هر کسبوکاری برای بقا در بازار رقابتی امروز، باید کانال ارتباطی پایداری با مشتریان خود فراهم کند. در حالیکه اکثر سازمانهای بزرگ مجهز به جدیدترین سیستمهای تلفن سازمانی هستند، بسیاری از مشاغل کوچک دارای کانال ارتباطی مدرن و کارآمد نیستند. در نتیجه مدیریت تماسها و حفظ ارتباط درون و برونسازمانی امری دشوار برای این مشاغل خواهد بود. زیرساختهای تلفن ثابت در سازمانهای بزرگ به دلیل نیازمندیهای گسترده منابع (نظیر تجهیزات و سرور)، گزینهی مناسبی برای کسبوکارهای کوچک و استارتاپها نیست. به دلیل انعطافپذیری و مقرون بهصرفه بودن تلفنهای ثابت ابری، روزبهروز کسبوکارها و استارتاپهای بیشتری در دنیا از این سیستم تلفن استفاده میکنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر تلفن ابری در جریان کار مشاغل و رشد کسبوکارها بپردازیم.
کسبوکارهای کوچک دائما در حال تغییر هستند و به دلایل مختلف ممکن است تعداد کارمندان آنها اضافه یا کم شود. همچنین ممکن است یک مکان دائمی نداشته باشند و پس از مدتی جابجا شوند. در نتیجه سیستم تلفن سنتی پاسخگوی نیازهای این سازمانها نخواهد بود و به یک سیستم ابری مقیاسپذیر نیاز است تا بتوانند خدمات ارتباطی را با روشی کم هزینه، ساده و سریع مدیریت کنند.
تلفن ابری مانند سرویس نکسفون پرو به آسانی از هر دستگاه متصل به اینترنتی در دسترس است و کارمندان میتوانند در هر مکانی با استفاده از تلفن همراه خود یا پنل تحت وب به تماسهای سازمان پاسخ دهند. از آنجایی که این سیستم با فناوری Hosted PBX کار میکند، کلیه تجهیزات و پشتیبانی توسط شرکت ارائهدهنده خدمات فراهم میشود و سازمانها نیازی به خرید تجهیزات گرانقیمت و نگهداری از آنها ندارند.
این روش برای کسبوکارها و بهویژه استارتاپها مقرونبهصرفهترین و بهترین راهکار ارتباط سازمانی است. سیستم تلفن ابری به طریق مختلفی میتواند به جریان کار سازمانها و کسبوکارها سرعت بخشد و منجر به پیشرفت آنها شود.
· قابلیت ارتباطات یکپارچه
وقتی سیستم تلفن سازمانی مبتنی بر اینترنت باشد، یکپارچهسازی و هماهنگی بین راهحلهای ارتباطی آسانتر خواهد شد. کسبوکارها به آسانی میتوانند تمامی راههای ارتباطی مانند تماس تلفنی، کنفرانس صوتی، چت و پیامهای متنی، فکس، اشتراکگذاری فایل و ... را بر روی یک سرویس در اختیار داشته باشند. تلفنهای ابری مانند نکسفون کلیه امکانات ارتباطی بالا را بدون هزینه اضافی در اختیار مشترک قرار میدهد.
· کاهش هزینههای سازمانی
به دلیل ماهیت ابری این سرویس تلفن ثابت، به سختافزارها و تجهیزات گرانقیمت نیازی نیست و با اتصال به اینترنت میتوان از کلیه قابلیتهای آن استفاده کرد. همچنین نصب، راهاندازی و نگهداری از آن برعهده ارائهدهنده خدمات است و شما نیازی به استخدام نیروی متخصص و صرف هزینههای بالا جهت بهروزرسانی تجهیزات ندارید. همچنین هزینههای مکالمه این سرویسها نیز بسیار پایینتر از روشهای دیگر است. به طور کلی تلفنهای ابری تا ۷۰٪ هزینههای ارتباطی سازمانها را کاهش میدهد.
همچنین همانطور که گفتیم تلفن ابری دورکاری را نیز ممکن میسازد. در نتیجه به راحتی میتوان با استخدام نیروی دورکار (فریلنسر) بدون صرف هزینه برای مکان و تجهیزات، در جهت رشد سازمان اقدام کرد.
· دسترسی نامحدود جعرافیایی
تلفنهای ابری بدلیل ماهیت خود امکان دسترسی از هر نقطه کشور را برای کاربران فراهم میآورند. به عبارت دیگر از کدام از کارکنان سازمان با تعریف داخلی روی اپلیکیشن موبایل تلفن ابری و یا پنل وب آن میتواند از هر نقطه کشور به تماسهای سازمان پاسخ دهد. همچنین شعب مختلف سازمان در نقاط مختلف کشور میتوانند با دریافت یک سرشماره و داخلیهای مختلف به راحتی به هم متصل شوند. در تلفن ابری نکسفون ارتباط بین خطوط و داخلیهای مختلف در هر نقطه کشور رایگان است.
· بهبود مدیریت ارتباطات
از مهمترین قابلیتهای تلفنهای ابری، امکان ضبط و دانلود مکالمات و تهیه گزارش است. از طریق پنل تحت وب تلفنهای ابری، به آسانی میتوان به تمامی گزارشات تماسهای ورودی و خروجی دسترسی پیدا کرد، هفته و روز کاری را تعریف کرد و برای هر شخص محدودیتها و امکانات مختلف را تعریف نمود. روشهای ارتباطی سنتی دسترسی محدودی به این اطلاعات دارند و همچنین بسیاری از تماسها که توسط نیروهای بیرون از شرکت گرفته میشود، قابل دسترس نیست. با قابلیت گزارشدهی سیستم تلفن ابری، مدیران میتوانند بر عملکرد و بازدهی هر فرد در جهت پیشبرد اهداف سازمانی نظارت کنند و بهترین انتخاب را انجام دهند.
· بهبود تجربه مشتریان با کسبوکار شما
بهکارگیری یک سیستم ارتباطی حرفهای مانند تلفن ابری و امکانات متعددی که برای کسبوکارها فراهم میکند، باعث میشود تا سازمان شما حرفهایتر به نظر برسد. به عنوان مثال، وقتی مشتری با تلفن سازمانی شما تماس بگیرد و به جای اپراتور با تلفن گویا (IVR) روبرو شود، کسبوکار شما حرفهایتر به نظر خواهد رسید.
سیستم تلفن ابری این امکان را فراهم میکند که بتوانید از طریق قابلیتهایی مانند مسیریابی تماس تلفنی، صف تماس، دسترسی نامحدود و امکان کار از خانه در جهت بهبود رضایت مشتریان قدم بردارید.
· مقیاسپذیری و تنظیمات آسان
سرویس ابری بسیار مقیاسپذیر بوده و در شرایط مختلف امکان تغییر آن وجود دارد. کسبوکارها و بهویژه استارتاپها دائما در حال تغییر هستند و با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است بزرگ یا کوچک شوند. با رشد کسبوکارها، به آسانی میتوان تعداد داخلیها را تغییر داد و امکانات را متناسب با شرایط سازمان تنظیم کرد.
همچنین این سیستم به راحتی با سیستم CRM یا نرمافزار مالی سازمان قابلتنظیم است که در بهبود روند کارها و پیشرفت سازمان تاثیرگذار خواهد بود.
شرکت رسپینا به عنوان بزرگترین ارائهدهنده اینترنت سازمان راهکار نکسفون پرو را برای استارتاپها و کسبوکارهای کوچک ارائه نموده است تا با استفاده از سیستم تلفن ابری، به جریان کار خود سرعت بخشند و با ارائه بهترین خدمات پشتیبانی، به پیشرفت کسبوکار خود کمک کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در مورد سرویس تلفن ثابت ابری، فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا واحد فروش نکسفون با شما تماس بگیرند.
**این محتوا تبلیغاتی است**