کد خبر 1003977
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
الهام احمد

در حوزه تلفات غیرنظامی ۵۰۹ نفر کشته و ۲۷۳۳ نفر زخمی شده‌اند که عمده تلفات مربوط به دو شهر راس العین و تل ابیض بوده است.

سرویس جهان مشرق _ حمله نظامی ارتش ترکیه و نیروهای تحت امرش در قالب عملیات "چشمه صلح " به مناطق شمالی سوریه و علیه نیروهای دموکراتیک سوریه SDF ، از روز ۹ اکتبر آغاز شده و علی رغم توافق بر سر آتش بس و عقب نشینی شبه نظامیان SDF از منطقه امن مورد نظر ترکیه همچنان درگیری‌های پراکنده میان دو طرف ادامه دارد.

به تازگی الهام احمد رییس مجلس محلی نیروهای دموکراتیک سوریه آماری از تلفات نظامی و غیر نظامی و خسارت‌های وارده بر این نیروها را منتشر کرده است. بنا به ادعای وی تا کنون در درگیری‌های نیروهای SDF با ارتش ترکیه و متحدینش ۴۱۲ شبه نظامی کشته، ۱۴۱۹ تن زخمی و ۷۳ نفر از اعضای این گروه به اسارت درآمده اند.

در حوزه تلفات غیرنظامی ۵۰۹ نفر کشته و ۲۷۳۳ نفر زخمی شده‌اند که عمده تلفات مربوط به دو شهر راس العین و تل ابیض بوده است. همچنین بر اثر حملات قوای مهاجم بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم منطقه شامل ۱۸ هزار کودک مجبور به ترک منازل خود و آوارگی شده‌اند. در میان تلفات غیرنظامی ۵ کادر پزشکی و ۴ روزنامه نگار دیده میشود.

همچنین طی حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مدارس این مناطق ۲۰ مدرسه نابود و حدود ۱۸۰ مدرسه از سرویس خارج شده است که موجب ناتوانی ۸۶ هزار دانش آموز از تحصیل و ۵۲۲۴ معلم از رفتن به محل تدریس خود شده است.

الهام احمد رییس مجلس محلی نیروهای دموکراتیک سوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    24 7
    می خوان از آتا چنگیز و آتا تیمور کم نیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس