اصلاح طلبان نمایه

یک عضو فراکسیون امید می‌گوید؛ اصلاح‌طلبان با توجه به سوابق عملکرد خود در دولت و مجلس، آیه یأس می‌خوانند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

جلال میرزایی به روزنامه اعتماد گفت: ما به عنوان فعال سیاسی و کنشگران سیاسی که به تشکل‌های رسمی یا غیررسمی سیاسی وابستگی‌های مشخصی داریم، نباید از مسئله کاهش مشارکت صحبتی به میان آوریم. امروز زمان بیان این مطالب نیست. امروز همه باید خود و برنامه‌های‌مان را به‌روز کنیم تا بتوانیم به مطالبات جامعه پاسخ بگوییم. اینکه مرتباً در قالب یک جریان سیاسی از بی‌تفاوتی و دلسردی عموم جامعه برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سخن به میان آوریم، رفتاری عاقلانه محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازندگی: باید بنیاد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را براندازیم

روایت عضو کارگزاران از بی‌آیندگی اصلاح‌طلبان در انتخابات


این نماینده اصلاح‌طلب افزود: اینکه بنده به عنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی که وابستگی‌های جریانی مشخصی نیز دارم، مدام از کاهش مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس صحبت کنم، به نظر می‌رسد چندان پسندیده نباشد؛ ضمن اینکه این رویه در جهان نیز نمونه‌ای ندارد.

شما به کشورهای آمریکایی و اروپایی نگاه کنید. بارها و بارها پیش آمده فلان حزب در این کشورها به‌رغم آنکه از اقبال مناسبی برخوردار نبوده‌اند اما دست‌کم برای حفظ ظاهر تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند. آنان مدام از دلسردی مردم نمی‌گویند، بلکه از تلاش‌هایی که برای شرکت در انتخابات به‌عمل آورده‌اند، سخن گفته و می‌کوشند در دوره بعدی بیشتر در جهت جلب‌نظر مردم گام بردارند، اما امروز شما در ایران چنین چیزی نمی‌بینید. خود ما به‌عنوان اصلاح‌طلبان جریانی از هم گسیخته را شاهدیم که مدام آیه یأس می‌خوانند. با این شیوه و رویکرد نمی‌توان در انتخابات وارد شد.


وی همچنین گفته است: باید در افرادی که ماموریت‌های مختلفی را به آنان محول کرده‌ایم، تجدیدنظر کنیم. همچنین باید واقعیت‌ها را مدنظر قرار داده و در نسبت‌مان به عنوان نیروهای جریان اصلاحات با دولت بازنگری انجام دهیم. اگر اشتباهاتی داشته‌ایم، از مردم عذرخواهی کنیم. از مردم بابت بی‌برنامگی که به‌طور کلی در جریان اصلاحات دچار آن بودیم، عذرخواهی کنیم. هر چند در برخی موارد نیز برنامه‌های مشخصی داشتیم ولی اولویت‌بندی صحیحی صورت نگرفته بود. یکی دیگر از مشکلات اصلاح‌طلبان این بود که نسبت خود با دولت را نفهمیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس