افسر برجسته و معروف تازه‌بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه سیاسیون اسرائیل «مقابل واقعیت کور شده‌اند»، تأکید کرد، اسرائیل نمی‌تواند حزب الله را شکست دهد.

به گزارش مشرق، «پیامبر خشم» باز هم نخست وزیر و سیاسیون حاکم بر تل‌آویو را به باد انتقاد گرفت و این واقعیت را به آنان گوشزد کرد که «حتی اگر اسرائیل لبنان را با خاک یکسان و آن را مثل غزه به تلی از خاک تبدیل کند» باز هم نمی‌تواند حزب الله را شکست دهد و «حزب الله به شلیک موشک و پهپاد به ما [اسرائیل] ادامه می‌دهد».

سرتیپ اسحاق بریک افسر معروف ارتش اسرائیل که بتازگی و طی ۵ سال اخیر بازنشسته شده، از منتقدان اصلی بنیامین نتانیاهو و ارتش اسرائیل طی یک سال گذشته است. او به قدری انتقاد کرده که به «پیامبر خشم» معروف شده است. او در مقاله ای در روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی نوشته، «چشم بسیاری از سیاسیون اسرائیل از دیدن واقعیت اطرافشان، کور شده. آنها می‌بینند اما بر اساس آرزوهایشان و بدون تفکر عقلانی، عمل می‌کنند و حقایق را به کلی نادیده می‌گیرند».

بریک که طی یک سال گذشته از عملکرد ارتش در سطح لجستیک، فناوری و اجرا انتقاد کرده و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به دلیل حادثه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ شده، در یادداشت مطبوعاتی جدید خود، نوشته: «نمی‌توان جنگ را فقط با هواپیما بُرد. نیروی زمینی اسرائیل فرسوده شده و طی بیست سال گذشته در سطح سیاسی و نظامی دچار فرسایش شده. در نتیجه ارتش نمی‌تواند جوابگو باشد و پیروز باشد».

به گفته او «همه اسرائیلی‌ها باید درک کنند که اصرار بر نابود کردن حزب الله در نهایت به نابودی اسرائیل خواهد انجامید... فقط کافی است که ایالات متحده ارسال سلاح برای هواپیماهای ما و ارسال مهمات برای یگانهای نیروی زمینی را متوقف کند و ما را مجبور کند که آنچه دیکته می‌کند، اجرا کنیم».

این افسر بازنشسته و منتقد ارتش رژیم صهیونیستی در این یادداشت تأکید کرد که «نتیجه اندوهبار جنگ فرسایشی که از یک سال پیش آغاز شده، و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر امنیت [جنگ] و هرتسی هالوی رئیس ستاد مشترک نمی‌خواهند آن را تمام کنند، فروپاشی اسرائیل از حیث اقتصادی و اجتماعی است. علاوه بر این، جدایی کامل از جهان و فروپاشی نیروی احتیاط ارتش را باید به آن اضافه کرد».

این افسر همچنین درباره آنچه آن را «جهنم» خواند به اسرائیل هشدار داد و این سوال را مطرح کرد که ارتش اسرائیل چطور میخواهد حزب الله را شکست دهد در حالی که از شکست دادن حماس [در باریکه غزه که آن را شبانه روز بمباران کرده] ناتوان است و در آن ناکام مانده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها