به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر محمدعلی رنجبر در کانال ایتای خود نوشت:
چند عنوان فقهی در مورد رژیم غاصب جمع شدهاند.
اول اینکه کافر حربیاند.
دوم اینکه غاصباند آنهم غصب عدوانی و ممتد.
سوم اینکه فتنهگری میکنند و مانع صلح و آرامش و امنیت و اتحاد بین دولتها و بلاد اسلامیاند.
عناوین دیگری هم هست که به دلیل رعایت اختصار از آنها عبور میکنیم.
اما عنوان مد نظر بنده بیشتر عنوان غاصب است. غصب در اسلام به شدت مورد نکوهش است تا جاییکه برخی فقها از مجموع احکام پیرامون غصب و شدت و غلظت آنها، قاعده ای را به نام "الغاصب یوخذ باشق الاحوال" استخراج و اصطیاد کردهاند. این قاعده می تواند به عنوان یک قاعده حاکم عمل کند و به پژوهشگران در عصر کنونی کمک کند تا حکم فقهی غاصبین را بهتر تبیین کنند.
البته باید عنایت داشت که غاصب اگر بدون علم و از روی خطا و سهو و نسیان وارد مکان غصبی شود قطعا باید ابتدا به او تذکر داد تا از آنجا خارج شود اما اگر خارج نشد و به غصبش ادامه داد آنوقت به هر دین و مذهبی که باشد باید با او برخورد کرد ولو مسلمان شیعه دوازده امامی باشد!
حتی اگر ساختمانی صد طبقه روی زمین غصبی ساخته باشد تصرفش عدوانی و غیرقابل احترام است و باید تخریب شود.
حال اگر غاصب منفردا نباشد بلکه جمعی و تشکیلاتی و عصبهای باشد. مسلمان نباشد بلکه کافر حربی باشد. از روی سهو و نسیان و جهل نباشد بکله عالما و عامدا و عدوانی باشد. با هدف صرف تصرف نباشد بلکه قصد اصلی اش نیل تا فرات و فتنه گری بین مسلمین باشد. در این صورت قاعده "الغاصب یوخذ باشق الاحوال"، به طریق اولی و قطعا علیه او اجرایی خواهد شد.
از اینرو ابتدا موضوع غاصب بودن اسراییل با تمام خصیصهها و ویژگی هایش را خوب فهم کنیم. سپس کبریات مندرج در دین اسلام را عنایت کنیم. بعد از آن راجع به برخی رفتارهای فلسطینیان نسبت به شهرک نشینان غاصب اسراییلی قضاوت کنیم.
غاصبینی که همگی عالما و عامدا و عدوانا به صورت کاملا تشکیلاتی و با هدف فتنه گری و پروژه ای بلند مدت به صورت ممتد بلاد اسلامی را اشغال کرده و در طول تاریخ ۷۵ ساله بارها جنایت کرده اند.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.