انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان وزن واقعی مجلس شورای اسلامی و آ‌رایش‌های سیاسی را مشخص کرد تا «پروپاگاندای تکرار» اصلاح‌طلبان مغلوب واقعیت‌ها شود.

گروه سیاسی مشرق - مظلوم‌نمایی همواره فصل جدایی ناپذیر تاکتیک رسانه‌ای اصلاح‌طلبان است در شرایطی که این جریان ابزار رسانه‌ای متعددی در دست دارد که به طور زنجیره‌وار به هم متصل هستند اما همواره تکرار می‌کنند که فاقد رسانه هستند.

رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب گاه به طور پرحجم و هماهنگ و تکرارآمیز مجموعه‌ای از اخبار کذب را به جامعه پمپاژ می‌کنند که به وارونه‌نمایی واقعیت می‌انجامد. شیوه‌ای که به پروپاگاندای رسانه‌ای و مسوم‌سازی افکار عمومی شهرت دارد.

 اگر به انتخابات‌های برگزار شده با حضور اصلاح‌طلبان از سال 76 به این سو نگاهی بیندازیم بهتر معنای پروپاگاندای رسانه‌ای و هجمه خبری این رسانه‌ها را متوجه می‌شویم. بمباران خبری و غوغاسالاری رسانه‌ای این جریان به نحوی عمل می‌کند که افکارعمومی گاها دچار اشتباه و تردید می‌شود.

«حجت‌الاسلام ناطق‌نوری» که اینک به عنوان «شیخ نور» از سوی اصلاح‌طلبان یاد می‌شود این موضوع را در خاطرات خود در رقابت با رقیب اصلاح‌طلب بیان می‌کند و آنرا از مصادیق «استثمار فکری» می‌خواند.

اما یکی از مواردی که به عینه می‌توان پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاح‌طلب را مشاهده کرد؛ انتخابات 7 اسفند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و متعاقب آن دور دوم مجلس شورای اسلامی بود.

 این رسانه‌ها با پیروزی لیست‌های جریان اصلاحات در تهران با قیاس جزء به کل اعلام داشتند که اصلاح‌طلبان در کل ایران به پیروزی رسیده‌اند. البته با نگاهی به نتایج شهرهای استان تهران از جمله شهرری و اسلامشهر متوجه می‌شویم که اصولگرایان در این شهرها بیشتر از اصلاح‌طلبان رای آوردند اما در کل استان تهران اکثریت آرا با اصلاح‌طلبان بود تا حربه رسانه‌ای اصلاح‌طلبان با این مسئله بزک شود.

به هر جهت پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان با رای گیری میان عارف و لاریجانی که اصلاح‌طلبان به حمایت تمام قد از عارف پرداختند و لاریجانی با اختلاف 70 نفری پیروز میدان شد، نشان داد که این جریان سیاسی آنچنان که روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌گوید پیروز میدان نبوده است. آرای قاطعانه و انقلابی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به آیت الله احمد جنتی نیز خود تایید کننده شکست اصلاح‌طلبان است.

در ادامه به وضوح حلقه زنجیره‌ای رسانه‌های اصلاح‌طلب و پروپاگاندای رسانه‌ای آنها را در رویداد انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی مشاهده می‌کنید:‌

صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکشنبه 9 اسفند 1394












صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب دوشنبه 10 اسفند 1394



















صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکشنبه 12 اردیبهشت 1395(در دوم انتخابات)














صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب چهارشنبه 5 خرداد 1395 ( پس از انتخاب آیت الله جنتی به عنوان ریاست مجلس پنجم خبرگان)




















صفحه اول روزنامه‌های دوشنبه 10 خرداد 1395 (پس از شکست اصلاح‌طلبان و عارف در انتخابات هیئت رئیسه مجلس)