کد خبر 385492
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: به طور اتفاقی وقتی به سایت کنفدراسیون آسیا رفتم متوجه شدم با دوپینگ نفر اول، نامم به عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی معرفی شده است.

به گزارش مشرق، شاهین مهردلان، ملی پوش پرتاب وزنه دوومیدانی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که اوایل سال جاری در تایوان برگزار شد عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و شاهین جعفری نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافت، اما در مرداد ماه سال جاری براساس نامه‌ای که از وادا به کمیته ضد دوپینگ ایران رسید، مشخص شد مهردلان دوپینگش مثبت شده و باید محروم شود و مدالش را پس بدهد.

در این بین هیچ اطلاعی به نفر دوم این رقابت‌ها یعنی شاهین جعفری داده نشد و او پس از چند ماه به صورت اتفاقی در سایت فدراسیون آسیایی و جهانی مشاهده کرد که مقامش از نایب قهرمانی به قهرمانی تغییر کرده و دوپینگ هموطنش مثبت شده است.

وی در مورد این موضوع اظهار داشت: چند روز پیش بود که وقتی به سایت کنفدراسیون آسیا سر زدم متوجه شدم که مقام من از نایب قهرمانی به قهرمانی در مسابقات جوانان آسیا تغیییر کرده و پس از پیگیری متوجه شدم نفر اول دوپینگ کرده و مدالش را پس گرفته‌اند.

ملی پوش دوومیدانی ادامه داد: چندین ماه از این موضوع مطلع نبودیم و وقتی در سایت دیدم به کمیته ضد دوپینگ رفتم. دکتر طباطبایی اعلام کرد که این موضوع را به فدراسیون دوومیدانی اطلاع داده بودیم و شاهین مهردلان نیز دو سال از حضور در مسابقات محروم شده بود.

جعفری عنوان کرد: قرار شده است فدراسیون دوومیدانی در این زمینه با کنفدراسیون آسیا برای گرفتن مدال طلایم نامه نگاری کند.

روز گذشته افشین داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد باید فدراسیون جهانی قطعی شدن دوپینگ و پس گرفتن مدال را به ما اعلام می‌کرد.
منبع: فارس