بورل: با ترامپ یا بدون ترامپ حمایت از اوکراین ادامه خواهد داشت

مقام ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از ادامه حمایت بی‌چون و چرای این اتحادیه از اوکراین در مقابله با روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا بدون توجه به تغییرات احتمالی در سیاست خارجی آمریکا حتی در صورت بازگشت دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری، به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «یورو پرس» بورل اظهار داشت: «من نمی‌دانم دولت آمریکا چه خواهد کرد یا نخواهد کرد. اینک حمایت نظامی، غیرنظامی، اقتصادی، مالی و بشردوستانه اروپا از اوکراین بیشتر از ایالات متحده است.»

به گفته بورل، اتحادیه اروپا بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو به اوکراین پرداخت کرده که ۴۵ میلیارد یورو آن صرف حمایت نظامی شده است.

او ادامه داد: «یک مورد برای من روشن است. تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ما باید از آن حمایت کنیم. در غیر این صورت، مرتکب یک اشتباه تاریخی خواهیم شد.»

این در حالی است که رئیس‌جمهور اوکراین در سخنان امروز خود در سازمان ملل روسیه را «تنها مهاجم» و «تنها متخلف» جنگ مسکو و کی‌یف معرفی کرد.

وی تأکید کرد «این جنگ با مذاکره تمام نمی‌شود». زلنسکی مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، مرتکب جرم بین‌المللی شده و بسیاری از قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست تصریح کرد که این جنگ تنها به این خاطر که «کسی از جنگ خسته شده است» به پایان نمی‌رسد بلکه باید مسکو را به صلح وادار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    0 0
    اگر زلنسکی استعفا بده و انتخابات برگزار کنه اصلا جنگی وجود نخواهد داشت که کسی بخواهد ازش حمایت کنه ...مردم اوکراین اینو می دونند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس