کد خبر 79406
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲

مناظره تلویزیونی اخیر آقایان غرویان و نصیری پیرامون فلسفه و عرفان از یک سو و تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی ، موجب شده است موضوع فلسفه و عرفان و نسبت آن با معارف قران و عترت اذهان بسیاری از علاقه مندان به مباحث عقیدتی و نظری را به این موضوع جلب کند.

مشرق در این میان در لبیک به دعوت مقام معظم رهبری و در تلاش برای افزایش نشاط فکری جامعه، ستون کرسی آزاد اندیشی  خود را دایر کرده و تاکنون مطالب بسیاری را با گرایشهای گوناگون در موضوع فلسفه و عرفان منتشر کرده است و از این پس نیز منتشر خواهد کرد.
نکته قابل تامل در این ارتباط این است که برخی از خوانندگان ضمن آن که علاقه مند به دنبال کردن این مباحث هستند اما حوصله مطالعه مطالب مفصل و طولانی را در این زمینه ندارند و در صورتی که مطالبی مختصر و کوتاه در این زمینه منتشر شود، آن را مطالعه و دنبال خواهند کرد و ای بسا همین امر آنان را برای پی گیری مطالب مفصل نیز راغب خواهد نمود. از همین رو مشرق در تماس با آقای مهدی نصیری پیشنهاد ارائه مطالبی کوتاه را در این زمینه و به طور مستمر با وی مطرح نمود که این امر مورد استقبال آقای نصیری قرار گرفت و قرار بر این شد ستونی با عنوان کوتاه نگاری هایی در باره فلسفه و عرفان دایر شده و هر روز مطلبی تازه در این موضوع  که می تواند از حد اقل چند سطر و یا حد اکثر 1000 کلمه باشد از طرف وی ارائه شود.
 البته این امر اختصاص به انعکاس دیدگاههای آقای نصیری نداشته و صاحب نظران و اساتید موافق و مدافع فلسفه و عرفان هم می توانند از این ستون استفاده نموده و کوتاه نگاریهای ویژه خود را در مشرق در بخشی جداگانه داشته باشند و طبق معمول خوانندگان مشرق نیز می توانند کامنتها و یادداشت های موافق و مخالف خود را در ذیل هر مطلب ارائه دهند.
اولین مطلب کوتاه به قلم آقای مهدی نصیری  از فردا در این ستون منعکس خواهد شد و در روزهای بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد.