کد خبر 410332
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: رضازاده به عنوان ورزشکار بسیار موفق بود و واقعا خوشحال می‌شوم اگر او به عنوان مشاور بتواند در کنار ما حضور داشته باشد.

به گزارش مشرق، علی مرادی پس از 9 سال دوباره به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد تا دوران جدید ریاست خود را بر عرصه پولادسرد آغاز کند.

بر همین اساس و پس از انتخاب دوباره مرادی برای حضور بر صندلی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری در مورد مسائل روز این رشته ورزشی دقایقی با وی همکلام شدیم که متن کامل گفت و گوی مرادی در زیر می‌آید:

لطفا مهم‌ترین برنامه‌های خود را برای دوره جدید ریاستتان بر فدراسیون وزنه‌برداری تشریح کنید.

بیشترین تلاش من این است که بحث ساختاری فدراسیون را سر و سامان دهم که از جمله این ساختارها تشکیل کمیته‌ها و اقدامات اساسی هست که باید این کمیته ها انجام دهند. از مهم‌ترین برنامه‌هایم تشکیل کمیته فنی است که در اسرع وقت این کمیته را تشکیل خواهیم داد و پس از آن به مباحث زیربنایی خواهیم پرداخت و سعی می کنیم پروتکل‌‌های همکاری را با نهادهای مختلف امضا کنیم.

در بسیاری از موارد و برنامه‌ها در دوران مدیریت قبلی شاهد رکود بودیم، در این خصوص انتقادی ندارید؟

ما نباید به این مسائل به این شکل نگاه کنیم. دوستانی که در فدراسیون قبلی بودند باید از زحماتشان تشکر کرد چراکه در حد توان خود برای ارتقا و پیشرفت این رشته ورزشی تلاش کردند و نباید نگاهمان به این شکل باشد که زحمات گذشتگان را نبینیم.

دلتان برای بازگشت به فدراسیون تنگ نشده بود؟

فدراسیون خانه من بوده و هست. البته تمام کسانی که برای این رشته زحمت کشیده باشند این احساس را دارند. من در این مدت هم دور از وزنه برداری نبودم و از سال 2006 به بعد در کنفدراسیون وزنه برداری آسیا توجه ویژه ای به فدراسیون ایران داشتم و کمک‌های بسیار رایگانی از کنفدراسیون آسیا در اختیار هیأت‌های استانی قرار می‌دادم.

همیشه از 9 کیس خیانت صحبت می‌کردید و اذعان داشته‌اید که در آن دوران به شما خیانت شده است. نگران نیستید دوباره در دوران جدید باز هم چنین خیانت‌هایی شود؟


کارهای بزرگ مشکلات بزرگ خود را خواهد داشت و ما سعی می کنیم در فصل جدید کاری خود با یک همدلی و وفاق با تمام خانواده بزرگ این رشته ورزشی بر این مشکلاتی که وجود دارد غلبه کرده و فائق آییم.

در انتخابات اخیر کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا تنش هایی بین شما و رئیس فدراسیون جهانی به وجود آمد و اشاره کردید اقداماتی برای از بین رفتن این تنش‌ها انجام شده است. در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید؟ نگران نیستید که انتخابات فدراسیون ایران توسط فدراسیون جهانی زیر سؤال برود؟

با توجه به انتخابات دموکراتی که در ورزش کشورمان انجام شد آیان هم به این نکته توجه داشته و مشکلی پیش نخواهد آمد. خوشبختانه انتخابات خوب و آزادانه ای انجام شد و شما شاهد آن بودید و دیدید که 9 کاندیدا در انتخابات حضور داشتند و برنامه‌های خود را ارائه کردند. معاون وزیر نیز در این انتخابات قوانین جاری کشور را برشمرد و دوستانی هم که نبودند به خاطر همین محدودیت‌های قانونی بود. مطمئن باشید که آیان هم از نحوه انتخابات رضایت دارد و مشکلی از این بابت به وجود نخواهد آمد.

یعنی این اقدامات برای کم شدن تنش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد؟

به طور حتم چنین خواهد بود.

آیان گفته بود هر کاری می‌کنم تا رضازاده رأی بیاورد. این موضوع به نحوی دخالت در ورزش ایران محسوب نمی‌شود؟

این موضوع مربوط به گذشته بوده و پاسخ وی در همان دوران نیز توسط مسئولان ورزش کشور به صورت منطقی داده شد و فکر نمی‌کنم بیشتر از این توضیحی لازم باشد، ضمن اینکه تعاملات بعدی به عهده من و آیان است تا تعاملاتی که آغاز شده است را ادامه داده تا روابط روز به روز گرم‌تر شود.

شایعاتی وجود داشت که عده‌ای می خواستند مجمع انتخاباتی را برهم بزنند؟

من چنین شایعاتی را نشنیدم. اتفاقاً مجمع خوبی برگزار شد و کاندیداهای دیگری هم آمدند و برنامه های خود را اعلام کردند و همین جا از آنها می‌خواهم در صورتی که نظری برای توسعه وزنه برداری دارند، نظرات مشورتی خود را به فدراسیون و شخص بنده ارائه دهند. حتی کسانی که به ما رأی ندادند از آنها تقاضا می‌کنیم تا نظرات مشورتی خود را برای کمک به وزنه‌برداری به ما ارائه دهند.

حضور وزیر ورزش هم در مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری کمی عجیب بود.

وزنه‌برداری یکی از رشته‌های پرافتخار ورزش کشور است و وزیر ورزش هم قبل از اینکه وزیر باشد، استاد دانشگاه هستند و تاریخ ورزش کشور را بهتر از هر کسی می‌شناسند و ایشان به احترام اعضای محترم مجمع، قدم بر چشم ما گذاشته و جا دارد از وی به عنوان شخص اول ورزش کشور تشکر کنم.

قول می‌دهید در المپیک 2016 ریو تیم ملی وزنه‌برداری بتواند از المپیک لندن هم موفق‌تر باشد؟

هیچ قولی نمی دهم اما تلاش ما بر این است که وزنه‌برداری یکی از شگفتی‌سازهای ورزش ایران در المپیک 2016 باشد.

حسین رضازاده در بیانیه‌ای انتقادات زیادی را مطرح کرد و گفت که هر کاری کردند که من نباشم.

من این بیانیه را نخواندم. رضازاده را یکی از افتخارات وزنه‌برداری می‌دانم و او به عنوان ورزشکار بسیار موفق بود. واقعا خوشحال می‌شوم اگر رضازاده به عنوان مشاور بتواند در کنار ما حضور داشته باشد.

زمانی که در آسیا بودید، رضازاده در ایران رئیس بود و حالا شما رئیس فدراسیون ایران هستید. سعی می‌کنید تعاملات خود را با کنفدراسیون آسیا همچنان ادامه دهید؟

جایگاهی که ما داشتیم یعنی دبیرکلی آخرین پست مؤثر ورزش کشور در سطح بین المللی در پست اجرایی بود. در حال حاضر پست‌های بین‌المللی مثل نایب رئیسی هم وجود دارد که این پست‌ها با هم تفاوت زیادی دارد. فکر می کنم تأثیرگذاری مسئولیت‌ها در کنفدراسیون آسیا بر عهده افراد دیگری باشد که سعی می کنیم با تعاملات بین خودمان با دیگران این مشکلات را حل خواهیم کرد.

به انتخابات بعدی فدراسیون جهانی فکر می‌کنید؟

صحبت در این مورد زود است.

 کادرفنی تیم ملی تغییر نخواهد کرد؟

پس از تشکیل کمیته فنی، این کمیته در این مورد تصمیمات لازم را خواهد گرفت.
منبع: فارس