به گزارش مشرق، «محمد رستم پور» فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: با شیوع کرونا، کل مطبوعات و صنعت سرگرمی تحت تأثیر قرار گرفتهاند. اما شاید بتوان گفت در حالی که رسانههای اصلی هم دچار تغییراتی جدی شدهاند، نشریات زرد آسیب بیشتری میبینند. ممکن است این تغییر در اکوسیستم مطبوعاتی به نظر درست بیاید.
نباید فراموش کرد برای دهههای متمادی، شایعات به عنوان روایتهای اجتماعی متکی بر منابع ناشناس و تصاویر مبهم میتوانستند طلاقهای عادی را به ماجراهایی جنجالی تبدیل کنند، از کاهش وزن سلبریتیها حماسهها بسازند و از غذاها داستانهایی ببافند و آنها را به منافع انسان گره بزنند. آنهایند که میتوانند چهرههای خیلی معمولی را قهرمان، شرور یا یک فرد متوسط تصویر کنند. در واقع این نشریات میتوانند یک کارکرد شبه روانشناختی داشته باشند.
اما حالا شبکههای اجتماعی این اجازه را به سلبریتیها میدهد که روی تصویر عمومی خود کنترل داشته باشند و تاریخ فرهنگی صنعت سرگرمی را در دست بگیرند. توقف نشریات زرد و جنجالی ممکن است به قیمت از دست رفتن نسلی تمام شود که داستانگوست و پرده از رازهای سلبریتیها میاندازد.