کد خبر 458721
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

به گزارش منابع رسانه ای سوریه، گروه تروریستی تکفیری داعش چند روز پیش 44 نفر از زندانیان گروههای رقیب خود را در زندان اعدام کرده است.

گروه بین الملل مشرق- به گزارش منابع رسانه ای سوریه، گروه تروریستی تکفیری داعش چند روز پیش 44 نفر از زندانیان گروههای رقیب خود را در زندان اعدام کرده است. پایگاه اطلاع رسانی این گروه با انتشار لیستی از اسامی زندانیان اعدام شده آنها را "صحوات" (گروههای مخالف داعش مانند ارتش آزاد، القاعده، جبهه اسلامی و ...) نامیده و بر کفر و ارتداد آنها تاکید کرده است.


لازم به ذکر است که استان دیرالزور در شرق کشور سوریه و در مجاورت مرزهای این کشور با استان الانبار عراق می باشد که از ابتدای بحران تروریستی تکفیری علیه مردم سوریه یکی از مراکز مهم تحت سیطره و استقرار گروههای تروریستی همچون القاعده و ارتش آزاد بوده است. دو سال پیش نیروهای داعش پس از نبردهای خونین موفق به اشغال کامل این استان به غیر از فرودگاه نظامی و بخشهایی از حاشیه شهر دیرالزور شده است.


به دنبال سیطره داعش بر اکثر بخشهای این استان، عناصر این گروه هزاران نفر از اعضا و هواداران گروههای رقیب را تحت تقیب قرار داده و پس از دستگیری به بهانه های مختلف قتل عام کرده اند. طی ماههای اخیر نیروهای ارتش  و دفاع وطنی سوریه با پشتیبانی ارتش عشایری سوریه (عشایر بومی استان دیرالزور) طی عملیاتهای متعددی، ضمن تثبیت موقعیت نظامی و امنیتی فرودگاه نظامی دیرالزور بخشهای جدیدی از شهر دیرالزور را از نیروهای داعش بازپس گرفته اند.