کد خبر 484995
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰

نتایج اولیه مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر نشان می دهد که دو نامزد؛ یکی زندانی و دیگری مُرده حدود 19 هزار رأی این انتخابات را کسب کردند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی نوشت: کمیته کل ناظر بر انتخابات در استان البحیره روز گذشته اعلام کرد که «مبروک محمد زعیتر» نامزد انتخابات پارلمانی از دایره نخست شهر دمنهور 18 هزار و 472 رأی کسب کرده است و این در حالی است که وی به اتهام تحریک به قتل به 5 سال حبس محکوم است.

بنابر اعلام کمیته مذکور، نامزدی محمد زعیتر در انتخابات پارلمانی بر اساس حکم دادگاه قضایی اداری اسکندریه (دایره البحیره) صورت گرفته است.

دادگاه جنایی دمنهور سپتامبر گذشته مبروک محمد زعیتر عضو سابق مجلس الشعب از حزب ملی منحله و نامزد کنونی انتخابات پارلمانی را به اتهام تحریک به قتل و در اختیار داشتن اسلحه به 5 سال حبس محکوم کرد و هنوز این حکم نهایی نشده است.

در المنیا واقع در مرکز مصر نیز نتایج شمارش آراء نشان داد که «محمود خلف الله» یکی از نامزدهای انتخابات با وجود اینکه 2 هفته پیش در سانحه تصادف از دنیا رفته است اما 368 رأی کسب کرده است.

نخستین مرحله انتخابات پارلمانی مصر طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در داخل این کشور برگزار شد که با استقبال ضعیف مردمی مواجه بود.

در همین رابطه کمیته عالی انتخابات پارلمانی شب گذشته اعلام کرد که 30 هزار و 531 نفر در مرحله نخست انتخابات پارلمانی شرکت کردند و این در حالی است که تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی در مرحله نخست انتخابات در داخل و خارج مصر 27 میلیون و 405 هزار و 553 نفر اعلام شده بود.

قرار است مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر نیز طی روزهای21 و 22 نوامبر (شنبه 30 آبان و یکشنبه اول آذر) در خارج و 22 و 23 نوامبر (یکشنبه اول آذر و دوشنبه دوم آذر) در داخل مصر برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم