یک رسانه عبری زبان فاش کرد، نظامیان صهیونیست که در جنگ غزه حضور دارند، اقدام به سرقت سلاح از منطقه جنگی کرده و آن را به باندهای تبهکار می‌فروشند.

به گزارش مشرق، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، سلاح‌هایی که در حال حاضر در اختیار باندهای تبهکار در داخل اسرائیل قرار دارند از طریق نظامیان اسرائیلی تامین می‌شود که نوار غزه مشغول جنگ هستند.

پایگاه خبری عبری زبان میکومیت در گزارشی در این رابطه نوشت، چند روز پیش یک انفجار در شهر الرمله ۴ نفر را از پای در آورد، امری که ظاهرا در این شهر چندان عجیب نیست زیرا طی ماه‌های اخیر حداقل ۸ نفر بر اثر انفجار بمب کشته شدند، بمب‌هایی که منبع آن احتمالا ارتش اسرائیل باشد.

در ادامه این گزارش آمده است، به اعتقد کارشناسان جنگ دامنه جرم و جنایت را در اسرائیل گسترش می‌دهد.

این رسانه به گسترش چنین اقداماتی در میان عرب تبارهای ساکن مناطق اشغالی ۱۹۴۸ هم اشاره کرده و تاکید دارد، تا این لحظه بیش از ۱۸۰ نفر از آنها بر اثر حملات مسلحانه و انفجارهای مختلف جنایی از پای در آمده‌اند که بارزترین آنها انفجار بمبی است که اخیرا در الرمله رخ داد و منجر به کشته شدن دو جوان و دو کودک شد، دیروز نیز یک جوان از اهالی حوره در انفجار بمبی که در کریات ملاخی به وقوع پیوست به شدت مجروح شد.

ولید حداد کارشناس جرم شناسی و مشاور سابق وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت: استفاده از بمب‌هایی با این حجم نشات گرفته از تبعات جنگ در غزه یا به هر شکل با آن مرتبط است، این جنگ افزارها همگی از داخل ارتش اسرائیل به دست این باندها منتقل شده‌اند و هیچ تشابهی با بمب‌های دست سازی که فلسطینیان در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل به کار می‌گیرند، ندارد.

این کارشناس با پیش کشیدن مقوله، جنگ جنایتکاران را تغذیه می‌کند، مدعی شد این همان چیزی که است که در تمام دنیا رخ داده و پیش از این در افغانستان و مناطق دیگر جهان شاهد آن بودیم.

به گفته این کارشناس، در حاشیه ادامه جنگ در غزه، شاهد گسترش استفاده از مواد مخدر هم در اسرائیل هستیم این در حالی است که بازار تجارت سلاح هم به شدت رونق گرفته است، وقتی حجم زیادی از سلاح و مهمات به شکل بی حد و حصری عرضه می‌شود، کسانی هم به دنبال سودجویی خواهند بود این در حالی است که برخی‌ها هم سلاح‌هایی را از غزه به سرقت برده و به عمق اسرائیل منتقل می‌کنند، در همین رابطه یک گلوله ضد تانک از غزه سر از عمق اسرائیل کشف شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، روز ۱۱ فوریه امسال ارتش اسرائیل اعلام کرد، نظامیان اسرائیلی اقدام به سرقت سلاح و مهمات از جمله نارنجک و موشک‌های ضد تانک را از غزه به سرقت برده و برخی از آنها را به فروش رسانده‌اندو پلیس مقادیری از این تسلیحات را در قدس شرقی کشف کرده است.

منبع: تسنیم