کد خبر 1535802
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
حسن رشوند

طوفان‌الاقصی یک نقطه عطف تاریخی و فصل نوینی در مقاومت فلسطین، بلکه مقاومت جهان اسلام و حتی دنیا است، زیرا مختصات و مؤلفه‌هایی دارد که آن را از دیگر عملیات مشابه در قبل متمایز می‌کند.

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: طوفان‌الاقصی یک نقطه عطف تاریخی و فصل نوینی در مقاومت فلسطین، بلکه مقاومت جهان اسلام و حتی دنیا است، زیرا مختصات و مؤلفه‌هایی دارد که آن را از دیگر عملیات مشابه در قبل متمایز می‌کند. مقاومت فلسطین با الگوگیری از مقاومت لبنان و مقاومت یمن و توجه در آموزه‌ها و عبرت‌های آن جنگ‌ها، به عملیاتی بی‌نظیر دست زد که پیامدهای آن بر فرض محال اگر غزه را صهیونیست‌ها شخم بزنند و با خاک یکسان هم کنند، ماندگار و به زوال سریع‌تر رژیم غاصب منتهی خواهد شد.

بهار امسال رسانه‌های صهیونیستی بخش‌هایی از سندی را منتشر کردند که طبق آن مقامات وزارت خارجه این رژیم به افول جایگاهشان در جهان اذعان داشتند. روزنامه هاآرتص که هنوز طعم تلخ شکست سنگین عملیات طوفان الاقصی را نچشیده بود درباره این سند نوشت: «سیاست‌های کابینه نتانیاهو، به‌خصوص در خصوص تغییرات در سیستم قضایی و تندروی اعضای کابینه در ارتباط با فلسطینی‌ها تأثیر منفی در جایگاه رژیم اشغالگر قدس در عرصه جهانی گذاشته است.»

آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی نیز در مطلبی که در روزنامه عبری معاریو منتشر شد، ضمن تأکید بر قدرت مقاومت فلسطین و غزه گفت: «حماس، حزب‌الله و ایران می‌بینند که چگونه دولت [نتانیاهو]در حال برچیدن پایه‌های قدرت اسرائیل است.»

اسرائیل تا قبل از عملیات مقاومت در عمق ۴۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی در مرزهای غزه هیچ وقت تصور نمی‌کرد به سرنوشتی گرفتار شود که امروز در میان فراگیرشدن شعله‌های جنگ با غزه یا پذیرش شکست و رایزنی در خاتمه جنگ، مردد بماند. این رژیم نگران است با ادامه کشتار مردم غزه آتش خشم کرانه باختری فوران کند و وضعیت عملیات طوفان الاقصی در کرانه هم تکرار شود و بساط ۷۳ ساله آن‌ها برچیده شود و آن هشدار اولین نخست وزیر این رژیم بن گوریون که گفته بود دولت‌های اسرائیل هیچ گاه نباید بگذارند اولین شکست را اسرائیل تجربه کنند. چراکه اولین شکست، آغازی برشکست‌های آن‌ها و پایان اسرائیل خواهد بود.

ظهور گروه‌های مقاومت مسلحی مانند عرین‌الاسود از زمان جنگ سیف القدس درکرانه باختری این منطقه را هم به انبار باروت علیه رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است. این آن نگرانی است که همزمان با جنگ در غزه، صهیونیست‌ها از کرانه باختری دارند.

تاکنون رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرده نبردهای غزه را از کرانه باختری جدا کند، اما جهاد اسلامی و سایر گروه‌های فلسطینی با هوشیاری و حفظ اتحاد خود در صدد بازکردن جبهه‌های مقاومت فلسطین در شهرهای کرانه باختری بودند که اولین نشانه‌های آن با عملیات مختلف در شهر جنین پدیدار شد و عملیات پس از آن نشان داد که گروه‌های مقاومت درکرانه باختری مصمم به ادامه همان مسیری هستند که غزه آغازگر آن بوده است. برخی این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا با آغاز عملیات طوفان الاقصی، کرانه باختری با همان ظرفیت وارد میدان نشده است؟ غافل از اینکه ورود کرانه باختری با همان حجم برخورد گروه‌های مقاومت از غزه علیه صهیونیست‌ها اولاً امکان پذیر نیست ثانیاً کرانه باختری هوشمندانه توانست با مدیریت جوانان کرانه و فروخوردن خشم انقلابی آنها، رفتار سبعانه صهیونیست‌ها را در غزه به تصویر بکشد و جهان را به رفتارهای جنون آمیز رژیم صهیونیستی حساس کند تا جایی که امروز سناریوی مظلوم نمایی صهیونیست‌ها شکست خورده و جهان با وجود تبلیغات رسانه‌های امریکایی و انگلیسی در حمایت از صهیونیست‌ها برای قتل عام مردم مظلوم غزه در حال محکومیت این رژیم هستند.

کسانی که امروز کرانه را متهم به کم کاری می‌کنند به این نکته توجه ندارند که این کرانه همان کرانه‌ای است که فقط در ۲۴ ساعت، شاهد ۷۰ عملیات نیروهای مقاومت علیه صهیونیست‌ها در شهرهای قدس، نابلس، رام الله و جنین بوده است که نشان می‌دهد مسلح شدن کرانه باختری و مقاومت در راستای تحقق آرمان آزادی فلسطین، امروز به یک واقعیت میدانی تبدیل شده است، امر مهمی که پیش‌تر رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده بودند: «من اعلام کردم و قطعاً این خواهد شد که کرانه باختری هم باید مثل غزه مسلح بشود و آماده دفاع باشد.»

حالا نه فقط مقاومت لبنان و غزه، بلکه کرانه باختری نیز یک ضلع مهم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است. از همین رو است که رهبر انقلاب می‌فرمایند: «اقتدار روزافزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به‌زانودرآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد».

جبهه مقاومت اکنون با تمام قوت و قدرت، رویکرد مبارزه و جهاد تا آزادی قدس شریف را پیش روی خویش گذاشته و از یک وجب از خاک فلسطین هم عقب‌نشینی نخواهند کرد و به فرمایش رهبر حکیم انقلاب «پیروز نهایی در این کارزار حق و باطل، جز حق نیست و این ملت مظلوم و صبور فلسطین است که سرانجام بر دشمن پیروز خواهد شد».

اگر مقامات رژیم صهیونیستی کمی عقلانیت به خرج دهند باید در همین‌جایی که گرفتار شده‌اند، جنگ را متوقف و نتانیاهو را عزل کرده و دولت او را منحل کنند و برای آرامش منطقه سریع‌تر اقدام کنند. دولت صهیونیستی می‌داند که نمی‌تواند غزه را اشغال کند، چون با دست خود وارد تله‌ای بزرگ شده است که تیر خلاص را به موجودیت رژیم جعلی خواهد زد لکن بعید نیست پیشروی محدود در منطقه غلاف غزه را در دستور کار خود قرار دهد و پس از تعرض به این منطقه و تخریب و کشتار برگردد تا وانمود کند که کاری کرده است. در این صورت نیز روزگار سیاهی در انتظار صهیونیست‌ها در تمام سرزمین اشغالی خواهد بود و عملاً کرانه غربی به حمایت غزه بر خواهد خاست و جبهه جدید دیگری فراروی صهیونیست‌ها گشوده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    فقط حزب الله از پس این کفتارها بر میاد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    رزمندگان غیور غزه ، معجزه خداوند هستند در مقابل اهریمن صهیونیستی جهانی و اسرائیل غاصب جنایتکار
  • درودبرصلح IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    دودولتی بدون کشتار
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 0
    عاقبت اسرائیل چیزی جز نابودی نیست این بشارت الهی در قرآن کریم است سوره مبارک اسرا
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 1
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 1
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 1
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    خدا قبله پیامبر را از قدس به مکه چرخاند چونکه یهود گفت رسول خدا رو به قبله ما نماز میخواند این یعنی قدس متعلق به اسراییل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس