انگلیس: در آلمان به دنبال راه‌حل دیپلماتیک درباره ایران هستیم

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که همکاری بین‌المللی در خصوص کنترل ویروس کرونا و مسائل ایران و هنگ‌کنگ ضروری است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به آلمان در میان خبرنگاران اعلام کرد که همکاری بین‌المللی درخصوص کنترل ویروس کرونا و مسائل ایران و هنگ‌کنگ ضروری است.

به گفته وزیر خارجه انگلیس، هدف از گفتگوها در آلمان یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای فعالیت‌های ایران در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید:

آژانس: شورای حکام خواستار اجرای کامل تعهدات ایران شد

تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس اتمی

دیدار وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان درباره برجام

راب همچنین مدعی شد که در این گفتگوها هدف، مسئول دانستن ایران در ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و باز گذاشتن درب برای ایران جهت یافتن راهی مسالمت‌آمیز و رو به جلو است.

این اظهارات را وزیرخارجه انگلیس پیش از سفر به آلمان برای شرکت در نشست سه جانبه با همتایان فرانسوی و آلمانی خود اعلام کرده است.

از سوی دیگر همزمان با اظهارات وزیر خارجه انگلیس، وزارت امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که این کشور به همراه انگلیس و آلمان روز جمعه استراتژی خود را در ارتباط با ایران طی ماه‌های آتی و با توجه به مسائل اخیر میان تهران و سازمان ملل در ارتباط با برجام، اعلام خواهند کرد.

فرانسه در این بیانیه همچنین گفته است: وزرای خارجه سه کشور اروپایی در برلین با هم ملاقات خواهند کرد و درباره همکاری ایران با ناظران سازمان ملل بعد از درخواست اخیر از تهران برای همکاری کامل و فوری با بازرسان گفتگو خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    10 1
    نه مذاکره نه جنگ..خدایی به سخنان رهبر ایمان بیاورید ...چ وضعشه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      1 0
      فقط امیدشان به راه حل سیاسی است که از چنین دولتی مثل روحانی امتیاز بگیرند! چون به خوبی می دانند که راه حل نظامی هیچ دستاوردی برایشان نخواهد داشت! همانند قضیه نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق!
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 0
    اگه راست میگی پول اون تانک ها رو پس بده
  • US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    1 0
    آنها متوجه شدند روحانی و ظریف و ژنرال های من درآوردی تدبیر و امید بزدل هستند و بغیر از گنده گویی چیزی از دستشان برنمی آید دارن کارشان را پیش می برند، برجام امضا کردند!اجرا نکردند! ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از حد تصور آمانو همکاری کرد!نتیجه شد قطعنامه توسط اعضای غیر مزاحم برجام. روحانی و ظریف به هر خفتی تن خواند داد کما اینکه دادن تا مملکت رو به خاک سیاه نشاندند.
  • Akbar IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    1 0
    اينقدر ساده نباشين قطعنامه ميدن بعد ميگن دنبال راه ديپلماتيك هستيم ،ميخواهند كه خودشون تؤوي افكار عمومي ما جا بدهند كه مردم بگم نه انگليس خوبه
  • US ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 2
    تنها مذاکره بمباران اتمی عین ژاپن اونوقت مثل بچه آدم میشن
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      0 0
      ظاهرا مصداق کامل این آیه قرآن مجیدی "اولئک کالانعام بل هم اضل" .
  • US ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    اولا شما کی هستید که ایران را بازخواست کنید،؟بدبختی و توسری خوری شما مقابل آمریکا محرز است!ژست مستقل رو نگیرید ، دوما نگرانی های من درآوردی شما فقط برای خلع سلاح موشکی ایران هست. درثانی شما غلط کردی ایران را بازخواست کنید؟!تا حسن روحانی و ظریف هست هرچه خواستید بکنید بعد خواهید دید یه من ماست چقدر کره داره، ثالثا، شما تاب کم کردن موجه همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رو ندارید!ولی میخواهید ایران خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپا به تعهدات برجام خود را با خنده و احترام به سینه کشیده و تحمل کند و چیزی نگوید؟!زکی
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    روباه پیر انگلیس همیشه همینطوری الکی امید بهمون میده تا تو انتظار باشیم آخرشم هیچ کاری نخواهد کرد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    از صدور قطعنامه تون معلومه چقدر دنبال راه حل دیپلماتیک هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس