کد خبر 1283975
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
نسل جدید خودروی کوچک و شهری تویوتا آیگو

تویوتا معتقد است که با نسل بعدی مدل آیگو هنوز می‌تواند از این بخش سود کسب کند.

به گزارش مشرق، درحالی‌که اکثر خودروسازان در اروپا کلاس A را کنار گذاشته‌اند، تویوتا معتقد است که با نسل بعدی مدل آیگو هنوز می‌تواند از این بخش سود کسب کند. نسل قبلی این هاچ‌بک کوچک شهری به‌طور مشترک توسط تویوتا و پژو و سیتروئن توسعه پیدا کرده بود اما این نسل به‌طور اختصاصی توسط خود تویوتا برای اروپا و در اروپا طراحی شده و توسعه یافته است.

تولید این خودرو نیز در کارخانه تویوتا در جمهوری چک انجام خواهد گرفت.ازآنجایی‌که این روزها ظاهراً همه خودروها باید کراس‌اوور شوند، آیگوی جدید هم پسوند X گرفته که کراس تلفظ می‌شود و به معنای قد کشیدن آن خواهد بود. تویوتا با انتشار تیزری، رسماً نام آیگو X را اعلام کرده است و بنابراین کانسپت آیگو X پرولوگ که اوایل امسال معرفی شد می‌تواند پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی این خودروی کوچک شهری باشد که سال آینده برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

آیگو X روی پلت‌فرم TNGA-B تویوتا مشترک با مدل بزرگ‌تر یاریس ساخته می‌شود که اخیراً به خانواده آن‌هم یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت بنام یاریس کراس اضافه شده است. فعلاً اطلاعات زیادی در مورد آیگو X منتشر نشده اما تویوتا اعلام کرده است که برخلاف رویه بازار، در این خودرو بجای قوای محرکه الکتریکی از پیشرانه درون‌سوز استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود زیر کاپوت این کراس هاچ‌بک کوچک یک پیشرانه سه سیلندر کوچک و احتمالاً تنفس طبیعی قرار گیرد و حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.آیگو X نگرانی چندانی از بابت رقبا نخواهد داشت زیرا سیتروئن C۱ و پژو ۱۰۸ از بازار کنار رفته‌اند و فولکس‌واگن آپ و سئات Mii هم از سال ۲۰۱۱ تاکنون بدون تغییر چندانی در بازار حضور دارند و سالخورده شده‌اند.

از سوی دیگر، رنو توئینگو دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کند و سوزوکی ایگنس هم در اروپا محبوبیت چندانی ندارد؛ بنابراین، رقبای اصلی کراس هاچ‌بک جدید تویوتا در بازار هیوندای i۱۰، کیا پیکانتو و فیات پاندا خواهند بود. آیگو X ماه آینده رسماً رونمایی خواهد شد.

نسل جدید خودروی کوچک و شهری تویوتا آیگو +عکس

نسل جدید خودروی کوچک و شهری تویوتا آیگو +عکس

نسل جدید خودروی کوچک و شهری تویوتا آیگو +عکس

منبع: چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    بعد پرایدم نمیتونیم تولید کنیم
  • مرتضی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    ایران یه درب نوشابه رو نمیتونه درست کنه چقد ما عقبیم
  • فقط حسرت IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    حتی نمیدونم چی باید بگم جز اینکه واسه مردمو ملت خودم افسوس میخورم ک چرا تقاص گناهونفهمی دیگرانو ماباید پس بدیم نتونسیم با عشق زندگی کنیم نتونسیم باعشقمون زندگی کنیم😔

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس