کد خبر 1646027
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

وزیر خارجه انگلیس در حمله‌ای مستقیم به رئیس جمهور روسیه، او را گرداننده یک «دولت مافیایی» توصیف کرد!

به گزارش مشرق، دیوید لَمی، وزیر خارجه انگلیس در نطقی متهورانه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به «برده داری» متهم کرد!

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نماینده روسیه گفت که «ما شما را می‌شناسیم». او در ادامه با حمله تُند به حمله مسکو به اوکراین، دولت روسیه را به «نقض قوانین بین‌المللی» متهم کرد.

وی خطاب به مسکو مدعی شد: حمله شما فقط به خاطر منافع خودتان است و می‌خواهید دولت مافیایی خود را به یک امپراطوری مافیایی توسعه دهید؛ مافیایی متکی بر فساد!

حمله تند لمی به پوتین در حالی است که اوکراین همچنان به لابی شدید برای اخذ مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد غربی از جمله موشک‌های «سایه طوفان» انگلیسی به منظور حمله به عمق خاک روسیه، ادامه می‌دهد.

در حال حاضر استفاده از این تسلیحات به داخل اوکراین و مرز مشترک این کشور با روسیه محدود شده اما انگلیس از صدور چنین مجوزی حمایت کرده و در انتظار چراغ سبز آمریکاست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که به آمریکا سفر کرده، قرار است روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون وی دیدار کرده و طرح به اصطلاح «نقشه پیروزی» خود را برای شکست پوتین، در اختیار آنها قرار دهد.

کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس در مسیر سفر به نیویورک به وضوح اعلام کرد که موضوع استفاده از موشک‌های دوربرد در دست بررسی است. وی گفت: ما درباره طیف وسیعی از موضوعات بحث خواهیم کرد و به دقت به آنچه زلنسکی قرار است بگوید، گوش خواهیم داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها