تحلیلگران صهیونیست با اشاره به زمزمه های ورود رژیم اسرائیل به جنگ زمینی علیه لبنان گفتند که اشغال جنوب این کشور هزینه های سنگینی را برای این رژیم به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تحلیلگران و کارشناسان رژیم صهیونیستی تاکید دارند که ترور شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، مشکلات این رژیم را در شمال حل نخواهد کرد و تهدید موشکی حزب الله و حملات مقاومت به عمق سرزمین های اشغالی همچنان پابرجاست.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست ضمن هشدار درباره حمله زمینی به لبنان، از تلفات و خسارات سنگینی خبر دادند که ارتش این رژیم در صورت این حمله متحمل خواهد شد.

این تحلیلگران و کارشناسان همچنین به توان حزب الله در هدف قرار دادن سراسر سرزمین های اشغالی و حملات سنگین به شهرک های شمال فلسطین اشغالی اذعان کردند و درباره قطع برق و آب هشدار دادند.

«الوف بن» سردبیر روزنامه «هاآرتص» درباره هرگونه تحرک زمینی در جبهه لبنان هشدار داد و آن را به مثابه تبدیل شدن لبنان به غزه شماره ۲ قلمداد کرد.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که درگیری ارتش این رژیم در شمال جز با توافق طرفین متوقف نخواهد شد و اسرائیل توان نابودی قدرت نظامی حزب الله به شکل کامل را ندارد، همانطور که نتوانست حماس را در نوار غزه نابود کند.

وی افزود: سئوالی که اسرائیلی ها باید بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی داخلی از خود بپرسند، این است که آیا درگیری در جبهه شمالی موجب توافق بهتری خواهد شد؟ تا این لحظه اطلاعات اسرائیل جوابی برای این سئوال نیافته است. انتظار می‌رود که درگیری نه به سبب توافق بهتر، ادامه پیدا کند.

این تحللیگر صهیونیست در عین حال اذعان کرد که این حمله تاثیری در توان آتش حزب الله و حملات آن به شمال نخواهد داشت.

بن دیوید ادامه داد: ممکن است که اشغال جنوب لبنان مانع از تصرف الجلیل به دست حزب الله شود، اما مانع توقف حملات موشکی به شهرک های شمالی نخواهد شد. اشغال جنوب لبنان برگه برنده اسرائیل در مذاکرات است اما ماندن در آن هزینه های سنگین تر از دستاورد خواهد داشت.

وی اذعان کرد: با وجود ضربه قوی که حزب الله از اسرائیل دریافت کرده، اما همچنان تهدید به هدف قرار دادن مراکز راهبردی اسرائیل می‌کند و توان دفاعی اسرائیل هم محدودیت هایی دارد. تصور ماندن در شهرها بدون برق، آب و بهداشت غیرممکن است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها