کد خبر 1284026
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
خودرو bmw

طراحی خودرو کار بسیار بسیار سختی است. نه تنها باید ظاهر زیبایی ایجاد کنید بلکه مجبور هستید نیازهای مصرف‌کنندگان را هم پیش‌بینی نمایید.

به گزارش مشرق، طراحی خودرو کار بسیار بسیار سختی است. نه تنها باید ظاهر زیبایی ایجاد کنید بلکه مجبور هستید نیازهای مصرف‌کنندگان را هم پیش‌بینی نمایید. قضاوت و پیش‌بینی آنچه که مشتریان در ۲، ۳ یا ۵ سال آینده می‌خواهند کار پیشگوهاست. شاید یکی از مدیران ب‌ام‌و با دیدن اعتراض‌های طرفداران به طراحی جلوپنجره بزرگ سری ۴ جدید می‌توانست جلوی این روند را بگیرد اما ظاهراً این‌طور نبوده و بلکه برعکس آن رخ می‌دهد احتمال استفاده از آن در محصولات آتی این برند وجود دارد.

BMW بلاگ اخیراً با آدریان فن هوی دونک نایب‌رئیس طراحی گروه ب‌ام‌و صحبت کرده و او گفته شاید از این جلوپنجره بزرگ در سایر محصولات باواریا نیز استفاده شود. وقتی از فن هوی دونک درباره جلوپنجره بزرگ پرسیده شده او اظهار داشته است:

ما می‌خواهیم استفاده از این قطعه را کمی گسترش دهیم.برخی مدل‌ها دارای جلوپنجره کلیوی عمودی خواهند بود درحالی‌که برخی از نمونه‌های افقی استفاده خواهند کرد. این برند آلمانی می‌خواهد با استفاده از شخصیتی قوی باعث شناسایی فوری محصولاتش شود.

مدیر طراحی ب‌ام‌و می‌افزاید: ما می‌خواهیم مشتریان بتوانند ب‌ام‌و را در آینه عقب تشخیص دهند.

او می‌گوید مردم باید بتوانند نسخه‌های گوناگون محصولات ب‌ام‌و را هم تشخیص دهند. جلوپنجره‌های بزرگ در بین محصولات ب ام و جا خوش کرده و می‌توان آن‌ها را روی سری ۴، M۳ و M۴ و مدل‌های الکتریکی iX و i۴ دید. ب‌ام‌و هر چند سال یک‌بار به‌روزرسانی محصولات خود را انجام می‌دهد و شاید در آینده محصولات دیگری از جلوپنجره بزرگ استفاده کنند.

البته فن هوی دونک اشاره‌ای به اینکه خودروی بعدی استفاده کننده از این جلوپنجره چیست نکرده اما گفته ب‌ام‌و قبلاً روی خودروهای سال ۲۰۲۵ و به بعد کار کرده است. به این ترتیب طراحان و مهندسان پیش‌بینی‌هایی درباره نیازهای مشتریان داشته‌اند. البته تا آن زمان چیزهای زیادی تغییر خواهد کرد و قمار کردن روی طراحی خودروها کار آسانی نیست. برای مثال طراحی iX که از بهار سال آتی میلادی روانه بازار خواهد شد حدود ۶ سال پیش شروع شده است.

آینده جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و چه خواهد شد؟! +عکس

آینده جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و چه خواهد شد؟! +عکس

آینده جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و چه خواهد شد؟! +عکس

آینده جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و چه خواهد شد؟! +عکس

آینده جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و چه خواهد شد؟! +عکس

آینده جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و چه خواهد شد؟! +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    خیلی احمقانه است. پنجره را آنقدر بزرگ می کنند که مجبور می شوند پلاک را روی آن نصب کنند. دیگر از این بی ریخت تر نمی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس