کد خبر 444977
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

با اتخاذ تصمیم افزایش تولید و پخش برنامه‌های «مناظره‌» در تلویزیون، مناظره‌ی اقتصادی شبکه پنج با عنوان «رو در رو» به جمع این برنامه‌ها اضافه شد.

به گزارش مشرق، علاوه‌ بر مناظره «دو نگاه، یک واقعیت» که قرار است به منظور نقد و بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی از شبکه دو پخش شود، شبکه پنج هم در آستانه تغییر جدول پخش برنامه‌ها، تولید مناظره اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

مناظره اقتصادی شبکه پنج با عنوان «رو در رو» از نیمه دوم مرداد ماه، چهارشنبه شب‌ها ساعت 21 و 15 دقیقه قرار است مردم را به تماشای یک گفت‌وگو و مناظره اقتصادی دعوت کند.

مناظره اجتماعی تلویزیون هم سه‌شنبه‌ها در قالب 80 دقیقه‌، با حضور چهره‌های مختلف پخش می‌شود.

اما شبکه تهران که پخش چند برنامه اقتصادی جدید را آغاز کرده است، علاوه بر برنامه‌های جدید، برنامه‌های «به خانه برگردیم»، «تا نیایش»،‌ «در شهر» و «رنگین کمان» که اصطلاحا برندسازی شده‌اند را در ساختار این شبکه اقتصادی حفظ و تقویت کرده است.

همچنین مجله اقتصادی روزآمد‌ (به عنوان مرجع صبحگاهی برای فعالان اقتصادی)،‌ اقتصاد ایران (با تغییر ساختار جدید)،‌ مثبت و منفی 5 (رئالیتی شو اقتصادی با اجرای محمد سلوکی) و ایرانشهر و توقف ممنوع و خط پنجم (گفت‌وگوی اقتصادی با مسئولان)، اقتصاد روز (گزارش‌های 10 دقیقه‌ای روزانه از رویدادهای اقتصادی کشور‌) از جمله برنامه‌های شبکه‌ی تهران سیماست.

برنامه «رنگین کمان» با بازگشت هومن حاج عبدالهی و محمدرضا علیمردانی صداپیشگان «پنگول» و «قیطون» و تغییر دکور از این پس ضبطی پخش می‌شود.

سرفصل اقتصاد کودک از موضوعات مغفول و فراموش شده در برنامه کودک و نوجوان بوده که با تعیین ماموریت اقتصادی برای شبکه پنج «رنگین کمان» و «به من بگو چرا» ماموریت یافته‌اند به این موضوعات بپردازند.

مستند مناظره «دو نگاه، یک واقعیت» شبکه دو نیز به تهیه‌کنندگی محمود احمدی افزادی و علیرضا عاصم یوسفی که به تازگی پخش آن آغاز شده، به منظور نقد و بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی به روی آنتن می‌رود. این مستند مناظره در گروه امور اجتماعی شبکه دو تولید می شود و با دعوت از کارشناسان مرتبط می‌کوشد به مثابه چشم بیدار جمعی مسائل، آسیب‌ها،‌ ناهنجاری‌ها و حتی رعایت هنجارهای جامعه امروز را در قالب یک برنامه دو شبه تلویزیونی به بحث بگذارد.

این مستند مناظره در راستای رویکرد شبکه دو به عنوان شبکه اجتماعی تولید می شود و از بخش‌های مختلف آن می‌توان به اتاق فکر، پخش مستند و مناظره اشاره کرد.

این مستند مناظره به طور مشخص موضوعات اجتماعی را هدف قرار داده است و قصد دارد به راهکارهایی عملی برای گره گشائی از مسائل اجتماعی دست یابد.

منبع: ایرنا