هیات دولت نمایه

یک نماینده سابق مجلس از طیف اصلاح‌طلب می‌گوید خلف وعده‌های اقتصادی دولت موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

داریوش قنبری در روزنامه آرمان نوشت: اینکه در کاهش مشارکت این دوره از انتخابات چه عواملی تاثیرگذار بوده است، چند دلیل را می‌توان ذکر کرد. اول اینکه مردم چندین سال به دنبال شکل‌گیری تحولات مثبت در کشور مبتنی بر گشایش اقتصادی و... بوده و به امید گشایش و تحول در عرصه اقتصاد، در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، ۹۶ و مجلس ۹۴ شرکت کردند اما آن طور که انتظار داشتند به اهدافشان نرسیدند. مردم این طور احساس می‌کنند مطالباتشان از سوی کسانی که رای می‌آورند مورد توجه قرار نمی‌گیرد و امیدشان کم شده است. این عامل را می‌توان عمده‌ترین دلیل برای این میزان مشارکت دانست. در کنار آن مسائل دیگری قابل توجه است همچون مواجهه دست‌اندرکاران انتخابات در ارتباط با تایید صلاحیت‌ها که عمدتا انتخابات یک طرفه رقم زدند و فرصتی به رقبا داده نشد که بتوانند با هم رقابت کنند.

بیشتر بخوانید:

اگر حاشیه‌سازی تمام شد دو کلمه هم از کارنامه اقتصادی دولت بگویید!


در ارتباط با سهم احزاب اصلاح‌طلب می‌توان گفت که اصلاح‌طلبان مجلس دهم را کامل در اختیار نداشتند و در مجلس دهم اقلیت بودند که تفاوت آن با مجلس نهم در این است که اصلاح‌طلبان مجلس نهم به تعداد انگشتان دست هم نرسیدند و در مجلس دهم بیش از ۹۰ نفر بودند که این اکثریت مجلس تلقی نمی‌شود که مجلس دهم را به گردن اصلاح طلبان بیندازیم.


ادعای اخیر قنبری در حالی است که ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال‌ها اکثریت مجلس دهم را تشکیلخ می‌دهد؛ اما همان طور که طیف مدعی اصلاح‌طلب مجلس حاضر نیستند مسئولیت دولت را بپذیرند، از پذیرش بدعهدی‌های اکثریت مجلس هم شانه خالی می‌کنند. اکثریت ائتلافی مجلس نقش پررنگی در تثبیت برخی وزرای ناکارآمد (مانند وزیر سابق راه و شهرسازی) و سوء عملکرد آنها داشت.


ادعای خلاف واقع دیگر، درباره موضوع تأیید صلاحیت‌هاست. آقای قنبری توضیح نمی‌دهد چرا آقای عارف به عنوان «رئیس فراکسیون امید» و «رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان» جرئت نکرد مجددا نامزد شود و خود را به رأی مردم بگذارد؛ یا چرا آقای محمدعلی افشانی شهردار پیشین تهران با وجود تأیید صلاحیت، ترجیح داد انصراف دهد؟ یادآور می‌شود در انتخابات اخیر، هم حزب کارگزاران و هم ۸ حزب اصلاح‌طلب فهرست‌های جداگانه انتخاباتی با حضور چهره‌هایی مانند مجید انصاری، محمدحسین مقیمی، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب، محمدرضا راه‌چمنی، داود محمدی، مصطفی کواکبیان، محمدعلی وکیلی، فریده اولادقباد، محمدرضا بادامچی، زهرا ساعی، سید فرید موسوی، محسن علیجانی، پروانه مافی و... ارائه کرده بودند که با بی‌اعتنایی مطلق مردم و رأی‌هایی بین ۹۰ تا ۲۰ هزار رای مواجه شد.


جالب این که آقای قنبری پیش از این انتخابات ضمن چندین سرمقاله در آرمان، شدیدا از فهرست‌های اصلاح‌طلب حمایت کرده و خواستار رأی به آنها شده بود. او ضمنا مدعی بود «چرا دولت را سرزنش کنیم، دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم  ندارد... اگر روحانی نبود، الان ونزوئلا شده بودیم و...»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 1
    بی اعتنایی نظام مردم را نا امید کرده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس