لیست نیروهای شورای ائتلاف

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما منتقد شدید تبدیل شدن فضای زنان و خانواده به حیاط خلوت سیاسی دولت‌ها هستیم.

به گزارش مشرق، عاطفه خادمی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری که عصر امروز با حضور بانوان عضو این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مجلس یازدهم می‌تواند مبدأ تغییرات و تحولات بسیاری باشد.

بیشتر بخوانید:

ترافیک لیست‌ها ۶ روز تا انتخابات

سوابق کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران +تصاویر

لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران اعلام شد +اسامی

وی افزود: بعد از حضور بیانیه گام دوم، انتخابات مجلس یازدهم کلیدی‌ترین اتفاقی است که در حال انجام است. همچنین مکتب سلیمانی می‌تواند تکمیل‌کننده ساختارهای موجود باشد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود:‌ استفاده از نیروهای جوان و متخصص نیز باید در مجلس آینده مورد توجه قرار گیرد چرا که حرف جوانان بسیار روشن است.

خادمی گفت: در عرصه اقتصادی حرف تمام انقلابیون، «اقتصاد مقاومتی» است و تلاش ما هم در همین راستا خواهد بود.

وی افزود: مجلس آینده در حوزه زنان قائل به اصل کرامت زنان خواهد بود و رویکرد ما تحقق منزلت زنان است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام اینکه تعالی خانواده را به عنوان رویکرد اصلی خود قرار می‌دهیم، گفت: جوانان و مسائل مربوط به آنها، زنان و خانواده را نیز از جمله اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم که باید مورد توجه اساسی قرار بگیرد.

وی همچنین بیان کرد: ما منتقد شدید تبدیل شدن فضای زنان و خانواده به حیاط خلوت سیاسی دولت‌ها هستیم.

خادمی در ادامه گفت: اینکه نتوانستیم نهاد متولی دنبال‌کننده برای مسائل زنان نداشته باشیم باعث تأسف است که سعی می‌کنیم قانون‌مند آن را دنبال کنیم. 

وی در همین زمینه اضافه کرد: متأسفانه نگاه اصلاح‌طلبان به زنان نگاهی با سیاست‌زدگی است و زنان را دچار غرض‌ورزی‌های سیاسی خود کرده‌اند. بنابراین در مجلس آینده باید حاشیه‌نشینی زنان پایان یابد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همه جامعه زنان در کشور حقی دارند، گفت: کرامت و منزلت مفهومی است که هیچ قانون و مصوبه‌ای به دنبال آن نبوده است. بنابراین تأسیس کمیسیون زنان و خانواده از مهم‌ترین مواردی است که باید در مجلس یازدهم مورد توجه قرار گیرد.

خادمی بر همین اساس یادآور شد: تأسیس فقط یک فراکسیون متناسب با شأن زنان نیست و در همین زمینه باید کمیسیون تشکیل شود تا بر این اساس زنان سرپرست خانوار حق‌شان تضییع نشود.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار با بی‌مهری از سوی نهادها مواجه بوده‌اند لذا یکی از دغدغه‌های اساسی ما توجه به زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همچنین بیان کرد: زنان خانه‌دار دارای هویت و منزلتی هستند که مجلس یازدهم به دنبال آن است. همچنین به دنبال این هستیم تا حق زنان شاغل و سرپرست تضییع نشود.

خادمی ضمن انتقاد از اینکه الگوی اشتغال خانواده محور و تسهیلات شغلی زنان دیده نمی‌شود، گفت: مجلس یازدهم باید یم مجلس قوی و کارآمد باشد و ضمن آن خانواده‌محوری اصل اساسی آن باشد. 

وی ضمن انتقاد از شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از سوی دولت خاطرنشان کرد: گران شدن بنزین در کنار تمام ایراداتی که دارد سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده را مورد توجه قرار نداد لذا خانواده‌محوری با لیست ایران سربلند پیگیر این مسئله خواهد بود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: اصلاح قوانین اجتماعی زنان از دیگر مواردی است که باید در مجلس آینده مورد توجه قرار گرفته و همچنین حمایت از زنان خانوار از مباحث جدی است که باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: آمار زنان خانوار از ۲/۵ میلیون به ۳/۵ میلیون نفر رسیده اما بر اساس قانون این تعداد باید کمتر می‌شد که این مسئله باید پیگیری شود.

خادمی با اشاره به اینکه حذف ضامن از وام ازدواج پیگیری نشد،‌گفت: مجلس یازدهم با نظارت دقیق بر قوانین موضوع حمایت از ازدواج جوانان را پیگیری خواهد کرد.

وی در خاتمه عنوان کرد: همانطور که باید قانونگذاری شفاف انجام شود آرا نمایندگان نیز باید شفاف بوده و حق مردم است که بدانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس