کد خبر 361022
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

شرکت مخابرات استان تهران برای مالکان خطوط تلفن ثابت خدمات متعددی مانند دریافت ریز مکالمه یا بستن و باز کردن صفر دوم را در نظر گرفته است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، درحال حاضر سرویسهای متعددی برای کاربران تلفن ثابت در نظر گرفته شده که ممکن است در موارد متعدد کاربران با این خدمات آشنایی چندانی نداشته باشند.

در این گزارش برخی خدمات عمده که بر روی خط های تلفن ثابت ارائه می شود مرور شده است.

جهت استفاده از این خدمات عضویت در سایت مخابرات برای مشترک الزامی است و مشترک پس از ثبت نام در سایت و مراجعه به یکی از مراکز تلفنی جهت احراز هویت و فعال سازی شناسه کاربری و رمز عبور وارد سیستم شده و از خدمات ارائه شده بهره مند می شود.

بر این اساس مالکان تلفن ثابت می توانند از خدماتی چون دریافت ریز مکالمه،قبض المثنی یا دریافت ریزمکالمات سرویس هوشمند بهره مند شوند.

در سرویس دریافت ریز مکالمه مشترکان پس از عضویت در سایت مخابرات می توانند به دو شیوه و به تفکیک نوع مکالمه در یک فاصله تاریخی ویا به تفکیک یک شماره خاص در یک فاصله تاریخی ریز مکالمات خود را دریافت کنند.

قطع و وصل تلفن سرویس دیگری است که برای استفاده از آن مبلغ پنج هزار ریال در اولین صورتحساب تلفن افراد منظور می شود.

البته با استفاده از این سرویس در صورت قطع تلفن صورتحساب بر اساس بدهیهای قبلی، آبونمان و حداقل مصرف همچنان صادر می شود و باید در مهلت مقرر پرداخت شود و در غیر اینصورت، مشمول شرایط تلفن های بدهکار شده و پس از انجام مراحل قانونی، منجر به جمع آوری منصوبات تلفن و سلب امتیاز می شود.

تعویض شماره امکان دیگری است که در شرایط خاص برای مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شده و با استفاده از این سرویس افراد می توانند با پرداخت هزینه ای معادل بیست هزار ریال برای تعویض شماره تلفن خود اقدام کنند. این مبلغ در اولین صورتحساب تلفن منظور می شود.

تغییر مکان نیز از دیگر امکاناتی است که برای مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته شده و جهت تغییر مکان خط تلفن ثابت به آدرس جدید ارائه شده است. در این بخش ورود اطلاعات فیلدهای آدرس محل نصب جدید و کدپستی الزامی است.

بستن و باز کردن صفر دوم نیز سرویسی است که هزینه بستن صفردوم برابر 500 پالس شهری بوده و در اولین صورتحساب تلفن منظور می شود.

برقراری و یا قطع سرویس های ویژه از دیگر خدمات مخابراتی به شمار می رود و سرویس های وی‍‍ژه شامل انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، مکالمه کنفرانسی، انتقال از خط اشغال، شماره گیری سریع، کنتور خانگی، ارتباط بدون شماره گیری و سیستم بیدار باش می شود.

هزینه (آبونمان) استفاده از سرویس مکالمه سه نفره به میزان سه برابر آبونمان ثابت در صورتحساب مشترکان درج خواهد شد و هزینه وصل سایر سرویس های ویژه به صورت رایگان خواهد بود.

کشف مزاحمت تلفنی نیز سرویسی است که جهت اعلام و بررسی مزاحمت های تلفنی مورد استفاده قرار می گیرد.

دریافت رمز 1818 نیز امکان دیگری است که جهت ارائه رمز سیستم 1818 به مشترکین جهت دریافت ریز مکالمات از طریق تلفن از سیستم 1818 است.

اعلام تلفن به 118 و یا عدم اعلام آن نیز از دیگر سرویس های ارائه شده توسط مخابرات است.

ریز مکالمات سرویس هوشمند هم سرویسی است که جهت ارائه ریز مکالمات مشترکین سرویسهای هوشمند شامل مشاوره تلفنی، مکالمه رایگان، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، انتقال شماره، نظر سنجی تلفنی، هزینه های سرویس IN و شبکه خصوصی مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.

اصلاح نشانی محل نصب امکانی است که این برای اصلاح آدرس مورد استفاده قرار می گیرد و برای تغییر مکان خط تلفن به آدرس دیگر، می بایست از سرویس تغییر مکان استفاده شود.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا