برهم صالح خواستار توقف اقدامات نظامی ترکیه در عراق شد

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با تعدادی از سفرای عرب در بغداد، خواستار توقف حملات نظامی ترکیه در اراضی عراق شد و آن را تعرض به حاکمیت این کشور وامنیت منطقه برشمرد.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق چهارشنبه شب در دیدار با تعدادی از سفرای عرب در بغداد، «از مواضع کشورهای دوست و برادر و همچنین مواضع حمایتی اتحادیه عرب از عراق در برابر ادامه تجاوزات ترکیه و حمایت سفرای عرب از امنیت و ثبات عراق» تمجید کرد.

در بیانیه رئیس جمهور عراق آمده است: عراق با اقتدار و دارای حاکمیت، طرح ملی است که موجب حفظ ثبات و صلح این کشور می‌شود و امنیت عراق از پایه‌های اصلی امنیت منطقه است».

برهم صالح افزود: عراق کشوری قوی و تاثیر گذار در سطح منطقه و جهان است و همگان باید به حاکمیت آن احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت حمایت از راه‌حل‌های مسالمت آمیز برای حل بحران‌ها و تنش‌های منطقه و به منظور تقویت امنیت و ثبات همه کشورها تاکید کرد.

وی در ادامه گفت که هماهنگی مشترک برای حل مشکلات مرزی از راه‌های دیپلماتیک و گفت‌وگوهای جدی ضرورت دارد.

سفرای عرب نیز حمایت خود از تلاش‌های عراق برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور به دور از هرگونه دخالت‌های خارجی و همچنین تلاش کشورهایشان برای تحکیم روابط با عراق و گشترش دامنه همکاری و هماهنگی‌ها در موضوعات مورد اهتمام تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 3
    غلط کرد با همون سفرا. شما کشورتو مقر تروریستها نکن بعد بیا زر زر کن.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      4 7
      اخه برهم صالح باید از پانتورچهای تبعه ایران اول اجازه بگیره .. خخخخخ تو که اینقدر حافظ منافع کشور بیگانه تورچیه هستی اینجا چه پوخی میخوری گمشو برو.مملکت بوزگوردستان .. بوزگورداخ تورچیه پرست بیگانه پرست !!! شما هرچی هستید هموطن ما ایرانیها نیستید .. شما همون اخرش با چچن و تاتار و قرقیز و ترک وحشی همزاد پنداری دارید و.منتظر فرصتید .. اما شب دراز است و قلندر بیدار .. لنگه در همیشه بر روی یه پاشنه نمیچرخه پانتورک قاتل
    • US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      3 1
      آذربایجان سرزمین ترکهاست دوران دزدی شما تمام شده آریایی متوهم. میبینیم کی برنده میشه.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 0
    آن وقتیکه با بی عملی و هزار دوز و کلک و طفره رفتن از کمک به مقاومت ، پای آمریکا را از کشورتان قطع نکردید و با سهل انگاری و بی توجهی و نفوذ وهابیت شاید هم از عمد باعث ریخته شدن خون مجاهدان راه اسلام مخصوصا سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و یاران شهیدشان در خاک کشورتان شدید باید فکر این روزها را هم می کردید!!!شاید اگر آنها امروز زنده بودند هیچ بنی بشری جرات چپ نگاه کردن به سرزمین عراق را نداشت چه رسد به تعرض !!!!!حالا هی بچسبید به آمریکا تا خودتان را اسکل و آنها را از این نفاقتان شاد کنید. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    این کچل کثافت جلوی اعدام 4 هزار داعشی محکوم به اعدام را گرفته ..... به بهانه های وایی ...... برای همین داعشی ها هر غلطی اونجا می کنند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    چرا جلوی اعدام 4 هزار داعشی رو گرفتی حرام زده ؟؟ آه اون همه خانواده هایعراقی که فرزندان شون ذبح شد یا دختران از تجاوز خودکشی کردن تا ابد به گردنت است لعین بی شرف
  • * JP ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 1
    اینو ما باید بگیم در روی یک پاشنه نمی چرخه ...نژاد پرست عقده ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس