«دنیای مجازی، دنیایی بیمرز و بیانتهاست». دیوار با اتکا به این نگرش خود را محدود و محصور به مرزهای جغرافیایی ندانسته و ورود به سایر بازارهای فارسیزبان را در برنامههای پیشِ رویِ خود نهاده است. چندی است دیوار افغانستان با کارکردی مشابه دیوار ایران در این کشور دوست و همسایه راهاندازی، و دیوار در صادرات محصول در زمینهی خدمات اینترنتی پیشقدم شده است.
درصد قابل توجهی از کاربران «دیوار»، شخصیتهای حقیقی و کاربران آنلاینیاند که از آن برای خرید نیازمندیها، یا فروش بیواسطهی کالای خود استفاده میکنند. برای این قشر از مخاطبان، استفاده از خدمات دیوار و درج آگهی در آن بر خلاف روشهای سنتی (مانند درج آگهی در روزنامه)، کاملاً رایگان است. دریافت روزانه بیش از۱۰۰هزار آگهی باعث شده است که کاربران از دیوار به عنوان ویترین معتبر و پر نظارهای یاد کنند که ضمنِ برخورداری از بازدید میلیونی، در کمترین زمان موثرترین بازخورد را جهت خرید یا فروش کالا و خدمات ارائه میدهد.
علاوه بر کاربران حقیقی، دیوار منطبق بر مدل کسب و کاری که دارد، قصد دارد بستری را برای تسهیل فرآیندهای کسب و کارهای خرد مهیا سازد. در نتیجهی تمرکز بر این هدف، این روزها درصد قابل توجهی از فعالین صنایع و پیشههای گوناگون ماننداملاک و مستغلات،خودرو وتجهیزات الکترونیکی با حضور در دستهبندیهای مرتبط، بر رونق کسبوکار خود میافزایند. دستهبندیهای مربوط به کسب و کارواستخدام نیز از دیگر بخشهای پرمخاطب دیوار در این حوزه هستند.
با عنایت به توضیحات فوق، دیوار نه تنها یک کسب و کار آنلاین، که اشاعه دهنده سبک زندگی متفاوتی است که در آن ارزشهای مهمی مانند حفاظت از محیط زیست و توجه به تولید ملی ترویج میشود. مدل مطلوبِ دیوار برای نیل به موفقیت، کسبوکاری است که جهتِ توسعه متکی به نیروهای بومی بوده و در عین حال در صادرات علم و فناوریِ ایران نیز پیشتاز میشود.
آمارهای دیوار نشان میدهند که اگر شما کاربر فعال اینترنت باشید، با احتمال بالایی تا کنون سری به دیوار زدهاید، اگر چنین نبوده از همینجا شما را به تجربهی یک بار «سری به دیوار زدن» دعوت میکنیم.