ارتش سوریه.jpg

تحولات میدانی در لیبی و سوریه در حال گره خوردن به یکدیگر هستند و به نظر می‌رسد مسکو در تلاش است انتقام شکست‌های متوالی در لیبی را در ادلب سوریه از دولت ترکیه بگیرد.

سرویس جهان مشرق - در روزهای گذشته نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با حمایت گسترده ارتش ترکیه و گروهک‌های تروریستی اعزامی از سوریه (دولت مستقر در طرابلس و به رسمت شناخته شده در سازمان ملل) شکست‌های سنگینی را به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر (مورد حمایت رژیم سعودی، امارات، مصر و دولت روسیه) وارد آوردند و بخش های وسیعی از مناطق را در شمال غرب این کشور بازپس گرفتند و خود را به نزدیکی مرکز استان مهم و راهبردی سرت رساندند.

همزمان با پیشروی نیروهای مورد حمایت آنکارا و انتقال هزاران تن از تروریست ها به لیبی، از شمال غرب سوریه خبر می رسد، تجهیزات سنگین و جدید نظامی به محورهای «کفرنبل، سراقب، معره النعمان» در جنوب و جنوب شرق استان ادلب ارسال شده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تازه نفس ارتش و دفاع ملی سوریه نیز به همراه رزمندگان جبهه مقاومت به نزدیکی خطوط تماس با مناطق اشغالی گروهک های تروریستی در محورهای جنوبی استان ادلب اعزام شده اند و در آماده باش کامل هستند.

پیشروی نیروهای الوفاق تحت حمایت ترکیه در شمال غرب لیبی

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته یگان های پهپادی به صورت مستمر در آسمان مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان ادلب به پرواز درآمده اند و تحرکات گروهک های تروریستی را در مناطق اشغالی رصد می کنند.

با آماده شدن نیروهای یگان زمینی برای انجام عملیات احتمالی در مناطق جنوبی استان ادلب، جنگنده های نیروی هوایی ارتش سوریه نیز کاروان نظامی تروریست های جبهه النصره را در غرب استان حلب هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آوردند.

به گزارش مشرق، حملات جنگنده های سوری به کاروان تروریست ها پس از دریافت اطلاعات دقیق و در محور شهرک «تقاد» صورت گرفت؛ در این عملیات شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و چند خودروی نظامی نیز منهدم شدند؛ نیروی هوایی ارتش سوریه در آستانه شروع عملیات در حالی آمادگی خود را نشان داد که چند روز قبل چند جنگنده مدل میگ ۲۹ را از روسیه دریافت کرده بود.

به نظر می رسد، عملیات احتمالی نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب در چند مرحله و با اولویت تامین امنیت جاده «حلب - لاذقیه» و پاکسازی مناطق اشغالی تا شهر مهم و راهبردی «جسرالشغور» انجام خواهند شد.

در صورتی که این عملیات با موفقیت به پایان برسد، تمامی مناطق جنوبی بزرگراه «حلب - لاذقیه» از جمله مناطق جنوب ادلب، شمال غرب حماه و شمال شرق لاذقیه امن می شوند و تنها شهر ادلب که قلب و پایتخت خودخوانده تکفیری ها محسوب می شود در اشغال باقی می ماند.

در مقابل تدارک وسیع ارتش سوریه برای آغاز عملیات، دولت ترکیه نیز تحرکات خود را افزایش داده و به گفته منابع میدانی در روزهای گذشته تجهیزات نظامی سنگین و جدیدی را برای گروهک های تروریستی در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادلب اعزام کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، ارتش ترکیه با تمام قوا در مناطق اشغالی استان ادلب حضور دارد و علاوه بر افزایش تعداد نیروهای خود و گسیل تجهیزات نظامی سنگین، موشک های ضد هوایی زیادی را در دو ماه گذشته به تروریست ها تحویل داده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان عناصر تروریستی از جمله «جبهه الوطنیه للتحریر» در حال تجمیع و تقویت مواضع خود در محور «جبل الزاویه» در جنوب استان ادلب و محور بزرگراه بین المللی «حلب - لاذقیه» هستند تا بتوانند از مواضع اشغالی دفاع کنند.

گروهک های تروریستی همچنین تجهیزات نظامی سنگین را به همراه توپخانه به مناطق «الباره و دیرسنبل» از توابع «جبل الزاویه» انتقال داده اند؛ صدها تن از عناصر تروریستی «ترکستانی، ازبک و...» به این مناطق اعزام شده اند؛ فرماندهان گروهک های تروریستی از عناصر تحت فرمان خود خواسته اند در آماده باش کامل باشند چرا که هر لحظه امکان دارد عملیات نیروهای ارتش سوریه آغاز شود.

آخرین تحولات میدانی شمال غرب سوریه

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی در مجموع نشان می دهد، عملیات برای پاکسازی مناطق اشغالی در شمال غرب سوریه با هدف تحت فشار قرار دادن ترکیه در لیبی صورت می گیرد و حالا باید منتظر ماند اردوغان در روزهای آینده می تواند در استان ادلب مقاومت کند و وضعیت را مطابق میل خود پیش ببرد یا این که برخلاف آنچه که در لیبی می گذرد متحمل شکست می شود و سرانجام مجبور به امتیاز دادن می شود.

به نظر می رسد، تحولات میدانی لیبی و سوریه در حال گره خوردن به یکدیگر هستند و در این میان روسیه تلاش می کند شکست های اخیر نیروهای مورد حمایتش (ژنرال حفتر) را در لیبی در میدان های نبرد سوریه از ترکیه بگیرد و توازن قدرت را تا حدودی تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 18
  • علی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    فکر این نبرد قرقیسیا هیچ رقمه از ذهن من بیرون نمیره آخرش ترکها و روسها میفتن به جون هم
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      با وجود فردی مثل خردوغان و همفکرانش اصلا بعید نیست...
    • امیرعلی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      64 98
      اردوغان ی فاشیسته که فکر میکنه میتونه شبیه ایران در منطقه هر جایی وارد میشه پیروز شه - لامصب ایران کار خداست ن ما - ما فقط وسیله ایم -این نگاه ایدئولوژیک قضیه است --- نگاه غیرایدئولوژیک هم اینکه ایرانیا ادمای نترس و جنگ بلد خصوصا چریکی هستند ک لامصب این هم از همون جهات ایدئولوژیک میاد که خدا پشت همه ی موفقیت های جبهه ی حقه
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      24 17
      فعلا که اردوغان داره خر داغ میکنه به ۲۲:۵۵
    • DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      21 43
      .. معلومه که قدرت نظامی ترکیه در مقابل روسیه پایین تر هستش.
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      افتضاح شد تحلیل تان الان 5 ام تیرماه شده هیچ اتفاقی رخ نداد خوبی مشرق؟
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    44 22
    ترکیه و تروریستهای متحدش در شمال سوریه شبیه خلیفه کفتر و مصری ها و اماراتی ها نیستند که فرار کنند قاعدتا به سختی خواهند جنگید
    • فرزند ایران IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      25 34
      وقتی طرف مقابلتان مقاومت است از به سختی جنگیدن حرف نزنید. اسرائیل طعمش را چشیده. ترکیه هم اگر به راه راست هدایت نشود می چشد.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      12 20
      آقا ما هم فرزند ایران هستیم ولی واقعیتهایی هم هست ارتش سوریه م متحدان بر حقش نزدیک 10 سال هست که در حال پیروزی و در هم شکستن تروریستها هستند بیش از نیمی از خاک سوریه و تمام منابع نفتی و آب سوریه تحت کنترل مطلق آمریکا و تروریستهای دموکراتیک کرد که شما بخوان تروریستهای پ ک ک می دونم الان توجیه می کنی که پ ک ک متحد مقاومت و ارتش سوریه است
  • PL ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    75 79
    گروه های مخالف بشار اسد دیروز دو روستا رو گرفتن ارتش سوریه شکست خورد سوریه و ایران بدون حمایت روسیه هیچی نیستند
    • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      20 23
      بووووووووووس
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      73 44
      ببر صداتو پنج سال ایران و جبهه ی مقاومت بدون حضور روسبه جلوی شصت تا کشور همراه با ارتش مردمی سوریه ایستادن روسیه کجا بود؟روسیه رو در لیبی دیدیم بدون حضور نیروهای ایرانی چه کرد...در خصوص اردوغان هم باید بگم که شکست سختی در انتظار او در ادلب هست ادلب ان شاءالله از وجود اشغالگران عثمانی و نیروهای تروریستی آن ها پاکسازی میشود...
    • ببم جان IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      19 13
      خاکی جا به جا نشد سوریه کلا ۱ کشته داد و البته تو لیبی معلوم شد روسیه بدون ایران چیزی نیست
    • سرباز IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      16 15
      بیشین بینیم بابا اولا میگ های روسی فقط نقش پشتیبانی رو داشتن این سوری ها و جبهه مقاومت بودن که توی خط مقدم می جنگیدن برفرض اصلا تو راست میگی اگه ما بی روسی هیچی نیستیم امثال شما با حضور آمریکا هم هیچی نیستین
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      25 2
      روسیه تو لیبی دائم شکست میخوره بعد تو سوریه ایران بدون روسیه هیچی نیست نخود مغز برنده ی جنگ رو نیرو زمینی مشخص میکنه اگه غیر این بود یمن باید هزار بار دست عربستان می افتاد
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      11 12
      عجب حرف چرندی زدی اتفاقا تو لیبی که ایران نبود متحد روس ها شکست خورد. وگرنه تو سوریه که عرض چند روز دفعه قبل تروریست های نوکر ترکیه نصف مناطقی که اشغال کرده بودن رو از دست دادن.
    • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      3 7
      ای نادان
    • IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      12 6
      سوریه کلا دو سه ساله وارد جنگ شده میشه بگی کی ۵ سال قبلش مایه گذاشت و سوریه رو از بلعیده شدن نجات داد؟
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      11 30
      ترکیه هم بدون آمریکا و ناتو هیچی نیست .
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      4 5
      اتفاقا مشکل سوریه روسیه هست که نمیذاره کار تروریست ها را تمام کنند!!!
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    16 36
    ایرتن نباید وارد بازی قدرت طلبان دنیا پرست بشه حضور ما دفاع از حرمین بوده . باید با فشار کار رو تمام کرد. قبل از اینکه به باتلاق روسیه و غرب بیوفتیم
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      36 31
      سپاهیان و نیروهای دلاور مقاومت کارشان را بلدند نگران نباشید.
    • فاطمه IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      2 3
      صحیح میگید
  • ساعد IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    10 30
    1_ پاکسازی ادلب و مناطق مهم تحت کنترل تروریستها در سوریه ؛ که با توجه به اعزام شمار زیادی از انها به لیبی از قدرت تدافعی آنها کاسته شده.. 2_ و بعد در هم کوبیدن تروریستهای اعزامی به لیبی در همان نقطه که فرصت بازگشت به سوریه یا عراق یا هرنقطه دیگری را نداشته باشند. درگیری آنها با ژنرال حفتر و حضور چندین کشور مختلف در حمایت از طرفین درگیری نیاز به تدابیر دقیق و به موقع دارد که امیدوارم روسیه از پس آن برآید.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    44 13
    اینکه حفتر دشمن ایران و حامی امارات و عربستان خواهد بود و روی کار اومدنش موجب دشمنی بزرگ بنام لیبی برای ما خواهد شد شکی نیست و اینکه پوتین حامی حفتره و اردوغان دشمنش هم همه میدونیم ولی چرا مشرق با همه این اوصاف جانب پوتین رو گرفته برام عجیبه
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      6 29
      لیبی کجا ایران کجا مثلا حفتر چه غلطی میخواد علیه ایران انجام بده؟حفتر یک جنایتکار و قدرت طلب هست و در طرف مقابلش اردوغان و دار و دسته اش هم بهتر از این حفتر نیست هر دو طرف باطل هستند و ما هم از هیچ باطلی حمایت نمیکنیم اما هر کس از هر جای عالم بخواهد علیه منافع ملی ما دست اندازی کند سیلی های آتشین دریافت خواهد نمود دیگه اینو کلی گفتم که شامل شیاطین بزرگ و کوچیک میشه
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      2 40
      دلیلش اینه: 1- حفتر ضد اخوان المسلمین (گروه سنی دیوانه با پس زمینه فراماسونری) است. 2- پوز ترکیه و ادعاهای مربوط به امپراتوری نوعثمانی به خاک مالیده خواهد شد. 3- مشرق دمدمی است. فردا ممکنه طرف کس دیگری رو بگیره. این اسرائیل است که با دو مهره بازی میکنه. یکی مهره آمریکایی‌اش حفتر (حفتر 15 سال در آمریکا زندگی کرد و رفیق اسرائیله) و همچنین مهره دیگر یعنی اردوغان که بر سر شمال فرات با اسرائیل تبانی کرده بود، قصد داره لیبی رو نابود کنه. کشتن محمد مرسی و پسرش هم برای عصبانی کردن اخوانی‌ها بود تا در آینده بشدت مصر رو نابود کنند. امروز بوی نابودی مصر به دست اخوانی‌ها دوباره به مشام میرسه. بنظرم به زودی اسرائیل، با یک دسیسه اخوان رو بر سر کار بیاره. درضمن الجزایر هم بشدت از روی کار آمدن اخوان ترسیده و شلوار خویش را زرد رنگ نموده است.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      1 14
      سمبل بلاهت، ایران و سوریه چند هواپیما در از تجهیزات برای نیروهای تحت امر خلیفه حفتر فرستادند.اینهمه از مردم عراق و سوریه کشتید ،انوقت بیایم از شما سلفی‌ها و اخوان الشیاطین دفاع کنیم.بوی کباب ترکی،بلندخواهد شد.
    • محمد IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      11 8
      چطوری به این نتیجه رسیدی که مشرق جانب پوتین رو گرفته؟!!!
    • احمد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      1 4
      نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه و متحدینش هم مثل نیروهای حفتر و امارات و عربستان نیستن.
    • سرباز IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      6 41
      چون ما داریم این وسط نفع می بریم هر چی جنگ لیبی طولانی تر بشه ترکیه ضعیف تر میشه و قدرتش در شمال سوریه کمتر میشه که به نفع جبهه مقاومته فکر نکنم پوتین طرفدار حفتر باشه فقط می خواد که ترکیه رو زمین بزنه و دست ترک ها به گاز لیبی نرسه وگرنه بعیده بره تو تیم کشورهایی مثل امارات و عربستان و مصر که طرف غربن
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      3 0
      هیچ معلوم نیست کی به کیه
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      3 36
      روی کار آمدن حفتر و حامیانش خیلی بهتر از اسلام سلفی داعشی النصره است ترکیه هر موقع فرصت بدست بیاورد به مسلمان و غیر مسلمان رحم نمی کند که دودوزه بازی کارش است فردا با اسرائیل کمپین تشکیل می دهد بعد توی جلسه ای جلوی نماینده اسرائیل ادا در می آورد.
    • بهزاد US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      29 1
      حفتر سرکار بیاد اسرائیل راحت ذخایر عظیم گازی و نفتی خودش رو به اروپا صادر میکنه و هر سال دهها میلیارد دلار درآمد نصیبش میشه.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    33 10
    داری اشتباه میزنی مشرق روسیه خیلی حواس جمع تر از این حرفاس که بخواد با ترکیه درگیر بشه و با توافقی که در مسکو در مورد ادلب کردن شکستن آتش بس دست ترکیه رو در مقابله با ارتش سوریه بازتر از قبل میکنه
  • DE ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    13 7
    نمیدونم حضور ما در سوریه دیگه باید چجوری باشه. الان درگیری یه جورایی شده بین روسیه و ترکیه که میخوان حضور خودشون رو در سوریه و لیبی مستحکم کرده و هر یک با طرفی قرارداد بسته!!! نیروهای مقاومت کجای این معادله قرار دارند؟! هیچ کجا! نباید هم باشند.حضور نیروهای مقاومت اول سرکوبی تروریست های داعش و امثالهم بود و دفاع از حرم شیعه و دوم هم حضور در نزدیکی مرزهای اسرائیل تا هم جبهه حزب الله لبنان تقویت بشه و هم درگیری فکری اسراییلی ها بیشتر. نمیدونم میتونیم الان که دیگه تروریست ها تقریبا قلع و قمع شدن و خود ارتش سوریه از پسشون برمیاد اونجا بمونیم واسه اون دو موردی که گفتم یا اینکه نخواهند گذاشت! لااقل چند تا قرارداد خوب اقتصادی ببندیم شرکتهای خصوصیمون اونجا فعال بشن و به بهانه حفاظت از اونها هم شده بتونیم بمونیم.هیچ بعید نیست تغییر دولت در سوریه بعد از خاتمه این دعواها.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    7 1
    مردم بیچاره ی سوریه شدن بازیچه ی کشور های مختلف. تف به شرف همتون
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    28 1
    روسیه بدون نیروی زمینی قدرتمند حرفی برای گفتن در برابر ارتش ترکیه که مرز زمینی داره ندارد قطعا اینجا شکستی سختتر از لیبی خواهد خورد
  • سربداران IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    4 26
    من برم آتیش کباب ترکی رو آماده کنم
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    30 7
    ترکیه آماده تر از این حرفاست که با خیالبافی تو شکست بخوره
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    19 6
    روسیه نیروی زمینی در سوریه نداره و ارتش سوریه هم نمیتونه در برابر حمله گسترده ارتش ترکیه دوام بیاره بهتره همون آتش بس تو ادلب باقی بمونه یهو دیدی دمشق هم از دست رفت و پیروزیهای ترکیه در سوریه به ثمر نشست باید عاقلانه پیش رفت
  • ف GE ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    17 38
    ترکیه انگشت کوچک روسیه هم نیست...در همه جا شکست خواهد خورد...مثل ورود به اتحادیه اروپا
    • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      26 1
      زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد...
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    23 19
    پوتین غلط کرده ..نمی توانند ادلب تصرف کنند ..جنگ قبلی هم سامانه موشکی وپدافندی روسیه درادلب نابود شد
  • PL ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    27 9
    پهپاد های ترکیه نزدیک مرزهای ایران چهار تروریست پ ک ک رو به هلاکت رساند
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    8 20
    ۲۲:۵۱ اینکه لیبی متحد امارات و ب روی کار آمدن حفتر دشمن ایران خواهند شد این دلیل و ملاک نمیشه ، سیاست دوست و دشمن نداره دشمن دشمنم دوستم ، دوما اگ فرض کنیم ک دشمن ایران خواهد شد از هزاران کیلومتر چه ضرر و آسیبی می تونه ب ایران برسونه مگر ترکیه و ایران باهم هم مرز نبودن و یجورای در بعضی بخش از زمینه ها باهم متحد نبودن پس چرا در سوریه مخالف باهم سیاست های خود شدن ، پوتین خودشان بهتر از شما میفهمه ک قرار از کدوم طرف حمایت کنه اما جانب داری مشرق از پوتین ربطی ب شما نداره ایران ی کشور دموکراسی و آزادی بیان مطلق داره نع ماننده عربستان و ترکیه قفل دهن مردم.......
  • مشکوک! IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 0
    عجیب نیست؟! از یک طرف اخیرا ترکیه قرارداد خرید سلاح با روسیه بسته و... از طرف دیگه میخوان بجنگن؟؟؟
    • بهزاد US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      9 1
      جنگ زرگری ترکیه و آمریکا بود تا کدهای s400 رو بدست بیارن! سر روسیه پخمه کلاه گذاشتن
  • سرباز IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 0
    این مناطق تحت نفوذ ارتش سوریه که روی نقشه نارنجیه چیه؟
  • علیرضا AT ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 18
    بیچاره ملت سوریه محکوم به مرگ یا فرار یا سکوت هست یا نباید علیه حکومت موروثی قیام میکردن یا نباید به بیگانگان نه بگن
  • حمید IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    9 11
    اونکه داره میگه ایران بدون حضور روسیه تو سوریه هیچکاری نمیتونه بکنه رو میگم توکه از قدرت کشوروازشجاعت ملت خودت بیخبری چرا خودتو میندازی وسط واز کشورای دیگه حرف میزنی،برواول درموردشجاعت ودلاوریهای رزمندگان کشورخودت خبر بگیر دیگه صدا بده
  • مهدی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    12 35
    اردوغان هر غلطی بکنه نتیجه نخواهد داد! لیبی با سوریه فرق دارد! اردوغان در لیبی به دولت مرکزی کمک کرد اما در سوریه به تروریستها! لذا در لیبی پیروز شد! اما در سوریه با جبهه تکفیر است و خصوصا اینکه در سوریه با مدافعان حرم ربروست! لذا شکستش هم در جنگ و هم عرصه سیاست در ترکیه قطعی است انشاءالله!
  • خان اوغلان.اهری IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    7 4
    چرا دقیقا در زمانی که ترکیه با عامل اسرائیل یعنی حفتر. دولت کودتا یعنی السیسی.امارات.عربستان.روسیه.فرانسه.و...بر سر دولت اسلامی و قانونی لیبی در حال جنگ است چنین مقالات...درج می شود .مگر بر اساس توافق و قرارداد آتش بس در شمال سوریه برقرار نشده است؟ انشالله که حب علی باشد نه بغض معاویه...به امید خدا فردا علیه آنهایی که شعار نه غزه نه لبنان دادند نیز بتوانید مقاله بنو یسید.خداوند همه مان را بصیرت دهد و عاقبت بخیر کند.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    10 4
    نه جمله ات اشتباهه باید میگفتی اردوغان در لیبی چطور انتقامشو از پوتین گرفت
  • شهرام بشیر IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 12
    یکی از برنامه های آمریکا که شدیدا روش سرمایه گذاری کرده احیای امپراطوری عثمانیه آمریکا قصد داره با احیای امپراطوری عثمانی و قدرتمند شدن ترکیه نظاره گر جنگ بین بلوک شرق شامل ایران روسیه و چین باشه تا از این طریق جلوی هژمونی چین گرفنه بشه
  • US ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    5 20
    هوس کباب ترکی کردم
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      1 6
      کباب سئوخته
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    25 2
    سوال اصلی اینجاست که تاحالا کسی جواب نداده، چرااسرائیل مقاومت ونیروهای تحت حمایت ایران ونیروهای ایرانی رو بمباران میکنه ایران اسرائیل رو کوبنده جواب نمیده؟ چراجواب اسرائیل نمیدهند واین اسرائیل خیلی ازمقاومت کشته است.
    • بهزاد US ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      8 11
      اسرائیل سلاح اتمی داره. خونه آخرش نسل ایرانیها رو پاک میکنه حتی اگه به قیمت نابودی اسرائیل باشه! حالا کی جرئت میکنه باهاشون درگیر بشه
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      3 4
      جناب بهزاد ابله اسرائیل سلاح اتمی داشته باشه به ما چه ربطی داره ما با ده موشک اسرائیل رو در هم میکوبیم حتی تو جوری سلاح اتمی میگی که انگار آزمایش کرده هیچ کدوم از اینهارو نتونسته تا حالا آزمایش کنه
    • بهزاد US ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      9 1
      ابله امثال تو در مسند قدرت هستند که مملکت به این روز افتاده. اصلا به درک وارد جنگ اتمی بشید نسلتون رو منقرض کنند.
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 4
    دو تا آدم ناقص العقل افتادن تو جون یک ملت دیگه و کشور دیگر را کردن میدان جنگ و مردم اون کشور را میکشند بعد کشور ما ساکت مانده و از هر دو حمایت میکنه . روسیه و ترکیه هر دو باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند .
  • روسیه GB ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    29 11
    روسیه باید بیرون بره امام میگفت نه شرقی نه غربی ولی نمیدونم چرا ما سمت این کمونیستها گرفتیم
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    6 15
    به امید اینکه ادلب هم آزاد شود
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    30 3
    تو ادلب تا ترکیه وارد نشده بود میتونستن مردم بی دفاع رو بکشن ولی وقتی وارد شده یعنی اونجا جیزه. دیگه پوتین و مخصوصا اسد دستش به ادلب نمیرسه. تو نبرد مستقیم دیدیم چه بلایی سر سلاحهای مدرن روسی اومد.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    34 3
    با این قیمت نفت و گاز و آینده ای که برای اون پیش بینی میشه روسیه رو بیشتر تو کتابهای تاریخ جستجو کنید. کشوری که ۷۰ درصد درآمدش از نفت و گاز هست به تاریخ تعلق داره. در مقابل ترکیه با نفت و گاز ۳۰ دلاری پرواز خواهد کرد.
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 16
    سلام ببخشید آن هایی که به روسیه توهین میکنند و میگویند قابل اعتماد نیست و جبهه باطل است قبول ولی برای آن هایی که طرف آمریکا هستن و این حرف را زدن ساکت شوند ولی آن هایی واقعا به ارزش های انقلاب میگزارند باید بگویم اول ها امام خمینی رحمت الله علیه میگفتند آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هردو بدتر بعد ها که شوروی در حال فروپاشی بود امام خمینی رحمت الله علیه به شوروی نامه فرستاد و آن هارا به اسلام دعوت کرد و اگر قبول نکردند در نامه گفت گرفتار دسیسه های آمریکا نشوید و وقتی امام خمینی رحمت الله علیه به آن ها اعتماد ما باید به آن ها اعتماد کند چون پیش بینی های امام بی نظیر بود.
  • کاظمی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    2 16
    اگر این جریانات جزء علائم آخرالزمانی باشد و به نبردقرقیسیا ختم شودبهتراست که نیروهای مقاومت ورود نکنند.زیرا دو طرف منازعه باطل محسوب میشوند.در عین حال باید در این فتنه های آخرالزمانی گوش به فرامین پیرخراسان بسپاریم تا خدایی ناکرده گمراه نشویم.به امیداینکه درحکومت مهدوی خدمت کنیم ونفس بکشیم.
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    9 0
    وقتي تركيه جنگنده روسيه را هدف قرار داد و خلبان ان كشته شد همه منتظر جنگ و درگيري بودن چه شد روابط اونا از قبل هم بهتر شد اردوغان در مسكو با پوتين با هم بستني خوردن و ميلياردها دلار در موضوعات مختلف نظامي و اقتصادي قرارداد امضا كردن مطمئنأ و بدون شك روسيه خيلي خيلي به روابطش با تركيه و اسرائيل بيشتر از سوريه اهميت ميده و اصلأ قابل مقايسه نيست اين كشورها مثل افراد بازاري و دلال با هم روي موقعيت ها معامله ميكنند و راوبط اونا بسيار محكم تر از اون چيزي است كه دنيا فكر ميكند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    پوتین نفهمتر ازین حرفاس .هزاربار اردوغان گولش زده کلاه سرش گذاشته .ازپشت خنجرش زده .هنوزم نمیفهمه
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    بلکه بازم ایران یک غیرتی به کار ببره واگر روسیه مترسک سر جایزه روسیه بدون حمایت ایران هیچی نیست این توی سوریه و لیبی معلوم شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس