کد خبر 1088671
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
سردخانه

اشتباه مسئولان یک بیمارستان هنگام تحویل جسد یک زن میانسال به خانواده‌اش و جا به جا شدن آن با جسد یک بیمار کرونایی دردسرهایی را برای دو خانواده به‌وجود آورد.

به گزارش مشرق، ساعت 6:10 چهارشنبه 4 تیر زن جوانی به کلانتری 109 بهارستان رفت و از بیمارستانی در پایتخت شکایت کرد. زن جوان گفت: امروز که برای دفن جسد مادرم به بهشت زهرا رفتیم ناگهان متوجه شدیم جسدی که بیمارستان به ما تحویل داده است متعلق به یک مرد است. مادرم بیماری قلبی داشت و چند روز قبل حالش بد شد.

بیشتر بخوانید:

مجبور شدیم او را به بیمارستان ببریم و آنجا هم به خاطر وخامت حال مادرم او را بستری کردند، اما حالش بدتر شد و در نهایت جان باخت. دکتر گفت که مادرم به خاطر ایست قلبی فوت کرده است.او ادامه داد: صبح امروز جسد را از بیمارستان تحویل گرفتیم و برای خاکسپاری به بهشت زهرا بردیم، اما وقتی جسد وارد غسالخانه شد، با دیدن جسد متوجه شدیم متعلق به مادرمان نیست و  بیمارستان اشتباه کرده و جسد  زن دیگری  را به اشتباه به جای جسد مادرم به ما تحویل داده است.

اجساد اشتباهی

با شکایت زن جوان، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. با اعلام این خبر به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات آغاز شد. تیم تحقیق بلافاصله راهی بیمارستان شده و در بررسی‌های خود دریافتند روزی که زن میانسال بر اثر ایست قلبی فوت کرده، زن میانسالی نیز به خاطر ابتلا به کرونا فوت کرده است.کادر سردخانه بیمارستان نیز به اشتباه جسد زن میانسال را به جای جنازه کرونایی به خانواده تحویل داده بودند. بدین ترتیب تیم تحقیق به سراغ خانواده زن میانسال رفتند.

دفن کرونایی

خانواده این زن در تحقیقات گفتند: زمانی که جسد را تحویل گرفتیم برای دفن به اسلامشهر برده و در آنجا جنازه را دفن کردیم. از آنجایی که در دفن کرونا اجازه دیدن چهره متوفی را نمی‌دهند و مراسمی هم برای این افراد برگزار نمی‌شود، ما اصلاً متوجه ماجرا نشدیم. جنازه را هم طبق دفن اجساد کرونایی در آرامستانی در اسلامشهر دفن کردیم. ما اصلاً متوجه تعویض جسد نشده بودیم و تصور نمی‌کردیم که جنازه زن دیگری را دفن می‌کنیم.باتوجه به اینکه جنازه زن میانسال در اسلامشهر دفن شده بود، بازپرس مصطفی واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت پرونده را برای رسیدگی به دادسرای اسلامشهر ارسال کرد. رسیدگی به پرونده نیز در دادسرای اسلامشهر پیگیری خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 0
    اگه این بنده خداهاازجسدزن کرونایی کرونا گرفته باشن چی؟ تکلیف چیه؟ خب که نداشتن این جسداشتباهی کروناداره خدابه دادشون برسه. چه بیمارستان فشلی بوده ک اینجورجسدکرونایی روعادی نگه داشتن و...
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 0
    این حال و روز نظام درمانی و اسناد دفن و نماز میت و....
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 1
    خب این هم از حماقت های کادر درمان یکم بهشون توجه کردین گندکاری هاشون در اومد
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      3 2
      بی ادب یه کارگر سردخانه بیمارستان اشتباهی کرده ، چرا با نمک نشناسی همه زحمات را نادیده میگیری
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 0
    حالا این وسط چند نفر آلوده به ویروس بشن خدا میدونه
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 1
    معمولا در خود بیمارستان و قبل از تحویل جسد به آمبولانس بستگان متوفی صورت ایشان را چک می کنند
  • رضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    ازاین موارد معمولا پیش میاد مدیریت بیمارستان مسئول نیست کارکنان سرد خانه بیمارستان مقصرند که کوتاهی وقصور در انجام وظیفه داشته اند از آنجا که بیمار تحویلی کرونایی بوده مقام قضایی باید مقصر یا مقصران را تنبیه نماید .
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    خواهشا خبر را اصلاح کنید اول نوشتید جسد یک مرد را به جای یک زن دادند شما اشتباه مینویسید اوناهم اشتباه جسد میدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس