ادامه شهرک‌سازی‌ها توسط اسرائیل با وجود مخالفت جامعه بین‌المللی

مقامات فلسطینی شنبه خبر دادند که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۸۰ طرح شهرک‌سازی را تأیید کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجازه ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی را صادر کرده است.

طبق این گزارش مقامات اسرائیلی از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۸۰ طرح شهرک‌سازی غیرقانونی در کرانه باختری و قدس شرقی را تأیید کرده است.

ساف در ادامه از گسترش بی‌سابقه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی خبر داد که با تصمیم‌های دولت رژیم و به دستور ارتش اسرائیل تسهیل شده است.

بر این اساس ارتش اسرائیل به بهانه تأمین امنیت شهرک‌نشینان «مناطق حائلی» را در حوالی بسیاری از این شهرک‌ها ایجاد می‌کند که به حریم روستاهای فلسطینی تجاوز می‌کنند.

طبق آمار رژیم صهیونیستی بالغ بر ۷۲۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی هم‌اکنون در شهرک‌هایی در کرانه باختری، شامل قدس شرقی زندگی می‌کنند. طبق تعهدات بین‌المللی و بر اساس طرح دو دولتی در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی اجازه شهرک‌سازی در این مناطق را ندارد،‌ تعهداتی که اسرائیل به آن اهمیتی نمی‌دهد.

سازمان ملل و حتی بسیاری از کشورهای غربی درباره گسترش شهرک‌سازی‌ها به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که تاکنون تغییری در رفتار شهرک‌نشینان ایجاد نکرده است.

جدای از این،‌ طبق مستند منتشر شده توسط شبکه تی‌آرتی ترکیه شهرک‌نشینان در حال آماده‌سازی مقدمات ورود به نوار غزه نیز هستند و از حالا برای اراضی غزه برنامه‌ریزی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس