سرقت بی‌سابقه سلاح و مهمات از یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

پایگاه ارتش رژم صهیونیستی واقع در جبهه جنوب فلسطین اشغالی اواخر هفته گذشته مورد سرقت و غارت بی‌سابقه سلاح و مهمات قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره رسوایی سرقت سلاح و مهمات از پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کرد: چند نفر به پایگاه «بسلاخ» که مدرسه‌ای برای آموزش سربازها است، یورش برده و توانستند به ۱۸ کامیون پر از اسلحه دسترسی پیدا کرده و آنها را به خارج از پایگاه منتقل کرده و پس از غارت محتویات آن، فرار کنند.

به گزارش این رسانه عبری، اقلام به سرقت رفته شامل تجهیزات دید در شب، سلاح و مهمات برای آموزش تیراندازی و ابزارهای جنگی خطرناک است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این سرقت در اوج جنگ علیه نوار غزه انجام شد که می‌تواند موجب افزایش پیامدهای آن شده و سوال‌هایی را درباره میزان بی‌توجهی و غفلت در پایگاه‌های ارتش مطرح کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به این شبکه گفت: پلیس نظامی و پلیس اسرائیل تحقیق مشترکی را درباره این سرقت آغاز کردند که نتایج آن برای انجام روال قانونی لازم، به دادسرای نظامی تحویل داده خواهد شد.

این رسانه عبری در ادامه نیز گزارش داد: این اتفاق چراغ قرمز نیاز به تقویت تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی اسرائیل برای جلوگیری از تکرار آن در آینده را روشن کرد.

به گزارش خبرگزاری «شهاب نیوز»، در سال‌های گذشته سرقت سلاح و مهمات بارها در پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده و گمان می‌رود باندهای فروش سلاح و مهمات عامل آنها باشند و مهمات نظامی و تجهیزات جنگی را به باندهای جنایات سازمان‌یافته در اراضی اشغالی می‌فروشند.

بر اساس ارزیابی‌های دستگاه‌های امنیتی این رژیم، باندهای یاد شده از سوی برخی نیروهای داخل پایگاه‌های نظامی از جمله تعدادی از سربازها و نگهبان‌ها حمایت و کمک می‌شوند و علاوه بر باندهای جنایتکار، بخش زیادی از این سلاح‌ها و مهمات به گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به فروش می‌رسد.

پیشتر در برخی گزارش‌های رسانه‌های عبری پرونده جاسوسی خطرناکی در داخل فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی افشا شد که مربوط به فردی بود که «بیمار روانی» توصیف شد و توانسته بود خود را به عنوان افسر اطلاعات جا زده و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، اطلاعات محرمانه‌ای درباره عملیات‌های نظامی جمع‌آوری کرده و به نشست‌های محرمانه نیز نفوذ کرده و گفتگوهای مهم و حساسی را ضبط کند.

به گزارش این رسانه، فرد یاد شده احتمالا با برخی طرف‌ها از جمله غزه همکاری داشته و این شوک بزرگی را به محافل رژیم صهیونیستی وارد کرده و سوال‌هایی را درباره انگیزه‌های واقعی و طرفی که این جاسوس برای آن کار می‌کرده، ایجاد کرد.

طبق اعلام مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، متهم از آشفتگی حاصل از آغاز جنگ استفاده کرده و با نشان‌های جعلی وارد مناطق بسته نظامی شده و با وجود تدابیر امنیتی توانسته به ساختار امنیت نظامی نفوذ کرده و در نشست‌های محرمانه ویژه فرماندهی لشکر غزه راه پیدا کند. او افسران را فریب داده و خود را افسر با درجه سرهنگ ۲ و مسوول هدایت عملیات جا زد و اعتماد برخی از فرماندهان نظامی را به دست آورد تا جایی که از یکی از افسران مسوول امنیت اطلاعات در فرماندهی جبهه جنوبی در انجام کارها درخواست کمک کرد و به این بهانه تلفن همراه او را گرفت و اطلاعات حساس و مهمی را از طریق برنامه واتس‌اپ به تلفن شخصی خودش ارسال کرد. همچنین او گفتگوهای مهمی با افسران ارشد را ضبط کرد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه نیز اعلام کرد: آنچه این پرونده را پیچیده‌تر می‌کند، ابهام‌های موجود درباره انگیزه‌های متهم است و اینکه او با جمع‌آوری این اطلاعات به دنبال چه بوده و هدف اصلی‌اش از ضبط مکالمه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات محرمانه چه بوده است. مسوولان در تلاش هستند متوجه شوند آیا متهم برای گروه‌های خارجی کار می‌کرده یا یک طرف متخاصم پشت این عملیات بوده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    سربازهای اسرائیلی در مقابل مواد مخدر سلاح تحویل می‌دهند همان کاری که در لبنان اشغالی میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس