پژمان لشکری پور افزود: یک میلیون و 400 هزار نفر تاکنون فیلم سینمایی بادیگارد را دیده اند و 200 جلسه نمایش این فیلم هم برای دانشگاه ها در شهرهای مختلف و شهرهای فاقد سینما برگزار شده است.
کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد» در این مراسم گفت: اسماعیل پسرم چیزی با عنوان «ارت بوک» مطرح کرد و من حس کردم کار جدیدی در ایران به حساب می آید و نیاز سینمای دیجیتال است.
ابراهیم حاتمی کیا افزود: شاید عده ای بگویند در سینمای فقر زده الان خرج زیادی باشد اما این کتاب هنری برای ثبت لحظه های خاص و اکشن فیلم نیاز است.
وی گفت: فیلم پشت صحنه بادیگارد هم در نوع خود خاص است و یوسف حاتمی کیا آن را کارگردانی کرده است.
کارگردان «بادیگارد» افزود: سحر دیدم یکی از کانال های تلگرام کل فیلم را با کیفیت خوب برای دانلود گذاشته است، به خودم گفتم چه اوضاعی داریم، در این وضع نفس هم نمی توان کشید.
حاتمی کیا گفت: شنیدم در ماهواره ها هم بادیگارد به نمایش در آمده است، اینهاست که به سینمای ما ضربه می زند و امیدوارم یک روز از بین برود.
بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» نیز در این مراسم گفت: بادیگارد به ایستگاه آخر خود رسیده است و فیلم دیگری به عنوان پشت صحنه کار تهیه شده است که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است.
مریلا زارعی افزود: درباره «ارت بوک» هم باید بگویم برای من حرکت جذاب و جالبی بود، فقط ای کاش سرگروه های هر قسمت هم می توانستند تجربیات خود را در این کار بیاورند چون خودم به عنوان بازیگر و بازیگردان هر روز با یک چالش و جذابیت ویژه رو به رو می شدم و دوست داشتم آن ها را جایی ثبت کنم.
وی گفت: جدیداً وقتی می گوییم طرح فاخر است حالت تحقیر آمیز پیدا می کند زیرا عده ای به فکر پول های کلان دولتی می افتند، اما بادیگارد به معنای واقعی هم اثر فاخری بود و هم کارگردان فاخری داشت.
زارعی افزود: حاتمی کیا به شدت به بیت المال معتقد است و به دلیل اینکه می خواست تجربه را به جوانان دوستدار سینما انتقال دهد این کار را انجام داد.
زارعی با خواندن مقدمه کتاب هنری بادیگارد به صحبت های خود پایان داد.
برای نخستین بار است که در سینمای ایران از صحنه های منحصر به فرد یک فیلم کتاب هنری تهیه می شود.
این کتاب هنری «ارت بوک» اثر اسماعیل حاتمی کیاست.