تروریست‌ها

عناصر مسلح با حمایت های خارجی بار دیگر برای ناامن کردن استان درعا فعال شده اند و به نظر می رسد توافق مصالحه در جنوب سوریه گام به گام به فروپاشی نزدیک تر می شود.

به گزارش مشرق، اواخر سال گذشته نیروهای ارتش سوریه در پاسخ به حملات گروهی از عناصر مسلح و هسته های خاموش گروهک های تروریستی در استان درعا، عملیاتی را برای تامین امنیت و پاکسازی مناطق آلوده انجام دادند.

عناصر مسلح و تروریست ها با وجود این که در جریان این عملیات، متحمل ضربات مهلک و سنگینی شدند اما باز هم با حمایت های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به تحرکات خود در استان درعا ادامه دادند و در روزهای گذشته دوباره برخی مناطق را ناامن کردند.

گروه های مسلح در حالی برای بر هم زدن امنیت استان درعا تلاش می کنند که پیشتر از سوی ارتش سوریه مورد عفو قرار گرفتند و بر مبنای توافق تابستان سال ۹۷ تعهد داده بودند دست به سلاح نبرند و به مصالحه پایبند باشند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مسلح و هسته های خاموش و پنهان تروریستی که به صورت مخفیانه به فعالیت ها در استان درعا در جنوب سوریه ادامه می دهند، نیروهای سوری را در چند محور هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، مسلحین و تروریست ها که تعداد آنان به حدود ۵۰ تن می رسید، به سرکردگی «محمد قاسم الصبیحی» ملقب به «ابوطارق» به مقر نیروهای ارتش ارتش سوریه در شهرک «المزیریب» در حومه جنوبی درعا حمله کردند.

عناصر مسلح و تروریست در جریان این حملات غافلگیرانه که با سوء استفاده از مصالحه صورت گرفت، ۹ تن از نیروهای سوری را به شهادت رساندند و پیکرهای آنان را در میدان «الغبشه» رها کردند که بزرگان منطقه این جنایت را محکوم و برای پاسخ قاطع به توافق و اجماع رسیدند.

به گزارش مشرق، همزمان با تصمیم عشایر برای شناسایی، برخورد و تسلیم مسلحین، شماری از نیروهای گروه «چهارم» ارتش سوریه از منطقه «قلعه المضیق» در شمال غرب استان حماه به استان درعا اعزام شدند تا پاسخ مناسب را به مسلحین دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای اعزامی گروه چهارم به همراه تعدادی دیگر از نیروهای ارتش (گروه ۱۵) و نیروهای عشایر، عملیاتی را در محور شهرک «المزیریب» علیه عناصر مسلح و تروریست های تحت فرمان «ابوطارق» ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شدند مقر اصلی «ابوطارق» سرکرده مسلحین و تروریست ها را در شهرک «المزیریب» شناسایی کنند و حملات سنگینی را علیه این پایگاه انجام دادند.

 نیروهای سوری در جریان درگیری ها در این محور توانستند ۱۵ تن از عناصر مسلح و تروریست را به هلاکت برسانند و ۵ تن دیگر را هم دستگیر کنند؛ شماری دیگر از مسلحین نیز پس از متحمل شدن ضربات سنگین به سمت روستاهای حومه متواری شدند.

به گزارش مشرق، تحرکات و حملات گروه های مسلح و عناصر مخفی تروریست فقط به شهرک «المزیریب» خلاصه نشد و ۳ تن از نیروهای سوری در حدفاصل شهرک های «ناحته و ملیحه» در جنوب شرق درعا به شهادت رسیدند.

ارتش سوریه پس از این حمله در شهرک های «بصر الحریر، الحراک، ملیحه شرقی و ملیحه غربی» محدودیت رفت و آمد اعلام کرد؛ از سویی دیگر یک تن از نیروهای سوری در محور «درعا بلد» در جنوب شهر درعا مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد؛ براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری هایی با گروه های مسلح در حومه شهرک «طفس» در جنوب غرب استان درعا گزارش شده است.  

روند تحولات میدانی در مجموع نشان می دهد، ارتش سوریه قصد دارد با عناصر مسلحی که به توافق و مصالحه پایبند نیستند، برخورد قاطع کند و با همراهی عشایر و اهالی ریشه ناامنی ها را در استان درعا بخشکاند و مناطق آلوده را پاکسازی کند.

مرداد ماه سال ۹۷ پس از پیروزی های گسترده نیروهای سوری در مناطق مرکزی و شمالی، گروهک های تروریستی دریافتند که نمی توانند از پیشروی ها در استان درعا جلوگیری کنند و در نهایت برای مصالحه به اجماع رسیدند و براساس توافقی که حاصل شد به مناطق اشغالی استان ادلب در شمال سوریه انتقال داده شدند اما چند گروه از عناصر مسلح با این شرط که دست به سلاح نبرند در این استان باقی ماندند. عناصر مسلحی که متعهد شده بودند با نیروهای ارتش سوریه درگیر نشوند، از اواخر تابستان سال گذشته بار دیگر تحرکات و حملات را آغاز کردند و تاکنون دهها تن از نیروهای ارتش سوریه را در استان درعا به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 2
    ای بابا
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      4 5
      ای دادا
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    29 2
    بشار اسد و ایران نباید دل خوش به روسیه باشند.روسیه دیگه مثل سابق طرفدار بشار اسد نیست و برای اینکه در سوریه نفوذش رو گسترش بده با امریکا و اسرائیل هماهنگ کرده تا ایران رو خارج کنند.بیشتر اوقات هم زمان حمله اسرائیل پدافندهاش خاموش میشوند چون میخواهند فشار بر ایران برای خروج از سوریه افزایش پیدا کند.روسیه خیلی حیله گره و اینکه فکر کنیم دوست ماست بدترین خطاست
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      7 4
      ما با هیچ کس عهد اخوت نبستیم و مسلما شعار ما همان‌نه شرقی نه غربی هست اگر هم کسی بخواهد علیه منافع مای ما اقدام کند چه شرقی چه غربی ضربه سختی خواهد خورد...زمانی که روسیه نبود شوروی بود شوروی و آمریکا دست در دست هم جلوی ما ایستادن تازه آن زمان دستان ما از نظر سلاح خالی بود امروز که ما یک قدرت جهانی محسوب میشیم بدون شوخی و تعارف که جای خود داره ...
    • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      1 0
      تا بوده همه در جنگ دنبال متحد و متفق بودن. روسیه دلیلی برای اخراج ایران نداره. بدون نیروهای وابسته به ایران روسها روی زمین باید مستقیم با تروریستها رو به رو بشن.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 4
    اینها حرامزادگی و سر سپردگی در خونشان است مخصوصا این تروریست های درعا و قنیطره که با اسرائیل ساخت و پاخت هم دارند
    • جرجییس IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 1
      قدرت جهانی؟؟؟ شتر در خواب... بابا الان از نون شب عاجزید برادر بی بصیرت راپورتچی
  • GB ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    23 6
    درعا منطقه ای است که می گویند سفیانی را در ترشی نگاه داشته اند تا خروج کند اگر کمی مایع ضد عفونی بهش بخورانند شاید زودتر اتفاق بیافتد ما که منتظریم تا ریشه همه شون را بخشکانیم
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 3
    غلط کردید بخشیدید
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 2
    لابد ازجولان آمده اند که جولان میدن )(((()(برای خنده)
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 9
    به ما چه ربطی دارد
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 3
      بس برای چی به این صفحه اومدی؟؟؟؟
  • Ali US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 3
    لطفا اندفعه قتل عامشون کنید که در اینده پشیمون نشیم دوباره باید صد نفر از حزب الله رو ببرید اونجا ی شهرک جدید حزب اللهی ایجاد کنید تا دراینده یک جمعیت زیاد حزب اللهی داشته باشیم در مناطق مختلف
  • US ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 6
    فعال شدن گسل درعا یعنی خروج سفیانی و یعنی ظهور
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 0
    درگیری سوریه هم تمامی نداره ، یک جا ساکت میشه یکجای دیگه شلوغ میشه .
  • رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    سفیانی دیگه کیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس