کد خبر 1523608
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
حمله هوایی

هواپیماهای روسی به تروریست های گروه «هیات تحریرالشام» (جبهه النصره سابق) در شمال غرب سوریه حمله کردند.

به گزارش مشرق، جنگنده های ارتش سوریه حملات هوایی فشرده ای را به مواضع گروه تروریستی «هیات تحریرالشام» در ارتفاعات "الزاویه" در ریف جنوبی استان ادلب انجام دادند.

در طول هفته های اخیر و با توجه به افزایش تحرکات تروریست های هیات تحریرالشام در ادلب، مواضع آنها هدف حملات هوایی مشترک روسیه و سوریه و حملات راکتی و توپخانه ای ارتش سوریه قرار داشته است.

هیات تحریرالشام گروهی تروریستی - تکفیری است که ۴۰ درصد از استان ادلب و بخش های اندکی از استان های حلب، حما و لاذقیه را در اشغال خود دارد و به گفته رسانه ها و محافل سیاسی سوریه، مورد حمایت ارتش ترکیه است.

برغم اعتراضات مکرر دمشق، نظامیان ترکیه و آمریکا همچنان به بهانه‌های واهی بخش‌هایی از خاک سوریه را در شمال، شمال غرب و شرق سوریه تحت اشغال خود دارند و همچنین با استقرار گروه‌های مسلح وابسته به خود، تلاش می‌کنند تا جلوی بازگشت آرامش به سراسر خاک سوریه و تحکیم حاکمیت ملی این کشور را بگیرند.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و بخش ‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه های روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

بخش‌هایی از شرق، شمال و شمال غرب سوریه که تحت اشغال متجاوزان آمریکایی و ترکیه ای و مزدوران آنها است، بویژه در یک هفته اخیر شاهد درگیری شدید بین این مزدوران بوده است.

در شرق سوریه شبه نظامیان موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) و گروه مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» که هر دو وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا هستند، در حال نبرد با یکدیگر بر سر قدرت هستند.

در شمال سوریه نیز طی هفته اخیر گروه مسلح موسوم به "ارتش ملی" سوریه و گروه تروریستی هیات تحریرالشام که به گفته رسانه ها و محافل سیاسی سوریه، هر دو وابسته به ترکیه هستند، با هم در حال نبرد هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    ایران و روسیه بهتره تنش آفرینی نکنن و سوریه رو به آمریکا واگذار کنن 😉
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اگر ترکیه از حمایت وتجهیز تروریستها دست برندارد ضمن اینکه خیر نخواهید ما آنان رو تنبیه میکنیم وخسارت جبران ناپذیری را وارد خواهیم کرد ظاهرا از زلزله های چند ساله وخشکسالی و.... درس نگرفتند
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 1
    ایران درفکر باز کردن پای کوردهای عراق وسوریه به آبهای مدیترانه هست با فراری دا دن ترکمن های عراق وسوریه در مسیر غربی وتشکیل کشور مستقل برای اکراد مهاجر هندوتبار . خیلی جالبه
    • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      کی به کی میگه مهاجر اتراک خودشون از صحرای گبی اومدن برگردید همون جایی که ازش اومدید خاورمیانه متعلق به صاحبین بومی اونه نه شما مهاجرین مغولی
    • مجتبی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      به کوری چشم پانتورکیسم و مهاجمان دشت قبچاق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس