کد خبر 1063511
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
محمدرضا ساکت

رابطه نه چندان خوب با نبی، از بین رفتن حمایت‌های تاج و همین‌طور حمایت نشدن از سوی بهاروند، دلایلی است که منجر به پایان سلطه ساکت در فدراسیون فوتبال شده است.

به گزارش مشرق، "ابوالمشاغل" عنوانی است که در این سال‌ها اهالی فوتبال به محمدرضا ساکت داده بودند، او با همه انتقادهای فراوانی که از او و مهدی تاج می‌شد بدون هیچ نگرانی در همه عرصه‌های مدیریتی و اجرایی فوتبال ملی ایران حضور داشت، حضوری که اکنون به نظر می‌رسد بواسطه تغییرات مدیریتی در فوتبال کشور روبه افول نهاده است.

محمدرضا ساکت که تا چندی قبل مدیر چند شغله فدراسیون فوتبال محسوب شد و در ماه‌های اخیر بدون سر و صدا مسئولیت سازمان تیم‌های ملی را بر عهده داشت با بازگشت مهدی محمدنبی به دبیرخانه این فدراسیون، کمپ تیم‌های ملی را ترک کرده است.

محمدرضا ساکت همان‌طور که با تاج به سپاهان آمده بود و سپس به همراه رفیقش به سازمان لیگ کوچ کرد، از چهار سال قبل در سمت‌های مختلف فدراسیون فوتبال حضور دارد و بعد از چندین ماه از استعفای تاج از ریاست فدراسیون و روی کار آمدن چهره‌های جدید، مجبور به ترک پست خود در این فدراسیون شده است.

موضوع این جدایی مربوط به قطع رابطه اسکوچیچ با ساکت می‌شود که از سرمربی تیم ملی خواسته شده در مواردی مانند تمدید مرخصی و سایر امور از این پس با یکی دیگر از کارکنان فدراسیون مکاتبه داشته باشد. بعد از این اتفاقات، ساکت فعلا در محل کار خود حاضر نشده و در اصفهان به سر می‌برد.

رابطه نه چندان خوب با نبی، از بین رفتن حمایت‌های تاج و همین‌طور حمایت نشدن از سوی بهاروند، دلایلی است که منجر به پایان سلطه ساکت در فدراسیون فوتبال شده است.

* ورود به فدراسیون با سمت مشاور عالی تاج

ساکت ابتدا با سمت مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال روی کار آمد و تقریبا تمام امور این فدراسیون را در اختیار داشت. در ادامه و با طرح سازمان تیم‌های ملی، خودش عهده‌دار این سمت در فدراسیون شد تا خودش مسئولیت مهم‌ترین بازوی فدراسیون را در اختیار بگیرد و به نوعی از ورود دبیرکل فدراسیون به عنوان مسئول اجرایی ارشد این مجموعه به امور تیم ملی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

پایان کار ساکت در فدراسیون فوتبال؟

* از تیم‌های ملی تا دبیرکلی

سپس نوبت به دبیرکلی فدراسیون فوتبال رسید و با استعفای علیرضا اسدی از این سمت، ساکت از صندلی دبیرکلی هم چشم‌پوشی نکرد و بیش از دو سال روی این صندلی نشست.

با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ساکت از سمت خود کناره‌گیری کرد اما جای او را به یک فرد کارکشته ندادند و ابراهیم شکوری به عنوان معاون سابق و دستگاه امضا به طور غیرقانونی سرپرست دبیرکلی شد.

با این وجود، ساکت به فعالیت خود به عنوان یک بازنشسته پایان نداد، بلکه راهی کمپ تیم‌های ملی و جای مورد علاقه خود شد تا در عین سرپرستی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، بدون مصوبه هیات رئیسه عهده‌دار سازمان تیم‌های ملی شود اما فرد دیگری به جای او نامه‌ها را امضا کند.

* سایه ساکت بر روی کمیته‌های فدراسیون فوتبال

نفوذ ساکت به عنوان رفیق رییس فدراسیون محدود به این‌ها نبود. او در این چهار سال در کمیته بازاریابی، کمیته فنی فوتبال و کمیته فنی فوتسال هم حضور داشت و تقریبا رئیس آکادمی ملی فوتبال هم بود.

تعدد پست‌های مختلف در زیر مجموعه فدراسیون فوتبال برای محمدرضا ساکت، یکی از پرسش‌های فوتبال ایران در چهار سال اخیر بود. هرچند مهدی تاج اعتقاد داشت که او با وجود بازنشستگی مانند هر فرد دیگری می‌تواند به عنوان مشاور و بدون منع قانونی در فدراسیون فعالیت کند اما مشخص نبود ضرورت حضورش در سمت‌های مختلف در فدراسیون فوتبال چه بود.

هر چه هست به نظر می‌رسد "ساکت" در فوتبال ملی ایران به پایان راه خود رسیده است. پایانی که مدت‌ها پس از رفتن تاج رقم خورده است

پرسش این است که آیا سایر همکاران و وابستگان مدیریتی حلقه تاج و ساکت نیز مجبور به ترک فوتبال خواهند شد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    از زمانی که من نوجوون بودم تا الان، فوتبال دست کفاشیان و تاج و ساکت و نبی و ... بوده! واقعا چه پوست کلفتی دارن این ها!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 1
    ساکت هم مثل تاج لنگیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس