درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی روی لاستیک‌های کمتر تهاجمی میشلن پایلوت اسپرت قرار گرفته است.

هرچند این موارد قطعی نیستند اما باعث شده‌اند که این پروتوتایپ جدید از Z۰۶ متفاوت شود. این ویژگی‌ها همچنین با گزارش‌هایی که در مورد E-Ray شنیده‌ایم هم مطابقت دارند.کوروت E-Ray هرچند به‌اندازهٔ Z۰۶ روی پیست متمرکز نیست اما هرگز دست‌وپابسته نخواهد بود زیرا انتظار می‌رود به لطف پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V۸ و موتور الکتریکی، مجموعاً حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

این نیرو نه‌تنها اختلاف زیادی با قدرت استینگری پایه دارد بلکه حتی احتمالاً از قدرت Z۰۶ هم بیشتر خواهد بود زیرا گفته شده پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V۸ تنفس طبیعی Z۰۶ حدود ۶۲۰ اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، E-Ray از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و به لطف باطری‌های لیتیوم یونی، قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم دارد. اگر گزارشات قبلی صحت داشته باشند، احتمالاً E-Ray در سال ۲۰۲۳ به مناسبت هفتادمین سالگرد کوروت معرفی خواهد شد.

منبع: پدال