میرمحمدی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

 به گزارش مشرق، سیّد محمّد میرمحمّدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

***

مرحوم سیّد محمّد میرمحمّدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوابقی را در کارنامه دارد که به بازخوانی آنها پرداخته‌ایم:

میرمحمّدی در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای مسئولیت دفتر ایشان را به‌عهده داشت. سمتی که در دولت نخست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز ادامه داشت.

نمایندگی مردم قم در مجالس ششم و هفتم از دیگر سوابق میرمحمّدی است.

میرمحمّدی در سال ۹۶ با حکم رهبر معظّم انقلاب، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

پدر مرحوم میرمحمّدی، آیت‌الله ابوالفضل میرمحمّدی نماینده تهران در مجلس خبرگان بود که آذرماه امسال درگذشت.

 سیّد محمّد میرمحمّدی، مادر خود را که خواهر آیت‌الله سیّد موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید است، هفته گذشته بر اثر کرونا از دست داد.

میرمحمّدی که نوه مرحوم آیت الله العظمی حاج سید احمد زنجانی (ره) است، در سال 1327 در قم به‌دنیا آمد.

او که قبل از پیروزی انقلاب، مدرک فوق لیسانس خود را در رشته اقتصاد بین الملل از دانشگاه تهران گرفته بود، دارای دکتری مدیریت با گرایش سیاستگذاری از دانشگاه تهران است.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی از دیگر عناوین عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در سابقه میرمحمّدی، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی نیز به‌چشم می‌خورد.

وی همچنین به‌مدت 14 سال معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری را به‌عهده داشته است.

برخی از تألیفات و پژوهش‌های میرمحمّدی نیز از این قرار است:

- تألیف کتاب مفاهیم کلیدی نظام اداری

-تألیف کتاب الگوی نظارت و کنترل در نظام اداری جمهوری اسلامی ایران

- تألیف کتاب نقش بیمه های صادراتی در توسعه صادرات

- ساختار نظارت مطلوب در نظام اداری جمهوری اسلامی ایران 

- موانع ساختاری وجدان کاری و انضباط اجتماعی

- رویکردهای کنترل و نظارت سازمانی

- بهره وری در بخش عمومی

- آموزش و توسعه پایدار

- مدیریت و رهبری 

- دولت الکترونیک و شهر الکترونیک

-ساختار نظارت جامع در تحقق سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران

- نظام اداری ایران: تحلیلی بر مسائل، مشکلات و چالش ها 

- بررسی رابطه یادگیری سازمانی با توانمند سازی فرماندهان و مدیران ناجا 

- اثر سنجش تسهیلات سیستم بانکی بر صادرات غیر نفتی ایران در قالب سیستم معادلات ظاهراً غیرمرتبطSUR  

- تحلیل کیفی و واکاوی ادغام دستگاههای دولتی: ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی

- نقش رهبری معنوی در سازمان های معاصر

- به کارگیری مدل کارت امتیاز متوازن در ارزیابی اجرای سیاستهای کلی نظام اداری

- تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی (نشست تخصصی گروه اقتصاد مقاومتی) 

عضویت در هیئت امنای دانشگاه علامه طباطبائی، عضو هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان امام با حکم مقام معظّم رهبری، دستیار ویژه دفتر مقام معظّم رهبری، عضویت در هیئت مدیره بیمه ملت و مدیریت گروه اقتصاد بازرگانی دانشگاه علامه از دیگر سوابق مرحوم سیّد محمّد میرمحمّدی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    خدا رحمتش کند
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      بله خدا ایشان را بیامرزد، مخاطبین محترم و فهیم شما را به خدا ببینید یک عده را که حتی درقبال فرستادن رحمت بر مردگان هم پاسخ ونظر منفی را تیک می زنند، به این جور آدم ها چه باید خطاب کرد؟ جزآیه شریفه: اذا خابطبهم الجاهلون قالوا سلاماً.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    خداایشان رابیامرزه!
  • ۲۰۲۰ IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    80 74
    چرا مسئولان در مود داروی امام کاظم (ع) اینقدر مقاومت می‌کنند؟ شما که دارویی ندارید برای درمان، این داروی امام کاظم (ع) هم که شیمیایی نیست و عوارضی نداره، لااقل بی‌فایده بودنش رو اثبات کنید اگر مدعی هستید.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      28 36
      هیچکدام از ائمه (ع) نه دارویی داشتند و نه طباوت می کردن. این بزگواران حتی در زمان مریضی خودشان طیب را خبر می کردند. نمونه اش در ضربت خوردن اما علی (ع). داروها و احادیث ساختکی از آنها در طول تاریخ کار یک سری فرصت طلب بوده و بعدها عده ای ساده لوح حرفهای این فرصت طلبان را قبول کرده اند. امروز برخی از سادگی مردم استفاده کرده و دکانی بنام طب اسلامی راه انداخته اند
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      38 5
      صد در صد ائمه علیهم السلام، طباوت نمی کردند بلکه طبابت می کردند. ماجرای درخواست مأمون از امام رضا و کتاب رساله ذهبیه رو که نمی توان انکار کرد! ماجرایی که در آن جایگاه بر حق اهلبیت علیهم السلام اثبات شد و دهان مأمون رو دوخت. بله ما هم قبول داریم در نظر سکولار مسلک ها ائمه فقط نمادهایی مقدس برای دعا و قسم و امثال این کارها هستند و حقی و توانی فراتر از این ندارند. جناب "حرفه ای لوح" اتفاقاً برخی دیگر که دکان بی سر و ته خود رو در معرض خطر می بینند، علیه این طب اصیل لجن پراکنی می کنند. تمام آنچه طب مدرن دارد بر مبنای ادعای خودشان متکی بر تجربه است نه حکمت! لااقل به مسلک خودتان پایبند باشید و این طب حکمت پایه رو هم در بوته تجربه بگذارید نه با فرافکنی و ادعاهای واهی آن را رد کنید.
  • GB ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    33 9
    حالش خوب بود که!!!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    101 6
    خدایا کاری کن جوانهای این مملکت کارو پیران جوانان را ارشاد و زنان مادری کنند خدا رحمتش کنه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      8 50
      چی داری با خودت میگی ؟ لطفا یک بار جمله خود را باز خوانی کن.
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      57 2
      برادر کلا همچین کیلویی دعات رو به خریدار عرضه کردی ها!!! مادران و خواهران خانه داری و ازدواج جوانان و .. کار و اقتصاد و رفع کرونا:)))) دمت گرم
    • رضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      22 3
      مخاطب 13:10 ما که خوب متوجه دعای ایشون شدیم . الهیییییی امییین :))))))))
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    چرا نجفی و ابتکار و ... هیچ طوری شون نمیشه ایا تبعیضی در درمان هست یا اصلاح طلبان تمارض به بیماری می کنن؟
    • احسان IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      59 5
      سلام.حیف نیست برادر اصلاح طلبان با کرونا بمیرن باید بمانند تقاص ظلم های و دروغ که به مردم گفتن پس بدهند
    • تکیه گاهم عقل IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      20 8
      خدا وند بهت محبت عنایت کند ی خورده بهتر سخن بگین ممنون
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      29 3
      هیچ طوری شون نمیشه یعنی چه ؟ خود مسئولین گفتند 80 درصد اصلا نیازی به بستری شدن ندارند.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    18 8
    من هم که تجربه زیادی در این زمینه دارم متن آن برادر را تایید می کنم که چرا مسئولان در مود داروی امام کاظم (ع) اینقدر مقاومت می‌کنند؟ شما که دارویی ندارید برای درمان، این داروی امام کاظم (ع) هم که شیمیایی نیست و عوارضی نداره، لااقل بی‌فایده بودنش رو اثبات کنید اگر مدعی هستید.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      50 4
      بال بال برادر . همه رو تحقیق می کنن انشاالله . ولی شما به طور قطع نمی تونی نظر بدی . هر دارویی هم باید آپدیت بشه. اجتهاد و تفقه علمی پویا هست . دین هم پویاست .اگه بزرگان اون دوران هم زنده می بودن، احتمالا به همه میگفتن که مثلا برای چنین موقعیتی الان این بهتره ...
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      9 20
      ... "شما به طور قطع نمی‌ تونی نظر بدی" در عین حال "فقط من می تونم به طور قطع این نظر رو بدم". این خلاصه ادبیات و اخلاق حاکم بر مخالفان دین است، حتی اگر به ظاهر لباس دین بر تن داشته باشن. یعنی آنچه می‌گویند خودش خودش رو نقض می‌کنه. یه جوری میگه اگر بزرگان اون زمان ... انگار در این زمان، زمین از بزرگان و از حجت خدا خالی مونده. خواهید دید که نسخه امام کاظم علیه السلام پاسخگویی این بلاست یا نسخه هاریسونی!
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      17 0
      برادر بزرگوار ما هم از خدامونه. میگیم چشم ولی زمان برای تحقیق میخواد . وگرنه چه مسلک و راهی ابادتر از راه ابواب علم خدا هست؟
    • دانشگاه فردوسی مشهد IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      21 0
      شما چرا اینقدر گارد میگیری و همه مخالف دین میخوای معرفی کنی؟ مگه شما ما رو میشناسی ؟ چرا چشم بسته غیب میگیق ؟ شاید ما در حال خدمتی باشیم که شما نباشی!!!زمانی ، حضرت رسول صلی الله علیه و اله واسلم ارواحنا له الفدا از عجم وقت ، اصطلاحی که اعراب برای حضرت سلمان بکار میبردن، خواستند تا علم نظامی خندق کندن رو تعلیم بده به صحابی. و باز هم خود حضرت میفرمایند علم را ولو در چین باشد بیاموزید. حالا شما هی به دیگران تهمت بزن و بگو فقط خودت میدونی.
    • احسان IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      24 0
      چرا تهمت می زنید؟ چرا کلمه بی فایده را بکار می برید؟ چه کسی این کلام را بکار برد؟ برادر .یک مثال ساده خدمت شما عرض کنم. انواع اذکار الهی و ادعیه های مقتضی و معجزه گر برای موقعیت موجود است. درست ؟ اما با این وجود اهل علم خودشان می فرمایند که در یک موقعیت کدام مورد قریب به اثر هست. .متوجه شدید؟ حال در باب این مسئله . صد در صد قصد تحقیق برای ریشه کنی این مصیبت وجود دارد. بگذارید هر چیز در موضع صحیح خود قرار گیرد. انشاالله همینطور که می گویید علم پزشکی هم بومی خواهد شد که در برخی از موارد هست. جوانان این مرز و بوم توانا هستند و در جهت علم بومی دینی قدمهای شایسته بر خواهند داشت.
    • 2020 IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      0 0
      من واقعاً نمیدونم، زمان برای تحقیق میخواد یعنی چی؟ چه زمانی بهتر از الآن که در اوج بحرانیم؟ مگر خوردن هلیله سیاه و مصطکی و شکرسرخ که ترکیبات داروی حضرت هستن چقدر هزینه یا سختی یا حتی عوارض داره؟ ما که چند ساله مصرف می کنیم عوارضی ندیدیم، مریضی هم در خود ندیدیم. جناب احسان! بالأخره یه چیز یا مفید است یا غیرمفید، که در حالت غیر مفید یا خنثی است یا مضر! حالت دیگری سراغ دارید؟ در باب مضر، هیچ ضرری برای کسانی که استفاده کرده اند دیده نشده، پس یا مفید است یا خنثی... پس از چی میترسید؟ در عین حال در مورد خوردن پیتزا و نوشابه که خود طب مدرن رد میکنه خوردنش رو اینقدر حساسیت وجود نداره . در مورد تأثیر دعا و اذکار الهی هم کاملاً در اشتباهید، شما اگر دارویی برای درمان مصرف می کنید، که باید حتماً مصرف کنید، در عین حال باید اثر شفابخش بودن دارو رو از ناحیه اراده الهی بدانی نه مستقل! هرچند مطرح کردن این جمله ربطی هم به اصرار ما بر مصرف داروی امام کاظم علیه السلام ندارد. چون ما هم همین را می گوییم منتهی دارو به اذن الهی اثرگذار است. علم پزشکی، برای بوم ما مقوله تازه ای نیست که تازه بخواهد بومی شود، ما به واسطه اسلام و براساس حکمت برگرفته از اهل بیت علیهم السلام جشمه جوشان علم طب بوده ایم. یک کلمه هم خطاب به دانشگاه فردوسی مشهد: اولاً عزیزان مدرن گارد گرفته اند و کسی را در دایره قدرت خود راه نمی دهند وگرنه بزرگواران طب اسلامی و طب سنتی از برخی امکانات مدرن بهره برداری می کنند. ثانیاً دویدن در جاده فیروزکوه به قصد رسیدن به ساوه به خیال خدمتگزاری فخرفروشی ندارد، راه رو اشتباه میرید. در مورد جمله آخر ببینید که پیغمبر قصد دارند که فراگیری علم رو ولو از یک غیر عرب و یا در یک سرزمین دور معروف جلوه دهند و حال شما فراگیری علم از فرزندان خود پیغمبر که آنان را در کنار قرآن، یکی از ثقلین معرفی می کنند، منکر جلوه می دهید. جمله آخر اینکه دنیا در حال غربال و آماده سازی ذهن بشر برای توجه به یک کانون است که ای انسان در مقابل خدا هیچ نیستی، جز خدا و ولی او کسی شایسته حکومت بر تو نیست ... .
  • علی محمدی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    62 5
    ننگ بزرگان و مرگ فقرا را هیچ کسی با خبر نمی شود
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      72 3
      چه جمله زیبایی
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    93 8
    خداوند آقای میر محمدی عزیز از یاران قدیمی انقلاب و رهبری را غریق رحمت خود قرار دهد و بخانواده محترم صبر و اجر دهد ، بیاد آقای میرسلیم افتادم بسلامت باشند
    • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 1
      غریق رحمت_قرین رحمت
  • کوروش فریدی فر IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    25 23
    راحت شد
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    کرونا کجا بود کهولت سن باعث مرگش شده امروزه فعلا مردن با کرونا باب شده هرکی بمیره از کرونا مرده
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      34 0
      اینهم جمله ای قصار از عضو مجمع تشخیص جمیع علتها!!!!!پزشکها هم این وسط برن باد بزنن خودشون رو!!!!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    چند سالش بود
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    2 0
    پس چرا برای مسولات فوت شده بر اثر کرونا تا الان هیچ مراسم تشیع برگزار نشده
  • جواد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    33 2
    ایشان جزو معدود مسئولینی بودند که پاک زندگی کردند و شاید مثل ایشان در کشور به لندازه انگشتان دو دست نداشته باشیم که حتی برای فرزندانش هم مسئولیت یا رانتی نگزفت و تا میتوانست گره دیگران را باز کرد خدا با اجدا طاهرش محشورش فرماید و در قرب خودش پذیرایش باشد
    • محمد علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      35 0
      الهی قرین انوار الهی و رحمت واسعه حق باشه . هر کسی که صادق بوده و هست.
  • یوسف IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    45 0
    خدا رحمتش کنه هرکس صادقانه ب ای این نظام زحت کشیده
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    10 0
    روحش شاد
  • ناشناس IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 0
    خدا رحمتش کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس