کد خبر 103892
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱

تابش در بخش دیگری از سخنانش گفت: به اعتقاد من راه اصلاح‌طلبی از صندوق رأی می‌گذرد و آقای خاتمی هم با رأی دادنش نشان داد که به اصلاح درون نظام معتقد است نه اصلاحاتی که می‌خواهد از بیرون هدایت شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الحمدالله انتخابات خوبی در کشور برگزار شد و مردم با وجود تنگناها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، مشارکت خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه مردم هوشمندی و زمان‌شناسی خود را نشان دادند، افزود: باید از رهبری معظم انقلاب که بستر مشارکت کاندیداها با تنوع صلاحیت و به تبع آن مردم را فراهم کردند نیز سپاسگذاری کنیم.

تابش ادامه داد: باید حضور مردم را به فال نیک گرفت، ولی جبران این حضور تعامل و هماهنگی هر سه قوه و همه مسئولین است تا مشکلات و تنگناهای مردم حل شود.

دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه باید کشور را در مسیر درست هدایت کرد، گفت: همه مسئولان باید با همکاری کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

وی در خصوص شرکت سیدمحمد خاتمی در انتخابات هم اظهار داشت: آقای خاتمی حتماً دلایلی دارد که حتماً خودش آنها را ارائه می‌دهد.

تابش در عین حال افزود: آقای خاتمی در دی‌ماه گفته بود که با توجه به شرایط موجود امکان مشارکت فعال در انتخابات نیست بر همین اساس اصلاح‌طلبان لیستی نمی‌دهند و کاندیداهایی هم معرفی نمی‌کنند، اما در مقابل تحریم به شدت موضع گرفتند و اعلام کردند که در هر صورت تحریم مطرود است.

دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد آقای خاتمی کاری بر خلاف گفته‌هایش انجام نداده، یعنی اصطلاح‌طلبان نه لیستی داده‌اند و نه کاندیداهایی را مشخص کرده‌اند‌ بلکه فقط به عنوان یک شهروند رأیش را به صندوق انداخت که به نظر من کاری بسیاری مثبت و ارزنده‌ای هم بود.

تابش با بیان اینکه دو طیف مخالف حضور خاتمی در انتخابات بودند، گفت: یک طیف افراطی‌های داخل کشور و طیف دیگر هم افرادی بودند که در خارج حضور داشتند و نمی‌خواستند که خاتمی در انتخابات شرکت کند.

وی افزود: طیف اول می‌خواستند خاتمی را مقابل نظام قرار دهند و طیف دوم هم به دنبال بهره‌برداری و استفاده‌های خودشان بودند.

تابش تصریح کرد: خاتمی از آبروی خود مایه گذاشت و در انتخابات شرکت کرد و توطئه هر دو طرف را خنثی کرد.

دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس در عین حال اظهار داشت: البته حضور خاتمی در انتخابات باعث شد که هجمه‌هایی نسبت به وی صورت بگیرد ولی به اعتقاد من خاتمی از آبرویش مایه گذاشته تا مردم و جریان اصلاحات کمتر آسیب ببینند.

تابش در بخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: 25درصد از اعضای فراکسیون اقلیت در انتخابات شرکت نکردند و 25درصد هم رد صلاحیت شدند؛ از این تعدادی که ماندند تعداد قلیلی وارد مجلس شدند، البته ما هنوز از شهرستان‌ها برآورد دقیقی نداریم، چراکه بسیاری از کاندیدای مستقل هم گرایش اصلاح‌طلبانه دارند.

وی گفت: به نظر من فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس نهم به مراتب از مجالس قبلی ضعیف‌تر خواهد بود، اما فراکسیون اقلیت مجلس آینده، فراکسیون قوی خواهد بود.

تابش در بخش دیگری از سخنانش گفت: به اعتقاد من راه اصلاح‌طلبی از صندوق رأی می‌گذرد و آقای خاتمی هم با رأی دادنش نشان داد که به اصلاح درون نظام معتقد است نه اصلاحاتی که می‌خواهد از بیرون هدایت شود.

تابش در پایان سخنانش گفت: انشالله اگر زمینه فراهم شود، در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت می‌کنیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس