وزیر خارجه اردن در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسؤول کامل پیامدهای فاجعه‌بار تجاوزاتش علیه لبنان است.

به گزارش مشرق، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما اسرائیل را مسئول کامل پیامدهای فاجعه‌بار تجاوزاتش به لبنان می‌دانیم که حملات خود را به‌طور وحشیانه و بدون توجه به تمام قوانین بین‌المللی یا قوانین بشردوستانه علیه این کشور انجام می‌دهد.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، الصفدی در ادامه تصریح کرد: در زمانی که اسرائیل به تجاوزات خود علیه غزه و تشدید خطرناک تنش‌ها در کرانه باختری ادامه می‌دهد، ما تجاوز این رژیم به لبنان و نقض حاکمیت آن و نیز بمباران پایتخت این کشور و کشتار شهروندان آن و به خطر انداختن امنیت و ثبات این کشور را محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه اردن همچنین ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان به دلیل آسیب‌های ناشی از بمباران بیروت بر حمایت اردن از مردم این کشور و حاکمیت، امنیت، صلح و آرامش لبنان تاکید کرد.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در روز جمعه به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

منبع: ایسنا