کد خبر 1098684
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مافیا

شش تن از اعضای مافیای قدرتمند کالابریا ایتالیا موسوم به اندرانگتا در آلبانی، آرژانتین و کاستاریکا بازداشت شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، شش تن از اعضای مافیای قدرتمند کالابریا ایتالیا موسوم به اندرانگتا در آلبانی، آرژانتین و کاستاریکا بازداشت شدند.

اینترپل، جمعه اعلام کرد: این افراد در عملیات مشترک اینترپل و مقامات ایتالیا بازداشت شدند. این عملیات توسط پلیس ایتالیا و با پشتیبانی شبکه اینترپل و ده کشور عضو دیگر به دستگیری سه فرد فراری مرتبط با اندرانگتا در روز ۲۱ ژوئیه در بوئنوس آیرس و دستگیری یک نفر دیگر در تیرانا منجر شد. یک روز بعد نیز پنجمین نفر در کاستاریکا دستگیر شد. ششمین مظنون هم در ماه مه در آلبانی دستگیر شد. مظنونان به خانواده مافیایی بلوکو در شهر بندری جیویا تاورو مرتبط هستند و در واردات کوکائین نقش داشتند.

از جمله افرادی که در آرژانتین دستگیر شدند می‌توان به فردیناندو ساراگو اشاره کرد که از نزدیکان سازمان مخوفی است که مرتب، سفرهایی را به آمریکای لاتین ترتیب می‌داد. فرد دیگر، جیوانی دی پیترو است که به نام ماسیمو پرتینی شناخته می‌شود و یکی از بازیگران کلیدی قاچاق مواد مخدر میان آمریکای لاتین و اروپا محسوب می‌شود. در سال ۱۹۷۸ دی پیترو در ربودن پسر یک کارخانه دار نقش داشت که پس از ۲۱ روز اسارت در تلاش برای فرار کشته شد. فرد بازداشت شده در کاستاریکا هم نماینده خانواده بلوکو در این کشور بود.

اینترپل اعلام کرد: این دستگیری‌ها به کشف و ضبط ۴۰۰ کیلوگرم کوکائین، ۳ کیلوگرم رزین حشیش و ۱۵ کیلوگرم علف حشیش، یک اسلحه خودکار، سه اسلحه کمری نیمه خودکار، یک صدا خفه کن و مهمات منجر شد. ویتوریو ریزی، فرمانده پلیس جنایی ایتالیا گفت: اندرانگتا تهدیدی بود که به طور خاموش، اقتصاد بیش از ۳۰ کشور جهان را آلوده کرده بود. تنها راه مقابله با آن، انجام این کار با یک شبکه جهانی کارآمدتر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس