هاآرتص:ترور نصرالله اسرائیل را نجات نخواهد داد

یک رسانه صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل در خفت بارترین وضعیت خود به سر می‌برد، تاکید کرد که ترور دبیر کل حزب‌الله تاثیری بر شرایط متشنج ما ندارد و اسرائیل را نجات نخواهد داد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که مقامات صهیونیست و در رأس آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر بعد از عملیات جنایتکارانه خود با ترور شهید سید حسن نصرالله ،دبیرکل حزب الله ،دچار سرمستی شده و در توهم پیروزی هستند، بسیاری از محافل این رژیم درباره پیامدهای این جنایت و غافلگیری‌های ترسناکی که در انتظار اسرائیل است هشدار می‌دهند و بسیاری هم معتقدند که بعد از ترور دبیرکل حزب‌الله، هیچ تغییری در وضعیت آشفته این رژیم ایجاد نمی‌شود.

در این زمینه روزنامه عبری هاآرتص به قلم «گدعون لیوی» ستون نویس این روزنامه، در مقاله‌ای اعلام کرد: اسرائیلی‌ها به شکل خفت‌باری بعد از ترور نصرالله خوشحال هستند و شیرینی و شکلات پخش می‌کنند و اسرائیل هرگز تا این اندازه افول نکرده و خوار و خفیف نشده بود.

این رسانه صهیونیستی افزود: میزان تلفات ناشی از انفجار ۸۰ بمب آمریکایی در حمله روز جمعه ارتش اسرائیل به لبنان هنوز مشخص نیست، اما این تلفات هر اندازه هم باشد، تاثیری در وضعیت آشفته اسرائیل ندارد؛ خواه صد نفر در این حمله کشته شوند یا هزاران غیرنظامی.

در ادامه این مقاله آمده است: سوال ما این است که آیا بعد از ترور نصرالله وضعیت اسرائیل در صبح یکشنبه بهتر از صبح جمعه بود؟ واقعا چه چیزی تغییر کرده است؟ واقعیت آن است که بعد از ترور نصرالله، اسرائیل نجات پیدا نمی‌کند.

نویسنده این گزارش ادامه داد: ما اکنون در هفته اول بدون نصرالله هستیم، پس بیایید به اطراف خودمان خوب نگاه کنیم، کرانه باختری در معرض انفجار قرار دارد، اسرائیل در ویرانه‌های غزه گرفتار شده و هیچ راهی هم برای آزادی اسرای ما از غزه دیده نمی‌شود و موسسات مالی دنیا رتبه اعتباری اقتصاد اسرائیل را همچنان کاهش می‌دهند.

وی افزود: واقعا بهتر است دیگر به وضعیت بین المللی اسرائیل اشاره‌ای نکنیم؛ زیرا بسیار شرم آور است. به صحنه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنرانی روز جمعه نتانیاهو نگاه کنید (اشاره به خالی شدن سالن هنگام سخنرانی نتانیاهو و تمسخر او توسط حاضران). بنابراین وضعیت امنیتی اسرائیل بسیار متزلزل‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و این روزها هر لحظه ممکن است جنگ منطقه‌ای آغاز شود و ما روز جمعه، گام بلندی به سوی شروع این جنگ برداشتیم.

نویسنده این مقاله هاآرتص تاکید کرد: با گذشت یک سال از جنگ، اسرائیل تنها با یک زبان صحبت می‌کند و آن هم زبان جنگ افسارگسیخته و زور است. این بسیار ناامید کننده و شرم آور است که میلیون‌ها انسان همه چیز خود را به خاطر این رویکرد جنگی اسرائیل از دست داده‌اند. اما آتشفشان یک روز منفجر خواهد شد و چه نصرالله باشد یا نباشد، اسرائیل با وجود اینکه برای کشتارهای خود در غزه و لبنان همچنان تحت حمایت آمریکاست، اما نمی‌تواند تا ابد به همین منوال ادامه دهد.

بر اساس این مقاله، اسرائیل هیچ چشم انداز و گزینه مشخصی پیش روی خود ندارد و حمایت‌های واشنگتن هم تا ابد نمی‌تواند آن را نجات دهد؛ به ویژه در سایه انزوای بین‌المللی که اسرائیل گرفتار آن شده است.

پیش از این شبکه سی ان ان آمریکا هم در گزارشی درباره وضعیت رژیم صهیونیستی بعد از شهادت سید حسن نصرالله اعلام کرد: در پی ترور نصرالله، رهبران و فرماندهان باقیمانده حزب الله احتمالاً نحوه پاسخ به اسرائیل را بررسی خواهند کرد و در این میان ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، ضرباتی که حزب الله اخیراً متحمل شده نمی‌تواند آن را تضعیف کند؛ زیرا حزب الله همچنان فرماندهان و رهبران ماهر زیادی در اختیار دارد و علاوه بر آن هنوز از قدرتمندترین دارایی‌های خود از جمله موشک‌های هدایت شونده نقطه زن و موشک‌های دوربرد استفاده نکرده است؛ موشک‌هایی که آسیب قابل توجهی به زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل وارد خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی تاکید کرد: حزب الله هنوز اقدام تلافی جویانه‌ای در پاسخ به ترور نصرالله انجام نداده؛ اما قطعاً با تحولات بزرگی مواجه خواهیم بود. «جاناتان پانیکوف» یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا متخصص در امور منطقه می‌گوید که حزب الله قطعاً پاسخ بزرگی به اسرائیل خواهد داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس