کمیته برگزاری انتخابات مصر به طور ضمنی بر حق کاندیداتوری نمایندگان حزب حاکم منحله به ریاست حسنی مبارک دیکتاتور سابق این کشور در انتخابات پارلمانی پیش‌روی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «القدس العربی» نوشت: کمیته عالی انتخابات مصر امروز(پنجشنبه) اعلام کرد که نمایندگان حزب حاکم منحله که حسنی مبارک قبل از انقلاب ژانویه 2011 مصر ریاست آن را بر عهده داشت، برای نامزدی در انتخابات پارلمانی آینده اعلام آمادگی کردند.

«عمر مروان» سخنگوی کمیته عالی انتخابات مصر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره نامزدی اعضای حزب ملی منحل به ریاست حسنی مبارک در انتخابات پارلمانی 2015 گفت: کمیته عالی انتخابات بر اساس گرایشات و جهت‌گیری‎های سیاسی عمل نمی‌کند و ارتباطی به آن ندارد، اما اگر نقش کاندیدی درباره پرونده‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اثبات شود، آنگاه باید قانون اجرایی شود.

عمر مروان گفت: قانون این حق را برای همگان قائل است که کاندیداتوری خود را اعلام کنند و سپس قانون و قواعد و ضوابط آن اجرایی خواهد شد. بنابراین همگان از حق کاندیداتوری برخوردارند.

کمیته برگزاری انتخابات پارلمانی مصر اعلام کرد که انتخابات پارلمانی در داخل مصر 25 و 26 مهر (17-18 اکتبر) و در خارج از مصر 26 و 27 مهر (18-19 اکتبر) برگزار خواهد شد.

همزمان با اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی مصر، صدها نفر از شهروندان مصری برای نامزدی در انتخابات به دادگاه‌های این کشور مراجعه کردند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس