سامسونگ،ال جي،هيوندايي و برندهاي ديگر كره اي ميلياردها دلار سود از بازار رايگان ايران به جيب مي زنند و اين در حالي است كه مسوولان كره در همراهي با تحريم هاي ناجوانمردانه آمريكا عليه ايران كم نگذاشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مشرق ،كره جنوبي يكي از برندگان اصلي تحريم هاي يك جانبه غرب عليه ايران است.
 
از يك سو لابي قوي برند هاي كره اي در ايران بر فعاليت هاي خود افزوده اند و هر روز در نهادهاي تصميم گير كشور حضور دارند و از سوي ديگر مسوولان ارشد كره اي در رفت و آمد به واشنگتن آمادگي خود را براي سخت تر كردن تحريم ها عليه ايران اعلام كرده اند.

امروز هم كه مقامات كره اي از تصميم خود براي نصف كردن واردات نفت از ايران سخن گفته اند كه با اين وجود به نظر مي رسد اين تنها اروپا نيست كه بايد طعم هزينه هاي تحريم عليه ايران را بچشد و كره جنوبي  نيز بايد هر چه سريعتر در اين ليست قرار بگيرد.

از زبان يكي از مسوولان خاطره جالبي در خصوص تحريم عليه كالاهاي كره اي نقل شده كه نشان دهنده تاثير مثبت چنين رويكردي بر اين شريك تجاري ناباب است.

به گفته اين مقام مسوول در يك برهه خاص تصميم گرفته شد حجم روابط تجاري با كره خصوصا واردات كالاهاي مصرفي از اين كشور كاهش پيدا كند و هنوز امضاي اين تصميم خشك نشده بود كه سرو كله لابي گران كره پيدا شد و در جلسات درخواست داشتند تا ايران از اين تصميم خود عقب نشيني كند.

حال كه كره در همگرايي با آمريكا كم نگذاشته است، نوبت به مسوولان و تصميم گيران در سه قوه رسيده كه خيابان هاي جمهوري  و امين حضور را از وجود كالاها صرفا مصرفي كره پاك كنند.
اميد است صدا و سيما نيز در اين مسير همگرايي مناسب را داشته باشد زيرا مطمئنا اولين انتخاب  گروه لابي گر كره در ايران افزايش حجم آگهي ها از صدا و سيما است.

مسلما تحريم كالاهاي مصرفي كره در ايران مزاياي فراواني دارد كه يكي از آنها كاهش حجم تقاضاي ارز و تقويت توليد كنندگان داخلي است.