کد خبر 1056262
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
مهدی محمدی

برخلاف آنچه رسانه ها می گویند هدف راهبردی امریکا درگیر شدن با حشد نیست، بلکه امریکا بیشتر دنبال آن است که سریال حملات علیه نیروهای آن متوقف شود.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

بیشتر بخوانید:

درباره عراق، روزنامه های امریکایی می گویند پنتاگون دستور آمادگی برای عملیات تهاجمی علیه کتائب حزب الله را داده است. در عمل اما، آنچه می بینیم تلاش پیگیر امریکا برای منتقل کردن نیروهای خود به پادگان های امن با هدف کاهش آسیب پذیری در مقابل حملات پی در پی موشکی است. واشینگتن تصور می کرد پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نفوذ ایران در عراق یک شبه صفر می شود، حشد فرو می پاشد و سیاستمداران عراقی هم بالکل فرمان بر امریکا می شوند. قضایا ظاهرا طور دیگری پیش رفته.

امریکا قادر به انتصاب نخست وزیر مدنظر خود نیست و عملا عادل عبدالمهدی ابقا شده، گروه های شیعه منسجم تر شده و رویکرد عملیاتی علیه امریکا پیدا کرده اند، و تهاجمی مستمر و ظاهرا تمام نشدنی علیه نیروهای امریکایی آغاز شده. در واقع، قضیه اینطور است تا چند ماه قبل امریکا در عراق تلفات نمی داد اما حالا می دهد. این احتمال که امریکا قصد عملیات نظامی علیه کتائب در روزهای آینده داشته باشد وجود دارد اما به یاد بیاورید که ارتش امریکا همین چند هفته قبل پادگان های حشد را بمباران کرد به این امید که در مقابل حملات علیه نیروهای خود ‘بازدارندگی’ ایجاد کند اما تنها نتیجه ای که گرفت افزایش حملات بود.

اکنون هم وضعیت تغییر اساسی نکرده. برخلاف آنچه رسانه ها می گویند هدف راهبردی امریکا درگیر شدن با حشد نیست، بلکه امریکا بیشتر دنبال آن است که سریال حملات علیه نیروهای آن متوقف شود و یکی از راه های رسیدن به این هدف را ایجاد بازدارندگی از طریق ‘تهدید معتبر به تلافی’ می داند؛ چیزی که تا امروز کارساز نبوده و پس از این هم نخواهد بود. بنابراین، احتمال درگیری وجود دارد اما امریکا در موضع دفاعی است و به صحنه ای کشانده شده که موضع راهبردی آن را روز به روز ضعیف تر خواهد کرد. تلفات امریکایی هر چه زمان به انتخابات ۲۰۲۰ نزدیک تر شود، برای ترامپ مهلک تر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    30 0
    هرگونه حمله را باید مقاومت با شدت پاسخ دهد تا آمریکا بترسد. مثل افغانستان.
  • AU ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 12
    شما که ادعا می کردید هواپیماهای آمریکایی را در چشم شیر زدید. چطور نتونستید اونها را در دیگر پایگاهها بزنید. به کدوم حرف شما میشه اعتماد کرد؟
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      4 0
      برای اینکه ایران نمی خواست به سربازان ننه مرده شیطان بزرگ ضربه بزنه و بخواد تلفات بگیره،ولی سپاه پاسداران یک درس خوبی به شیطان داد اون هم این بود که تمام پایگاه های امریکا زیرهدف موشک های بالستیک ایران هستند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      4 0
      اونی که تو میدون عمل با ما روبرو هست خودش خوب می دونه چه خبره و دست بالاتر رو کی داره. جوش نزن.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
      3 0
      چون این یه حمله گسترده نبود فقط یه "سیلی" بود بمباران مجهز ترین پایگاه آمریکا در عراق بدون حتی یک رهگیری موشک توسط پدافند پر مدعای آمریکایی. ضرب شسصتی که رییس جمهور آمریکا رو در کنفرانس بعد از حمله به تته پته انداخت ما قصد حمله گسترده داشته باشیم اثری از آمریکا در خاورمیانه نمی ماند
  • طباطبایی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    8 2
    آمریکا از مورد حمله قرارگرفتن و تلفات دادن می ترسد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 0
    هدف اصلی راهبردی آمریکا در منطقه در آخرین مرحله تسلط بر کل منطقه است الان وقتش رسیده دوباره موشکباران شود البته از درون عراق و به حشدالشعبی ها تا بترسد و از منطقه فرار کند.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 0
    بسم الله.باسلام.کرونا باعث خروج آمریکا از عراق وسوریه وإیضا" ترکیه از سوریه خواهد شد منطقه نیز از این قاعده مستثنانیست جنگ یمن هم هم.اما آنچه خطرناکتراز این ارتشهای جرار است شایداین معنا باشد که غرب میروداما وسواس شست وشو.بحران آب وبدترازهمه غریبگی مسلمین حتی در خانواده بیداد میکند اگر رجوع به اهل بیتی علیهم السلام نکنیم که در دعای شعبانیه ووو ما را به مواسات دعوت وانسان مواسی را مصون از غضب الرحمان میداند.والسلام شهرک اندیشه
  • منم IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    سرگرم کردن افکار عمومی جهان با کرونا و سپس خروج سفیانی این خط این نشان
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    2 0
    هدیه راهبردی!!! جلوگیری از ضربه خفیف مغزی سربازان تروریست آمریکایی
  • DE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    فکر نکنم این فکر شما درست باشه. اتفاقا هدف اصلی امریکا نابودی گروه های مقاومت حشدالشعبی هست زیرا ایندسته از حمایت مردمی برخوردارند و باید این گروههای مقاومت کاری کنن که امریکای خبیث از منطقه و خاک عراق فرار کنه تا امنیت اونا کاملا خفظ بشه. تا فجایع بعدی برای این گروههای مقاومت درست نشه.زیرا به امریکا هیچ اعتمادی نیست بخصوص اینکه درخاک عراق مستقر باشه. بودن امریکایی ها در منطقه جز تقویت داعش و ایجاد ناامنی در عراق نیست.
  • ع IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 0
    انشاالله شکست آمریکا باشد رهای مسلمانان از سیاست‌های پلید آمریکا علیه مسلمانان در منطفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس