کد خبر 1069149
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
ناو آمریکا

وزارت دفاع روسیه از رصد دقیق تحرکات دریایی آمریکا و انگلیس در نواحی نزدیک به قطب شمال خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه از اشراف کامل به تحرکات ناوهای ایالات متحده و انگلیس که از صبح دوشنبه وارد دریای «بارنتس» شدند، خبر داد.

ببینید:

فیلم/ ناو کرونایی آمریکا در سواحل کالیفرنیا پهلو گرفت

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از «اینترفکس» وزارت دفاع روسیه دوشنبه اعلام کرد که ناوگان دریایی شمال این کشور تحرک ناوهای آمریکایی و انگلیسی را زیر نظر دارد.

نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که چهار فروند کشتی نیروی دریایی ایالات متحده و یک کشتی نیروی دریایی انگلیس برای انجام عملیات امنیتی وارد دریای «بارنتس» نزدیک  در قطب شمال شده اند.

ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریای بارنتس

نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در اقدامی جهت حفظ آمادگی برای هرگونه مواجهه محتمل با روسیه یک رزمایش  ضد زیر دریایی در آبهای قطب شمال برگزار کردند. ناوگان ششم دریایی نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد  این رزمایش در مجموع چهار فروند کشتی از آمریکا و انگلیس، یک زیر دریایی از آمریکا و یک فروند هواپیمای تجسسی «پوسیدان-۸» در آبهای نروژ یک رزمایش ویژه برگزار کردند. ناوگان ششم دریایی آمریکا  مدعی شد که این رزمایش برای استحکام متحدان منطقه ای ایالات متحده بوده است.

تصمیم آمریکا و انگلیس بر انجام عملیات در دریای بارنتس در حالی صورت می گیرد که روسیه نیز با ایجاد ارتش عظیم در قطب شمال تحرک رقبای خود در این منطقه بسیار راهبردی را زیر نظر دارد.

ناوگان شمالی روسیه مجهز به کشتی‌ها و زیردریایی‌های اتمی در «مورمانسک» در آبهای خلیج کولا، نزدیک دریای بارنتس مستقر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس