به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آموزش سوادسایبری درباره شگردهای رسانهای برای فریب مخاطبان نوشت: این روزها کاربران شبکه های اجتماعی صرفاً با خواندن تیتر ها و عکس نوشته ها از وقایع و اخبار روز مطلع میشوند.عادت به تیتر خوانی تبدیل به رویه بسیاری از ما شده.
مخاطبانی با اطلاعات یک خطی با واکنش های تند و احساسی، رسانه ها با استفاده از تکنیک های رسانهای (عملیات روانی) مخاطب را در دام آنچه که میخواهد به او القا کند میاندازند و مخاطبان تیتر خوان بهترین گزینه برای این هدف هستند.
یکی از این تکنیک ها تکنیک پاره حقیقتگویی است: گاهی خبر یا سخنی مطرح میشود که از نظر منبع، محتوای پیام، مجموعه ای به هم پیوسته و مرتب است که اگر بخشی از آن نقل و بخشی نقل نشود، جهت و نتیجه پیام منحرف خواهد شد. برای درک این تکنیک کافی است این خبر ایران اینترنشنال را با خبرگزاری مهری مقایسه کنید.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.