کد خبر 1335877
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
استفاده از پهپاد برای قاچاق به زندان‎های آمریکا

تحقیقات درباره یک زندان کارولینای جنوبی نشان می‌دهد که ده‌ها کیلوگرم کالای قاچاق از طریق پهپاد به این زندان انتقال داده شده است.

به گزارش مشرق،  اداره زندان‌های ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا، می‌گوید تحقیقات هشت ماهه در یک زندان این ایالت به مصادره بیش از ۱۰۰ پوند (بیش از ۴۵ کیلوگرم) کالای قاچاق و دستگیری ۲۰ نفر منجر شده است.

به گزارش «یاهو نیوز»، رئیس اداره پلیس منطقه «لی»، تحقیقاتی را درباره هجوم مکرر هواپیماهای بدون سرنشین در شب به موسسه اصلاح و تربیت شهر «بیشاپویل» در می ۲۰۲۱ آغاز کرد.

از آن زمان تاکنون، مقامات حدود ۱۰۰ پوند (۴۵ کیلوگرم) تنباکو، ۱۳ پوند (حدود شش کیلوگرم) ماری جوانا، ۸۴۳ گرم مت آمفتامین، ۱۱۴ گرم کراک، ۴۹ گرم کوکائین، ۱۲ پهپاد، سه اسلحه، دو چاقو و ۲۵ عدد تلفن همراه و بیش از ۶ هزار دلار کشف و ضبط کرده‌اند.

مقامات همچنین پهپادهای رها شده را در جنگل‌های نزدیک حصارهای زندان کشف کردند که حاوی حدود ۱۰۰ گرم مت آمفتامین و پنج پوند (کمی بیش از پنج کیلو) تنباکو بود.

در آخرین حمله انجام شده، در آخر هفته گذشته، مقامات این ایالت پنج نفر را بازداشت کردند.

به گفته مقامات، گمان می‌رود که آن‌ها بخشی از گروه‌های جداگانه و غیرمرتبط باشند که سعی می‌کنند هواپیماهای بدون سرنشین را همزمان بر فراز حصارهای زندان به پرواز درآورند؛ هر مظنون به جرم قاچاق و توطئه جنایی متهم شده است.

با بازداشت آنها، تعداد کل افراد متهم در تحقیقات به ۲۰ نفر رسید؛ ۱۵ مظنون دیگر با چندین اتهام از جمله قاچاق و نگهداری مواد مخدر، قاچاق، توطئه جنایی و غیرقانونی روبرو هستند.

«دانیل سایمون»، کلانتر منطقه «لی»، گفت یکی از پهپادهایی که در آخر هفته گذشته پیدا شد، بزرگترین پهپادی بود که او تا به حال دیده است.

وی می‌گوید «این پهپادهای بزرگ می‌توانند بسته‌های سنگین و سنگین تری را حمل کنند؛ ما سخت کار می‌کنیم تا از قرار گرفتن آن‌ها در دستان اشتباه جلوگیری کنیم.»

در سال ۲۰۱۸، درگیری در همان زندان کارولینای جنوبی هفت کشته و ۱۷ زخمی بر جای گذاشته بود؛ در آن زمان، این بدترین شورش در زندان‌های آمریکا در ۲۵ سال اخیر تلقی می‌شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    نوشته اید: پنج پوند (کمی بیش از پنج کیلو) خنده دار است. همینطوری هرّی خبرها را کپی پیست می کنید؟ هر پوند نزدیک نیم کیلو است و ۵ پوند تقریباً ۲/۵ کیلو
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    در یه پاراگراف نوشتین ۱۰۰ پوند (۴۵ کیلوگرم) و تو پاراگراف بعدی نوشتین پنج پوند (کمی بیش از پنج کیلو)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس