برخی منابع مدعی هستند تروریست‌ها در شمال سوریه منتظر حملات سنگین رژیم صهیونیستی به مقرهای نظامی ارتش سوریه و مقاومت در این کشور هستند تا حمله بزرگ خود در محور شهر حلب را آغاز کنند.

سرویس جهان مشرق _ اگرچه بخش بزرگی از توجه رسانه های منطقه ای و غربی در روزهای گذشته به مسئله درگیری های میان رژیم صهیونیستی و محور مقاومت و شایعات مربوط به احتمال حمله اسرائیل به خاک ایران معطوف شده است اما اخبار متعددی نیز از شمال سوریه به گوش می رسد که ممکن است آرامشی پیش از طوفان بزرگ در راه باشد.

در چند هفته گذشته منابع رسانه ای وابسته به گروه هیات تحریرالشام جنگ روانی گسترده ای را در خصوص نزدیک بودن یک نبرد بزرگ و حمله به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه آغاز کرده اند.

جنگ در خاک سوریه از ماه مارس ۲۰۲۰ با توافق آتش بسی که با وساطت ترکیه و روسیه اجرا شد متوقف شده و در نزدیک به ۵ سال گذشته به جز زد و خوردهای کوچک حادثه مهمی را در شمال سوریه شاهد نبودیم.

انتقال واحدهای رزمی ارتش سوریه به جبهه شمالی

با رصد تحرکات بزرگ گروه های تروریستی در شمال سوریه، ارتش این کشور شروع به ارسال واحدهای رزمی جدید از مناطق مرکزی به شمال کرده است.

تصاویری از انتقال نیرو و ادوات زرهی و توپخانه ای ارتش به استان های حلب و ادلب منتشر شده است که پیش بینی می شود دو محور اصلی درگیری احتمالی در آینده نزدیک باشند.

ارتش سوریه از ابتدای سال ۲۰۲۴ مشغول درگیری های پراکنده با تروریست ها در شمال این کشور بوده است؛ چندین مورد نفوذ قوای انتحاری و انغماسی هیات تحریرالشام به پایگاه های ارتش در لاذقیه، حلب و ادلب گزارش شده است و دو طرف با استفاده از کوادکوپترهای انفجاریFPV نیز به مواضع یکدیگر حمله می کردند.

به ادعای دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به گروه های تروریستی است از ابتدای سال جاری میلادی ۳۴۲ مورد درگیری در خطوط تماس رخ داده که منجر به کشته شدن ۳۶۳ نفر شده است که ۷۹ نفر از آنها از گروه هیات تحریرالشام به رهبری ابومحمد الجولانی بوده است که اصلی ترین گروه تروریستی در شمال سوریه محسوب می شود.

همچنین بنابر ادعای این منبع، تروریست های هیات تحریرالشام شروع به انتقال ادوات سنگین زرهی و توپخانه ای به محور غرب حلب کرده اند.


حمله با موشک تاو به مقر ارتش سوریه در غرب حلب

گروه نورالدین زنکی نیز که متحد جولانی محسوب می شوند با استفاده از موشک های ضد زره امریکایی TOW به مقرهای ارتش سوریه حمله ور شده است.


حمله با موشک ضد زره تاو به محل تجمع سربازان سوری

برخی منابع مدعی هستند تروریست ها در شمال سوریه منتظر حملات سنگین رژیم صهیونیستی به مقرهای نظامی ارتش سوریه و مقاومت در این کشور هستند تا حمله بزرگ خود در محور شهر حلب را آغاز کنند.

حملات پهپادی تروریست‌ها و واکنش هوایی سنگین روسیه

در هفته های گذشته فعالیت پهپادی تروریست های سوری در شمال سوریه افزایش چشمگیری داشته است.

پهپاد انتحاری دست ساز تروریست‌ها که سرنگون شده است

علاوه بر حملات به پایگاه های ارتش سوریه، آنها دست کم دو بار به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه و مرکز اصلی فعالیت نیروی هوایی روسیه حمله ور شده اند.

پهپاد تروریست ها در دستان سربازان ارتش سوریه

این حملات موجب واکنش سنگین نیروی هوایی روسیه در روزهای اخیر شده است.

پرواز یک اسکادران جنگنده سوخو24 روسی در آسمان ادلب

در چند روز گذشته منابع خبری وابسته به تروریست ها در شمال سوریه تصاویر زیادی از حضور جنگنده های روسی در آسمان ادلب و غرب حلب منتشر کرده اند.

دو فروند سوخو24 و یک فروند سوخو34 روسی در شمال سوریه

این عملیات هوایی روس‌ها به بمباران های سنگینی علیه مراکز تجمع تروریست ها در نزدیکی خطوط مقدم یا عمق مناطق اشغالی شمال سوریه منجر شده است.

آثار بمباران منطقه ای در ادلب توسط جنگنده های روسی

همچنین بالگردهای روسی کاموف۵۲ نیز در آسمان شهر حلب و مشغول گشت زنی هوایی دیده شده اند.


پرواز بالگرد کاموف52 بر فراز شهر حلب

منابع سوری حجم بمباران های نیروی هوایی روسیه در روزهای اخیر را در چند سال گذشته بی سابقه توصیف کرده اند که به نظر می رسد حکایت از جدی بودن احتمال عملیات بزرگ تکفیری ها در شمال سوریه با اولویت جبهه غرب حلب باشد.

نقشه میدانی شمال غرب سوریه - برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید