کد خبر 1647518
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه ضمن اشاره به تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، مدعی شد که در کنار لبنان می‌ایستد.

به گزارش مشرق، باوجود حمایت‌های تمام‌قد کشورهای غربی از رژیم موقت تروریست صهیونیستی در حملات به گروه‌های مقاومت در منطقه، پاریس اما مدعی حمایت از لبنان شد.

«ژان-نوئل بارو» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) بدون محکوم کردن جنایات شنیع و ددمنشانه صهیونیست‌ها در لبنان، ادعا کرد که در کنار لبنان هستند.

شبکه «الجزیره» به نقل از بارو گزارش داد: «با تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله، ما در کنار لبنان هستیم و متعهد به حفاظت از غیرنظامیان و شهروندان خود هستیم».

طبق گزارش‌ها، او که به بیروت سفر کرده، قصد دارد پیشنهاد فرانسوی-آمریکایی برای آتش‌بس ادعایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی، آنهم بعد از ترور بزدلانه «سید حسن نصرالله» دبیرکل شهید حزب‌الله، به مقامات این کشور ارائه کند.

خبرگزاری لبنان نیز امروز نوشت: «بارو تایید کرد که کشورش از لبنان و مردم آن حمایت می‌کند و علاقمند به پشتیبانی و کمک به ارتش [لبنان] در این شرایط حساس است».

بر این اساس، وزیر امور خارجه فرانسه همچنین در دیدار با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان، بر اولویت انتخاب رئیس‌جمهور و تلاش برای توقف درگیری‌های مسلحانه تاکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها